TR EN

UYGULAMALI GÖRSEL TASARIM İLKELERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GRA357 UYGULAMALI GÖRSEL TASARIM İLKELERİ 5 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere görsel tasarımın temel ilkelerini kavratmak ve uygulama süreçlerinde bu ilkeleri etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamaktır.
İçerik: Ders kapsamında, görsel metaforlar, anlatı stratejileri, kavramsal tasarım ve imge oluşturma süreçleri ele alınarak, öğrencilerin temel tasarım ilkelerini kullanarak soyut kavramları etkili ve anlam yüklü görsellerle ifade etmeleri sağlanacaktır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Görselleştirme tekniklerini, metafor, ironi, alegori ve sembolik anlatım gibi temel kavramları tanımlar. (Define, Bloom 1)
Kavramsal fikirleri etkili görsellerle ifade etmek için uygun görselleştirme yöntemlerini kullanır. (Implement, Bloom 3)
Görsel dilin çok katmanlı yapısını çözümleyerek, farklı tasarım bağlamlarında anlatım tekniklerini değerlendirir. (Differentiate, Bloom 4)
Görselleştirme sürecinde seçilen anlatım stratejilerinin estetik, iletişimsel ve kavramsal yönlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. (Critique, Bloom 5)
Görsel anlatım tekniklerini özgün tasarımlar üretmek için kullanarak, yaratıcı ve yenilikçi görseller oluşturur. (Design, Bloom 6)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama. Görsel Düşünme ve Temel Kavramlar. Anlatım.
2 Literatür tarama. Görsel Hiyerarşi ve Kompozisyon Stratejileri. Anlatım.
3 Literatür tarama. Proje: Görsel Metafor ve Alegorik Anlatım. Uygulama.
4 Literatür tarama. Duygusal ve Kavramsal Görselleştirme. Uygulama.
5 Literatür tarama. Proje:İroni ve Mizahi Anlatım Teknikleri. Anlatım.
6 Literatür tarama. Görselleştirme süreçlerinin işlevi, tasarımın iletişimdeki rolü, görsel dilin temel öğeleri. Görsel okuma ve analiz çalışmaları. Uygulama.
7 Literatür tarama. Proje: Tipografi ile Anlam Yaratma. Uygulama.
8 - ARA SINAV -
9 Fikir ve malzeme hazırlığı. Çok Katmanlı Anlam Üretme Teknikleri. Anlatım.
10 Fikir ve malzeme hazırlığı. Proje: Bağlam ve Kültürel Referanslar ile Görselleştirme. Uygulama.
11 Fikir ve malzeme hazırlığı. Görsel Hikâye Anlatımı. Anlatım.
12 Fikir ve malzeme hazırlığı. Proje: Deneysel Görsel Tasarım ve Alternatif Yaklaşımlar. Uygulama.
13 Fikir ve malzeme hazırlığı. Tasarım ilkeleri uygulamaları. Anlatım.
14 Fikir ve malzeme hazırlığı. Proje: Yaratıcı Reklam Kampanyası Tasarımı. Uygulama.
15 Fikir ve malzeme hazırlığı. Proje: Yaratıcı Reklam Kampanyası Tasarımı. Uygulama.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Arnheim, R. (2013). Sanatta Görsel Düşünme. Remzi Kitabevi.
Dondis, D. A. (2006). Görsel İletişim ve Grafik Tasarımın Temelleri. Remzi Kitabevi.
Barthes, R. (2018). Göstergebilimsel Serüven. Yapı Kredi Yayınları.
Özdem, C. (2019). Grafik Tasarım ve Görsel Kültür: Tasarımın Anlamı ve Etkileri. İletişim Yayınları.
Tüfekçi, F. (2015). Görsel Kültür ve İletişim: Görselliğin Sosyal Yaşam Üzerindeki Etkileri. Der Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100
TOPLAM 1 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
2
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
3
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 2 2 4
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 2 2 4
Uygulama 6 12 72
Yerinde Uygulama 2 2 4
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 27 0 141
Genel Toplam 141
Toplam İş Yükü / 25.5 5,5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0