Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV466 | FİLM VE EKO-ELEŞTİRİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Film ve Eko-eleştiri dersinin temel amacı, öğrencilerin bir eleştiri türü olan eko-eleştiri kavramını öğrenmeleri ve sinema sanatına ekoloji temelli bakış atabilecek birikimine sahip olmalarını sağlamaktır. |
İçerik: | Eko-eleştiri kavramının anlaşılması, ekoloji konulu filmlerle ilgili bilgi sahibi olunması, film ve eko-eleştiri temelli disiplinler arası analizler yapılabilmesi ve ekolojik hareketlerle ve ekolojik yaşamla ilgili farkındalık sağlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Eko-eleştiri kavramını açıklayabilir. |
Ekoloji temelli filmleri tartışabilir. |
Bir sinemacı olarak yaratım sürecinde ekolojik bilinci dikkat edilebilir. |
Film ve eko-eleştiri temelli disiplinler arası analizler yapılabilir. |
Sinema tarihini ekolojik çerçeveden eleştirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders konusunda genel bilgi almaları | Derse giriş ve tanıtım | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Eko-eleştiri kavramı | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Sinema ve eko-eleştiri ilişkisi I | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Sinema ve eko-eleştiri ilişkisi II | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Sinema tarihinde ekolojik hareketler I | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Sinema tarihinde ekolojik hareketler II | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Vize öncesi genel tekrar | Anlatma ve Tartışma Yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Bir örnek olarak Koyaanisqatsi filmi ve analizi | Tartışma ve Analiz |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Bir örnek olarak Soylent Green filmi ve analizi | Tartışma ve Analiz |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Bir örnek olarak Okja filmi ve analizi | Tartışma ve Analiz |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Bir örnek olarak Wall-E filmi ve analizi | Tartışma ve Analiz |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Bir örnek olarak Avatar filmi ve analizi | Tartışma ve Analiz |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Film İzlencesi: Baraka | Tartışma ve Analiz |
15 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Film İzlencesi: Before the Flood | Tartışma ve Analiz |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kabadayı, L. (2013). Film Eleştirisi Kuramsal Çerçeve ve Sinemamızdan Örnek Çözümlemeler. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Corrigan, T. (1997). A Short Guide to Writing About Film. New York: Longman Press. |
Rotha, P. (2000). Belgesel Sinema. İbrahim Şener (çev.). İstanbul: İzdüşüm Yayınları. |
Diken, B. ve Carsten Bagge Laustsen. (2010). Filmlerle Sosyoloji. Sona Ertekin (çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık. |
Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
Garrard. G. (2021). Ekoeleştiri: Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Ertuğrul Genç (çev.). İstanbul: Kolektif Kitap. |
Eisenstein, S. M. (2006). Sinema Dersleri. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Mecado, G. (2011). Sinemacının Gözü. İstanbul: Hil Yayın. |
Winston, B. (2021). Belgesel Sinema Kitabı. İstanbul: Agora Kitaplığı. |
Susam, A. (2021). Toplumsal Bellek ve Belgesel Sinema. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
||||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
||||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
||||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
||||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Grup Çalışması / Ödevi | 7 | 2 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 9 | 2 | 18 |
Ödev | 9 | 2 | 18 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 2 | 6 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 60 | 0 | 133 |
Genel Toplam | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |