Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
GRA261 | GRAFİK TASARIM STÜDYOSU I | 3 | 6 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İREM FULYA ÖZKAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bir tasarım fikri oluşturma süreci ve bu fikrin görselleştirilme eskiz arasında dijital ortamlara aktarılma gösterilme tekniklerini öğretmektir. |
İçerik: | Adobe Master Collection (Illustration, Photoshop, Indesign) programlarını tasarım yapma ve uygulama süreçlerininden oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijital tasarım programlarını temel düzeyde kullanır. |
Bir tasarım fikrinin görselleştirilme süreçlerini ve tekniklerini uygular |
Temel düzeyde grafik tasarımı prensiplerini uygular |
Dijital alanın sunduğu imkanları kavrar, bu imkanlara göre fikir geliştirir ve tasarlama becerisini geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili okuma ve araştırma | Logo,Logotype,Amblem,Kurumsal kimlik nedir,örneklerle anlatım | Teorik,,örneklerle anlatım |
2 | Konuyla ilgili okuma ve araştırma | Logo,Logotype,Amblem,Kurumsal kimlik nedir,örneklerle anlatım | Teorik,,örneklerle anlatım |
3 | Konuyla ilgili okuma ve araştırma | Sektörler ve Ürünlere göre tasarım örnekleri. | Teorik,,örneklerle anlatım |
4 | Konuyla ilgili okuma ve araştırma | Hedef kitle ve kültürün tasarımlara yansıması | Teorik,,örneklerle anlatım |
5 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Sektör kimliği için,Logo eskiz çalışmaları | Teorik ve Uygulama |
6 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Sektör kimliği için,Logo eskiz çalışmaları | Teorik ve Uygulama |
7 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Sektör kimliği için,Logo eskiz çalışmaları | Teorik ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Logo çalışmalarının Uygulanması | Uygulama |
10 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon) | Teorik ve Uygulama |
11 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon)Eskiz çalışmaları | Teorik ve Uygulama |
12 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon)Eskiz çalışmaları | Uygulama |
13 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon)Eskiz çalışmaları | Uygulama |
14 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon)Eskiz çalışmaları | Uygulama |
15 | Konuyla ilgili inceleme ve uygulama | Daha önce hazırlanan Logonun kurumsal kimliğe yansıması(Kartvizit,Antedli Kağıt,Zarf,Basın İlanı,Promosyon)Eskiz çalışmaları | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Amheim, R. (1974). Art and the Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye. University of California Press. |
Gülertan, E. ve S. Emin, (2016). Görsel sanatlarda Anlatma ve Algı, Alternatif yayıncılık. |
Ambrose, G., & Harris, P. (2005). Grafik Tasarımında İmge. MK İz, Çev.). İstanbul: Literatür Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
4 | |||||
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
3 | |||||
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
0 | |||||
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 12 | 3 | 36 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 41 | 0 | 210 |
Genel Toplam | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |