Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GRA332 |
MASAÜSTÜ YAYINCILIK II |
5 |
4 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Tasarım projeleri için teknolojinin gelişim sürecinde değişim gösteren tasarım ve basım yöntemlerini, baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası basım aşamalarını öğretmek. |
İçerik: |
Tipo, ofset, tifdruk, flekso, serigrafi gibi günümüz baskı tekniklerinin tanıtımını, baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası basım aşamalarını ve kâğıt, kâğıtta fire, renk ayrımı, montaj, laminasyon, kesim ve ciltleme işlemlerini içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Farklı medyalar kullanarak hedef kitleye uygun tasarımlar üretir. |
Baskı için gerekli malzeme bilgilerini ve yönetimlerini bilir. |
Teknolojik verileri analiz eder ve baskı türleri arasındaki ilişkileri, değişkenleri ve ortak kriterleri açıklar. |
Teknolojik kriterler doğrultusunda tasarımın baskı öncesi tüm hazırlıklarını uygular |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Araştırma |
Günümüz baskı teknikleri. Görsel sunum ile örnekler ve değerlendirmeler. |
Sunum, Anlatım |
2 |
Araştırma |
Tasarım–Baskı ilişkisini masaüstü bileşenleri ile kavrama. |
Sunum, Anlatım |
3 |
Araştırma |
Baskı öncesi ve sonrası süreçleri tanımlama. Makine, Kağıt, Metal, Film, CTP Kalıp, Basım ve Mücellit uygulamaları tanımlama, üretim süreçlerini kavrama, sınıflandırma, ilgili kavram ve terimleri öğrenme. |
Sunum, Anlatım |
4 |
Uygulama |
Atölye Projesi başlangıcı, proje kriterlerini tespit etme. |
Uygulama |
5 |
Uygulama |
Eskizler üzerinden proje analizleri |
Uygulama |
6 |
Uygulama |
Eskizlerin digital ortama aktarılması |
Uygulama |
7 |
Uygulama |
Müşteri beklentileri, pazar payı, piyasa riskleri ve kırmızı çizgileri belirleme |
Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Uygulama |
Proje etaplarını artırmak için çalışmaların devam ettirilmesi |
Uygulama |
10 |
Araştırma |
Dijital makine parkurlarını tanıma. Özelliklerini kavrama. |
Sunum, Anlatım |
11 |
Uygulama |
Trase, mizanpaj ve layout kriterlerini kavrama. Tüm tasarımların baskı öncesi kontol kriterlerinin kavranması. Uygulama yanlışlıklarını tanıma. Çözüm pratiklerinin verilmesi. |
Uygulama |
12 |
Uygulama |
Atölye Projesi başlangıcı, proje kriterlerini tespit etme. |
Uygulama |
13 |
Uygulama |
Eskizler üzerinden proje analizleri |
Uygulama |
14 |
Uygulama |
Eskizlerin digital ortama aktarılması |
Uygulama |
15 |
Uygulama |
Proje etaplarını artırmak için çalışmaların devam ettirilmesi |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Lawyer B., Adobe Resmi Masaüstü Yayıncılık Basım Kılavuzu, 2006, Alfa Yayınları. |
Türk S., Ciylan B., Masaüstü Yayıncılıkta Baskı Öncesi Hazırlık ve Photoshop Uygulamaları, 2000, Gazi Kitapevi. |
Mazlum F., Tasarım ve Basım Teknolojisine Giriş, 2006, Gazi Kitapevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
2 |
26 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
13 |
3 |
39 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
129 |
|
Genel Toplam |
129 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|