| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| GRA252 |
İLLÜSTRASYON II |
4 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Üretim teknolojisi içinde ortaya çıkan illüstrasyon tekniklerinin (siyah-beyaz, kuru boya, ekolin boya, keçe -flomaster-, airbrush denemeleri, sulu boya ve guaş vb.) malzemelerini tanımak ve uygulamalarında işlev-içerik bağlantısı kurmak. |
| İçerik: |
Çeşitli temalarda illüstrasyon uygulamaları ile mekân analizi, tiplemeler ve geleneksel/güncel yöntemlerle uygulanmış illüstrasyon denemeleri yaptırılır. Dünyada ortaya çıkan illüstratörler ve onların çalışmaları incelenir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| İllüstratif anlatım tekniklerini tasarım ürünlerinde kullanır |
| Görsel bir problemi, illüstratif bir anlatım dilini kullanarak çözümler ve uygular. |
| Tasarım Görsel bir problemi, illüstratif bir anlatım dilini kullanarak çözümler ve uygular. aşamasında kullanılacak materyalleri tanımlar ve etkin bir biçimde kullanır |
| Tasarımında biçim ve içerik (konu ve görsel) arasındaki ilişkiyi doğru konumlandrır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Araştırma |
Ders içeriği ve projeler hakkında bilgilendirme.İllüstrasyon nedir? Çalışma alanları hakkında yeniden bilgilendirme. |
Sunum, Anlatım |
| 2 |
Araştırma |
“Storyboard Tasarımı” nedir, nasıl yapılır? Yeni proje konusu olarak öğrenci ile bilgi akışı sağlama. |
Sunum, Anlatım |
| 3 |
Uygulama |
“Storyboard Tasarımı” örnek incelemelerine ve araştırmalara devam etme. |
Uygulama |
| 4 |
Uygulama |
Yazılan senaryo üzerinden hikaye karelerinin ön görüsünü oluşturma. |
Uygulama |
| 5 |
Uygulama |
Hikayedeki karakterleri belirleme, tasvir etme ve canlandırma |
Uygulama |
| 6 |
Uygulama |
Eskiz çalışmalarının incelenmesi ve revizeler |
Uygulama |
| 7 |
Uygulama |
Eskizlerin bilgisayara aktarılması ve grafik çözüme ulaştırılması. |
Uygulama |
| 8 |
Uygulama |
Biten öğrenci projeleri üzerine yapılan sunumlar ve yorumlamalar. |
Uygulama |
| 9 |
Uygulama |
Yeni proje konusu olarak, “her bir sayfası farklı biçimlerden oluşturulmuş hikaye resimlemesi, kitabı” |
Uygulama |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Uygulama |
Örnekler inceleme ve hikaye baş karakterini yaratma |
Uygulama |
| 12 |
Uygulama |
Eskiz çalışmalarının başlangıcı ve fikir bulma süreci |
Uygulama |
| 13 |
Uygulama |
Eskizlerin bilgisayara aktarılması ve grafik çözüme ulaştırılması |
Uygulama |
| 14 |
Uygulama |
Öğrenci projeleri üzerine yapılan sunumlar ve revizeler |
Uygulama |
| 15 |
Uygulama |
Biten öğrenci projeleri üzerine yapılan sunumlar ve yorumlamalar |
Uygulama |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Gray P., Yaratıcı Çizim ve İllüstrasyon, 2015, Profil Yayıncılık. |
| Kolektif, İllüstrasyon, 2012, İlke Basın Yayın. |
| Wigan M., Görsel İllüstrasyon Sözlüğü, 2012, Literatür Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
| 3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
| 3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
4 |
56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
4 |
48 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
12 |
3 |
36 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
| Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
40 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|