Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM461 | TASARIM STÜDYOSU V | 7 | 8 | 4 | 13 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÇİĞDEM GÖK-Dr.Öğr.Üyesi HANDE APAK-Dr.Öğr.Üyesi HATİCE ÖZLEM YEŞİLDAL-Dr.Öğr.Üyesi KADİR ÖZ-Dr.Öğr.Üyesi PARVIN HEIDARI |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli ve şehir merkezindeki mekanın, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek bir kültür merkezi olarak işlevlendirilmesi ve konsept geliştirerek tasarlama ve sunma becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği, cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir mekanın, kültür merkezi olarak; mekânsal fonksiyonlarının çevre ve kullanıcı ilişkileri düşünülerek çözümünü, mevcut yapısal şartların analizini ve tasarıma aktarımını, mesleki sunum standartlarına uygun özgün proje tasarımını ve jüri karşısında sunumunu kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çevre ve kullanıcı ilişkileri ile beraber bir kültür merkezi mekanının fonksiyon şemasını listeler |
Tasarım Konseptini görselleştirerek anlatır. |
Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli ve şehir merkezindeki kültür merkezi tasarımının konseptine bağlı olarak, çevresi ve kullanıcısı ile olan ilişkilerini ve mekan fonksiyonlarını 3 boyutlu modellemeler yardımıyla çözümler. |
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belirler |
Kültür merkezi projesinin, çevre ve kullanıcı ilişkilerini 3 boyutlu modellemeler ve çizimler ile tasarlar. |
Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki bir kültür merkezinin, tasarım ve sunum çalışmasını jüri karşısında savunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dönem içi çalışılacak olan mevcut projenin tanıtımı, cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezindeki mekanın, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin işleyişinin anlatımı, iç ve dış mekan fonksiyon şeması örnek gösterimi | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
2 | Kültür merkezi örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama | Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile dosya ve eskizlerin incelenmesi |
3 | Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması | Araştırma dosyalarının incelenmesi, tasarımda konseptin oluşturulması üzerine konu anlatımı, işleyiş şemalarının oluşturulması | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile pafta, eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi, grup çalışması |
4 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, dış cephe ve sokak silüeti araştırması | Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; dış cephe ve sokak silüeti konu anlatımı 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi, grup çalışması |
5 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, iç ve dış mekan ilişkisi araştırması | Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; giriş, sergi, konferans- toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
6 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, iç ve dış mekan ilişkisi araştırması | Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; giriş, sergi, konferans- toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Ppt. Sunum ve yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
7 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, iç ve dış mekan ilişkisi araştırması | Cadde cephesi olan çok katlı ve bodrumlu, bahçeli, şehir merkezinde, çevresi ve kullanıcısı ile ilişkilerini düşünerek oluşturulacak bir kültür merkezinin; giriş, sergi, konferans- toplantı, ofis ve kültür birimlerinin iç ve dış mekan ilişkisi konu anlatımı, 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde eskiz ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme ile eskizlerin ve 3 boyutlu modellemelerin incelenmesi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Jüri hazırlığı | Ara jüri: 1/50 projelerin ve 3 boyutlu modelleme çalışmaların değerlendirilmesi | Yüz yüze değerlendirme |
10 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Ara sınavların değerlendirilmesi. 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
11 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
12 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
13 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | 1/50 ölçekte mevcut proje üstünde cephe, bahçe ve iç mekan çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. 1/20 ölçekte bölgesel çizim çalışmaları | Yüz yüze değerlendirme |
14 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması | Sunum dosyası hazırlama konu anlatımı, 1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. | Yüz yüze değerlendirme |
15 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | Sunum dosyası hazırlıkların incelenmesi, 1/50 ve 1/20 ölçekte mevcut proje üstünde çizim ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları. | Yüz yüze değerlendirme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Ching, D.K. (1995). İç mekan tasarımı. İstanbul: Yapı Yayın. |
Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. İstanbul: Beta Basın Yayım. |
Sleeper, R. (2000). Architectural graphic standards, USA: John Wiley&Sons Ltd. |
Pile, J. (1997). Color in interior design. USA: Mc Graw-Hill. |
White, E.T. (1986). Space adjacency analysis. London: Architectural Media. |
Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. İstanbul: Tasarım Yayın Grubu. |
Palmer, J. & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. London: Routledge. |
Ching, D.K.F. (2004). Mimarlık: biçim, mekan ve düzen. İstanbul: Yapı Yayın. |
Gössel, P. & Leuthäuser, G. (2001). Architecture in 20th century. Köln: Taschen. |
Bell, S. (2008). Design for outdoor recreation. London: Taylor and Francis. |
Vidiella, A. (2008). Atlas of office interiors. USA: Rockport Publishers. |
Silver, P. & Mc Lean, W. (2009). Architekturtechnologie. München: DVA. |
Smith, P. (2010). Planning office spaces: a practical guide for managers and designers. London: Laurence King Publishers. |
Kolektif (2011). Projeler yapılar 4 : kültür yapıları. İstanbul: YEM Yayınları. |
Kolektif (2011). Projeler yapılar 5 : müzeler . İstanbul: YEM Yayınları. |
Roth, M. (2010). Masterpieces: library architecture + design. Salenstein: Braun. |
Flannery, J. A. (2007). Library design. Kempen: TeNeues. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
5 | |||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
5 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
5 | |||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 14 | 182 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 1 | 8 | 8 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 30 | 0 | 326 |
Genel Toplam | 326 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 12,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 13,0 |