Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MTT477 |
MODA YÖNETİMİ VE PAZARLAMA |
5 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. METİN KUŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersle öğrencilere, 20. yüzyılın sonları ve 21. yüzyılın başlarında öne çıkan pazarlama kavramı stratejilerinin moda tasarım alanı üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırma amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği; Moda ve Pazarlama kavramları, tarihsel sürecinin analizi, Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu, küreselleşme kavramı çerçevesinde moda, pazarlama ve tasarım konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Moda ve tasarım alanında pazarlama kavramlarını tanımlar. |
Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu anlatır. |
Pazarlama yönetimi faaliyetlerini alansal olarak çözümler. |
Pazarlama stratejileri üzerinden moda markalarını eleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı |
- |
2 |
- |
Moda kuramı ve Stratejileri |
Anlatma Yöntemi |
3 |
- |
Pazarlamanın tanımı, tarihçesi |
Anlatma Yöntemi |
4 |
- |
Moda, Tasarım ve pazarlama ilişkisi |
Anlatma Yöntemi |
5 |
- |
Moda, Tasarım ve pazarlama ilişkisi |
Anlatma Yöntemi |
6 |
- |
Moda pazarlamasında hedef kitle analizi |
Anlatma Yöntemi |
7 |
- |
Moda pazarlamasında hedef kitle analizi |
Anlatma Yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Teknik Gezi |
Örnek Olay Yöntemi |
10 |
- |
Pazarlama süreçleri |
Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma |
11 |
- |
Pazarlama süreçleri ve moda uygulamaları analizleri |
Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma |
12 |
- |
Moda Pazarlama stratejileri ve Örnek olay analizi |
Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma |
13 |
- |
Moda Pazarlama stratejileri ve Örnek olay analizi |
Örnek Olay Yöntemi, Bireysel Çalışma |
14 |
- |
Türk hazır giyim sektörüde moda pazarlama |
Anlatma Yöntemi |
15 |
- |
Türk hazır giyim sektörüde moda pazarlama |
Anlatma Yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Easey, M. (2009). Fashion Marketing. 3rd Ed. Singapore: A John Wiley & Sons, Ltd., Publication. |
Hopkins, J. (2012). Fashion design the complate guide. Switzerland: AVA Publishing SA. |
Keller, K., L. (2013). Strategic brand management building, measuring, and managing brand equity. 4th Ed. New Jersey: Pearson Education, Inc., Publishing as Prentice Hall. |
Kapferer, J., N. (2008). The new strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. 4th Ed. Philadelphia: Kogan Page. |
Kotler, P., Keller, K. L. (2018). Pazarlama yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık. |
Kotler, P. (2018). A’dan z’ye pazarlama. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. |
Kotler, P., Kartajaya, H., Setiawan, I. (2018). Pazarlama 4.0. İstanbul: Optimist Kitap. |
Kotler, P. (2017). Pazarlamayı anlamak. İstanbul: Optimist Kitap. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanıyla ilgili temel kavramları ve uygulamalardaki yansımalarını tanımlar.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Grafik Tasarımı alanının toplumsal ve sosyal bağlamdaki işlevini tanımlar.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hedef kitle ile görsel tasarım arasındaki ilişkileri planlar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanına ait geçmiş ve güncel teknikleri tasarımın gerektirdiği yetkinlikte uygular.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanının diğer disiplinlerle etkileşimlerini göz önünde bulundurarak uygun kombinasyonlarla tasarımlarını yapar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili tasarım sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve meslek etiği değerlerine uygun davranır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularının alanının gerektirdiği ölçüde bilir ve kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanında kapsamlı tasarım süreçlerini bireysel veya grup çalışması içerisinde organize ederek, planlanan görevleri istenilen şekilde ve zamanında uygular.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanında edindiği bilgileri daha üst akademik eğitim süreçlerinde veya farklı bir alan disipliniyle ilişkilendirerek aktif olarak kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarımı alanı ile ilgili teori ve uygulama bilgilerini amaca uygun sunum ve iletişim teknikleri kullanarak ifade eder.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde meslektaşları ile kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Grafik Tasarımı alanının gerektirdiği ölçüde temel bilgisayar yazılımı ve grafik tasarım programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Grafik Tasarım alanının güncel gelişmelerini takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda çalışmalarında yansıtır.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
3 |
36 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
3 |
15 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
4 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
38 |
0 |
130 |
|
Genel Toplam |
130 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|