Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM255 | YAPI VE KONSTRÜKSİYON BİLGİSİ I | 3 | 4 | 4 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. VOLKAN ÖZTAŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yapıları tanıtmak, ders içeriği hakkında bilgi vermek, tüm bu bilgilerin yapı, tasarım ve uygulamaları sentezinde kullanımını kapsamaktadır. |
İçerik: | Yapı teknolojisi kavramları, yapı ve yapım sistemlerinin sunulması, kullanıcı-çevre-yapı sistemi etkileşimi ve bu bağlamda çevresel etmenler ve yapıdan beklenilen performans özelliklerinin analizi, yapı zemin ilişkisi, yapı alt- sistemlerine giriş, yapıda taşıyıcı sistemler, sistem bileşenleri ve yapıları taşıyan strüktürel sistemler, İşlevsel yapı elemanları, alt-yapı, yapı zemin ilişkisi, yapının temel, duvar ve döşeme elemanlarının tasarım prensipleri, uygulama teknikleri ve malzemeleri ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir yapının strüktürel sistemini tanımlar. |
Yapıların strüktürel sistemlerini sınıflandırır. |
Yapıların strüktürel yapı elemanlarını tanımlar. |
Yapıların sistem elemanları ile ilgili uygulama çizimleri yaparak uygulama aşamaları hakkında fikir edinir. |
Yapıda kullanılan ve geliştirilen malzemeler ile ilgili bilgi edinilir, malzeme özellik ve davranışları ile ilgili bilgi edinir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. | Ders içeriğinde anlatılacak konular, yapı ve konstrüksiyon sistemleri hakkında bilgilendirme. | Ppt sunum |
2 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Strüktürel sistemler ve farklı strüktür sistemlerinin yapısal davranışları hakkında hakkında bilgilendire. | Ppt sunum |
3 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Strüktürel sistemler, temel tipleri ve temel davranışları hakkında konu anlatımı. | Ppt sunum, haftalık ödev |
4 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Temel tiplerine oturan düşey taşıyıcı sistemlerin ve elemanların tanımlanması; betonarme taşıyıcı sistemler. | Ppt sunum, haftalık ödev |
5 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Temel tiplerine oturan düşey taşıyıcı sistemlerin ve elemanların tanımlanması; çelik ve ahşap taşıyıcı sistemler. | Ppt sunum, haftalık ödev |
6 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Düşey taşıyıcıları bağlayan yatay elemanların tanımlanması; betonarme kirişler ve betonarme döşemeler. | Ppt sunum, haftalık ödev |
7 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Düşey taşıyıcıları bağlayan yatay elemanların tanımlanması; çelik ve ahşap kirişler, çelik makaslar. | Ppt sunum, haftalık ödev |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Çelik ve ahşap strüktür sistemlerinde kullanılan döşeme tipleri. | Ppt sunum, haftalık ödev |
10 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Merdiven tipleri hakkında konu anlatımı, betonarme merdivenler. | Ppt sunum, haftalık ödev |
11 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Merdiven tipleri hakkında konu anlatımı, çelik merdivenler. | Ppt sunum, haftalık ödev |
12 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | 1:20 merdiven detaylarının incelenmesi, merdiven sistemleri tekrarı. | Ppt sunum, haftalık ödev |
13 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | İnce yapılarda kullanılan konstrüksiyon sistemlerinin incelenmesi, giydirme cepheler konu anlatımı. | Ppt sunum, haftalık ödev |
14 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | İnce yapılarda kullanılan konstrüksiyon sistemlerinin incelenmesi, bölücü duvarlar konu anlatımı. | Ppt sunum, haftalık ödev |
15 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel yapısal gelişmelerin takip edilmesi. | Genel tekrar. | Konu anlatımı ve örnekler üzerinde inceleme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Eldem, S.H. (1973), Yapı, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Çelebi, M.R. (1982 ve 1984), Yapı Bilgisi I-II, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları |
Ching, F.D.K. (2006), Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, İstanbul: YEM Yayın |
Erten, E. (2012), Mimarlıkta Yapı-Yapım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Hasol, D. (2017), Mimarlık Ve Yapı Sözlügü / 2 Dilde, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın |
Neufert, E. (2018), Yapı Tasarımı, İstanbul :Beta Yayıncılık |
Farrelly, Lorraine (2012), Yapım + malzeme. - Literatür, İstanbul: - 176 p. : 23 cm. Original title : Construction + materiality, |
Berköz, S. (1975), Yapım'da Sistemler Yaklaşımı, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi |
Plunkett, D. (2014), Construction and detailing for interior design, London: Laurence King, |
Keyder, E. (2013), Çelik Yapı Elemanları, Ankara: Seçkin Yayıncılık |
Toydemir, N., Gürdal, E. & Tanaçan, L., (2002), Yapı Elemanları Tasarımında Malzeme, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Brooker, G. & Stone, S. (2012), İç Mimarlıkta; Biçim + Yapı (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık |
Ersoy, H.Y. (2001), Kompozit Malzeme, İstanbul: Literatür Yayınevi |
Llyod-Thomas, K. (2017), Malzeme Konuları (Mehmedi Vehbi Gökçe, Çev.), Ankara:Nobel Akademik Yayıncılık |
Lorraine, F. & Brown, R. (2012), Materials and Interior Design, London: Laurence King Publishing. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
5 | |||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 1 | 3 | 3 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 157 |
Genel Toplam | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |