Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM254 | TEKNİK DONATIM | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, iç mekan ve yakın çevresinin projesine uygun şekilde aydınlatma, akustik, elektrik, havalandırma, ısıtma, su tesisatı, yangın donanımlarını çözümleme becerisi kazandırmaktır |
İçerik: | Dersin içeriği, temiz-pis su, sıcak-soğuk su giriş ve çıkışı, bahçe sulama ve drenaj sistemleri, ısıtma ve havalandırma donanımı, yangın tesisatı, elektrik akış şemaları, iç ve dış mekan doğal ve yapay ışığın kullanımı ve lux-lümen hesapları, akustik değer ölçümlerinin iç mekan ve yakın çevresi projelerinde çizilmesi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir iç mekan ve yakın çevre projelerinin aydınlatma, akustik, elektrik, havalandırma, ısıtma, su tesisatı donanımlarını tanımlar. |
İç mekan ve yakın çevre projelerinde teknik donatım sistemlerini sınıflandırır. |
İç mekan ve yakın çevre projelerinde teknik donatım sistem detaylarını çözümler |
İç mekan ve yakın çevre projelerinde teknik donatım sistem detaylarında kullanılacak malzemeleri seçer. |
İç mekan ve yakın çevre projelerinde teknik donatım sistem detay seçimlerini gerekli teknik detay projelerinde uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Mekanik tesisat nedir? Sıhhi tesisat terimleri ve suyun özellikleri konu anlatım. | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
2 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Güncel Teknik donatım gelişmelerin takip edilmesi | Sıhhi tesisat teknikleri konu anlatım. | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
3 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Sıhhi tesisat konusunda araştırma ve verilen projede iç mekan ve bahçesindeki sıhhi tesisatın çizimi. (temiz-pis su giriş ve çıkışı) | Sınıf içi Uygulama |
4 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Sıhhi tesisat konusunda araştırma ve verilen projede iç mekan ve bahçesindeki sıhhi tesisatın çizimi (sıcak-soğuk su giriş ve çıkışı) | Sınıf içi Uygulama |
5 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Isıtma teknikleri konu anlatım. radyatör-konvektör ile ısıtma sistemleri, yerden ısıtma, fancoil sistemleri örnekleri ile anlatımı | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
6 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Isıtma sistemi konusunda araştırma ve verilen projede ısıtma sistemi teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
7 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Isıtma sistemi konusunda araştırma ve verilen projede ısıtma sistemi teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Genel tekrar | Sınıf içi Uygulama |
10 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Havalandırma sistemleri; fonksiyonlarına göre farklı iç mekanların tesisat seçenekleri konu anlatımı | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
11 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Havalandırma sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
12 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Elektrik, aydınlatma ve yangın sistemleri; fonksiyonlarına göre farklı iç mekanların, dış cephelerin ve bahçelerin tesisat seçenekleri konu anlatımı | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
13 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Elektrik, aydınlatma ve yangın sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
14 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Akustik teknikleri Tekil, çoklu ve umumi hacimlerde akustik konu anlatımı. Ses izolasyon teknikleri. | Ppt. sunum ile konu anlatımı |
15 | Önceki haftanın gözden geçirilmesi | Akustik sistemleri konusunda araştırma ve verilen projede sistemin teknik çizimi | Sınıf içi Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Avcıoğlu, M. (2021), Yapı Tesisatı (Yenilenmiş 2. Basım), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Sıdal, C. (2007), Sıhhi Tesisat, İstanbul: Birsen Yayınevi |
Overy, P. (2007), Light, air & Openness, London: Thames & Hudson |
Sirel, H.K. (1992), Müze aydınlatmasında zararlı ışınımlar ve nesnelerin bunlardan korunması, İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi |
Tokyay, V.Z. (2010), Mimarlığın Oluşumunda Saydamlığın Işığı, İstanbul: Tasarım Yayın Grubu |
Entwistle, J. (2012), Detail in Contemporary Lighting Design, London : Laurence King |
Binggeli C. (2003), Building Systems for Interior Designers, New Jersey: Wiley & Sons |
Grondzik W., Kwok A., Stein B., Reynolds J., (2009), Mechanical and Electrical Equipment for Buildings, New Jersey: Wiley & Sons |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
3 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
5 | |||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
5 | |||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 7 | 91 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |