TR EN

FİLM VE EKO-ELEŞTİRİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
STV466 FİLM VE EKO-ELEŞTİRİ 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Film ve Eko-eleştiri dersinin temel amacı, öğrencilerin bir eleştiri türü olan eko-eleştiri kavramını öğrenmeleri ve sinema sanatına ekoloji temelli bakış atabilecek birikimine sahip olmalarını sağlamaktır.
İçerik: Eko-eleştiri kavramının anlaşılması, ekoloji konulu filmlerle ilgili bilgi sahibi olunması, film ve eko-eleştiri temelli disiplinler arası analizler yapılabilmesi ve ekolojik hareketlerle ve ekolojik yaşamla ilgili farkındalık sağlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Eko-eleştiri kavramını açıklayabilir.
Ekoloji temelli filmleri tartışabilir.
Bir sinemacı olarak yaratım sürecinde ekolojik bilinci dikkat edilebilir.
Film ve eko-eleştiri temelli disiplinler arası analizler yapılabilir.
Sinema tarihini ekolojik çerçeveden eleştirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders konusunda genel bilgi almaları Derse giriş ve tanıtım Anlatma ve tartışma yöntemi
2 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Eko-eleştiri kavramı Anlatma ve Tartışma Yöntemi
3 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema ve eko-eleştiri ilişkisi I Anlatma ve Tartışma Yöntemi
4 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema ve eko-eleştiri ilişkisi II Anlatma ve Tartışma Yöntemi
5 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema tarihinde ekolojik hareketler I Anlatma ve Tartışma Yöntemi
6 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Sinema tarihinde ekolojik hareketler II Anlatma ve Tartışma Yöntemi
7 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Vize öncesi genel tekrar Anlatma ve Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Bir örnek olarak Koyaanisqatsi filmi ve analizi Tartışma ve Analiz
10 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Bir örnek olarak Soylent Green filmi ve analizi Tartışma ve Analiz
11 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Bir örnek olarak Okja filmi ve analizi Tartışma ve Analiz
12 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Bir örnek olarak Wall-E filmi ve analizi Tartışma ve Analiz
13 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Bir örnek olarak Avatar filmi ve analizi Tartışma ve Analiz
14 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Film İzlencesi: Baraka Tartışma ve Analiz
15 İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları Film İzlencesi: Before the Flood Tartışma ve Analiz
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kabadayı, L. (2013). Film Eleştirisi Kuramsal Çerçeve ve Sinemamızdan Örnek Çözümlemeler. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Corrigan, T. (1997). A Short Guide to Writing About Film. New York: Longman Press.
Rotha, P. (2000). Belgesel Sinema. İbrahim Şener (çev.). İstanbul: İzdüşüm Yayınları.
Diken, B. ve Carsten Bagge Laustsen. (2010). Filmlerle Sosyoloji. Sona Ertekin (çev.). İstanbul: Metis Yayıncılık.
Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
Garrard. G. (2021). Ekoeleştiri: Ekoloji ve Çevre Üzerine Kültürel Tartışmalar. Ertuğrul Genç (çev.). İstanbul: Kolektif Kitap.
Eisenstein, S. M. (2006). Sinema Dersleri. İstanbul: Agora Kitaplığı.
Mecado, G. (2011). Sinemacının Gözü. İstanbul: Hil Yayın.
Winston, B. (2021). Belgesel Sinema Kitabı. İstanbul: Agora Kitaplığı.
Susam, A. (2021). Toplumsal Bellek ve Belgesel Sinema. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 1 2 2
Grup Çalışması / Ödevi 7 2 14
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 9 2 18
Ödev 9 2 18
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 3 2 6
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 2 4
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 60 0 133
Genel Toplam 133
Toplam İş Yükü / 25.5 5,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0