| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ICM251 | TASARIM STÜDYOSU I | 3 | 8 | 4 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BÜŞRA BABACAN-Öğr.Gör. ESRA BÜYÜKEMİR KARAGÖZ-Öğr.Gör. İREM ÖZPINAR-Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP ACIRLI |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilerin bahçeli bir arazi bağlamında konut (ve isteğe bağlı olarak ofis) işlevlerini içeren bir tasarım konsepti geliştirme ve uygulama yetkinliği kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, mekânsal analiz, yapısal sınırlamalar, işlevsel programlama ve tasarım ifadesi süreçlerini deneyimleyerek, profesyonel düzeyde bir proje sunumu gerçekleştireceklerdir. |
| İçerik: | Ders içeriği; bahçeyle ilişkili bir alanda konut ve isteğe bağlı ofis işlevlerinin mekânsal ve işlevsel analizini, mevcut fiziksel koşulların incelenmesini, bu verilerin tasarım sürecine aktarılmasını ve özgün bir iç mimarlık projesi geliştirilmesini kapsamaktadır. Öğrenciler, profesyonel temsil teknikleri kullanarak projelerini sunacak ve jüri değerlendirmelerine katılacaklardır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Bahçeyle ilişkili bir konut-ofis alanının işlevsel bileşenlerini tanımlar ve listeler. |
| Mekânsal, işlevsel ve bağlamsal verilere dayanarak bir tasarım konsepti geliştirir ve görselleştirir. |
| Belirlenen alanın yapısal ve mekânsal kısıtlarını analiz eder ve bu verileri kavramsal tasarım sürecine entegre eder. |
| İşlevsel çözümleri entegre ederek konut-ofis projesini tasarlar; tasarımı fiziksel ve/veya dijital modellerle temsil eder. |
| Tasarım önerisini etkili bir şekilde ifade eden, mesleki standartlara uygun mimari çizimler ve görsel materyaller hazırlar. |
| Tasarım kararlarını ve bağlamsal gerekçelerini açıklayarak proje sunumunu jüri önünde savunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Senaryo ve Analiz Paftası | Ppt. Sunum ile görsel gösterimi |
| 2 | Bahçeli bir mekanda konut- ofis örneklerinden oluşan araştırma dosyası hazırlama | Konsept ve Malzeme Paftası | Yüz yüze değerlendirme |
| 3 | Örnekleri ile konsept araştırma ve eskiz konsept paftası hazırlanması. Maket çalışması hazırlık | Kat Planları | Yüz yüze değerlendirme |
| 4 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, ıslak hacim araştırması | Kat Planları (Devam) | Yüz yüze değerlendirme |
| 5 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, yaşama ve yatma mekanı araştırması | Vaziyet Planı | Yüz yüze değerlendirme |
| 6 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis araştırması | Kesitler (AA-BB)* | Yüz yüze değerlendirme |
| 7 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda “konut- ofis” araştırması | 1. Teslim değerlendirmesi | Yüz yüze değerlendirme |
| 8 | Jüri hazırlığı | Teknik Plan ve Kesitlerin Revizyonu | Yüz yüze değerlendirme |
| 9 | 1/20 çizim tekniği üzerine hazırlanma | Kesit (CC-DD)* | Yüz yüze değerlendirme |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis yüzey kaplamaları araştırması | Tavan ve Aydınlatma Planları | Yüz yüze değerlendirme |
| 12 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli eskiz çalışmaları, bahçeli bir mekanda konut- ofis, iç ve dış aydınlatma ve aksesuarları araştırması | Peyzaj ve Cephe Tasarımı | Yüz yüze değerlendirme |
| 13 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, İç bahçe ve teras ile ilgili araştırması | Detay Paftaları (1/20 ve 1/10) | Yüz yüze değerlendirme |
| 14 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları, Sunum dosyası hazırlama araştırması | 3D Perspektif ve Renderlar | Yüz yüze değerlendirme |
| 15 | Konsepte ve fonksiyona uygun alternatifli çizim çalışmaları | 2. Teslim Değerlendirmesi | Yüz yüze değerlendirme ile çizimlerin incelenmesi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Angel, H. (2004). Strüktür sistemleri. Tasarım Yayın Grubu. |
| Ching, F. D. K. (2004). Mimarlık: Biçim, mekân ve düzen (S. Lökçe, Çev.). Yapı Enstitüsü Merkezi Yayınları. |
| Ching, F. D. K. (2016). İç mekân tasarımı (B. Elçioğlu, Çev.). Yapı Enstitüsü Merkezi Yayınları. |
| Eldem, S. H. (2005). Yapı I–II–III–IV. Birsen Yayınevi. |
| I-SPACE (2012). I-Space Vol.4 Office (Space Design: Office of the company). Archiworld Co. |
| Mini Homes. (2011). Mini homes. Loft Publications. |
| Neufert, E. (2000). Yapı tasarımı. Beta Yayınları. |
| Palmer, J., & Dodson, M. (1996). Design and aesthetics. Routledge. |
| Pile, J. (1997). Color in interior design. McGraw-Hill. |
| Ramsey, C. G., & Sleeper, H. R. (2000). Architectural graphic standards (11th ed.). John Wiley & Sons. |
| White, E. T. (1986). Space adjacency analysis: Diagramming information for architectural design. Architectural Media Ltd. |
| Yılmaz, B. (2016). Projeler yapılar 2: Ofisler. Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları. |
| İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
| 2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
4 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
4 | |||||
| 3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 8 | 112 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 29 | 0 | 206 |
| Genel Toplam | 206 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 8,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |