| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ILT475 | 3 BOYUTLU GRAFİK ANİMASYON I | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERDEM ÇAĞLA |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersle öğrencilere üç boyutlu tasarım programında bir objenin üç boyutlu halini kavratmak amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Bu ders üç boyutlu tasarımının kamera ve ışıklarla kullanım şeklinin aktarılmasını ve 3D Max’de üç boyutlu modellemelerin oluşturmasını içerir. içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| 3D Max programını temel düzeyde kullanır |
| Objelerin materyal çeşitlerini tanımlar |
| Üç boyutlu tasarımını temel düzeyde 3D Max de oluşturur |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Araştırma | Animasyon Tarihi ve gelişimi | Teorik ve Uygulama |
| 2 | Araştırma | 3 boyutlu tasarım kavramını anlama, 3dsmax programının arayüzünün tanıtılması. Vertex, edge, border, polygon, element kavramlarını tanıma, kullanma becerisi geliştirme. | Teorik ve Uygulama |
| 3 | Örnek inceleme | 2. Boyuttan 3. Boyuta geçiş, yüzey tanımlama, modifikasyon teknikleri, hareket ettirme, ölçeklendirme, rotasyon. | Teorik ve Uygulama |
| 4 | Uygulama | Ekleme, Çıkarma, Kesiştirme, Şekil verme yöntemleri ile obje üretme. | Teorik ve Uygulama |
| 5 | Uygulama | Organik formlu obje üretme, simüle ederek deneysel şekiller üretme. | Teorik ve Uygulama |
| 6 | Uygulama | Sahne oluşturmak, bileşenlerinin anlatımı, materyal, ışık, kamera atanarak Corona Renderer eklentisi ile sabit kare çıktıları oluşturma (Rendering). | Teorik ve Uygulama |
| 7 | Uygulama | Konsept geliştirerek bir fikri 3 boyutlu modelleme, Corona Renderer eklentisi ile artiküle edilebilen 2 boyutlu çıktılar üretme. (Proje I): Seçilen bir ürün tanıtımı, reklamı, hikayeleştirilmesi. | Teorik ve Uygulama |
| 8 | Uygulama | Konsept geliştirerek bir fikri 3 boyutlu modelleme, Corona Rendere eklentisi ile artiküle edilebilen 2 boyutlu çıktılar üretme, üretilen çıktıları Photoshop ile anlamlı bir kompozisyona dönüştürme, montaj teknikleri. (Proje I) üzerinden geliştirme. | Teorik ve Uygulama |
| 9 | Uygulama | Konsept geliştirerek bir fikri 3 boyutlu modelleme, Corona Rendere eklentisi ile artiküle edilebilen 2 boyutlu çıktılar üretme, üretilen çıktıları Photoshop üzerinden poster haline getirme. (Proje I) üzerinden geliştirme. | Teorik ve Uygulama |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Uygulama | (Proje I) sunumu, değerlendirme. | Teorik ve Uygulama |
| 12 | Uygulama | 3dsmax anahtarlama yöntemi ile basit animasyona giriş. | Teorik ve Uygulama |
| 13 | Uygulama | Konsept geliştirerek bir fikri basit animasyon ile anlatma. (Proje II): Proje I’ deki sabit karelerle anlatılan ürünü hareketli karelere dönüştürüp anlatma. | Teorik ve Uygulama |
| 14 | Uygulama | Konsept geliştirerek bir fikri basit animasyon ile anlatma. (Proje II): kritik, geliştirme, üzerine tartışma ve teslim. | Teorik ve Uygulama |
| 15 | Uygulama | (Proje II) Sunum, değerlendirme. | Teorik ve Uygulama |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Özcan, O. (2008). İnteraktif Media Tasarımında Temel Adımlar. Pusula Yayıncılık, Ankara. |
| Ertan, G., Sansarcı, E. (2016). Görsel Sanatlarda Anlatım ve Algı. Alternatif Yayıncılık, İstanbul. |
| Ambrose, G., Harris P. (2013). Grafik Tasarımda Tasarım Fikri. Literatür Yayınları, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
||||||
| 2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
||||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
||||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
||||||
| 2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
||||||
| 3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
||||||
| 2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
||||||
| 3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
||||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
||||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 32 | 32 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 30 | 0 | 128 |
| Genel Toplam | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |