Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM258 | İNSAN VE MEKAN İLİŞKİSİ II | 4 | 4 | 4 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere, iç-dış mekan ilişkilerinin önemi, kültürel ve sosyolojik yapının mekana etkilerini kavrama becerisi kazandırmak. |
İçerik: | Mekan, kültür ve çevre kavramları, kültürün mimari mekanın kuruluşundaki etkileri, dünya üzerindeki farklı kültürlerin yaşam şekilleri, dünya üzerindeki farklı mimarilerin kültür bağlamında çözümlenmesi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mekan, kültür ve çevre kavramlarını tanımlar. |
Dünya üzerindeki farklı kültürlerin yaşam şekillerini sınıflandırır. |
Dünya üzerindeki farklı mimarileri kültür bağlamında çözümler. |
Farklı kültürler ve sosyal yapılanmalar içerisinde, iç ve dış mekanlar organize eder. |
İhtiyaca göre sosyal ve kültürel yapıya uygun tasarımlar geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Ders hakkında ön tanıtım ve programın açıklanması. Mekan, kültür çevre konularının anlatımı | Ppt. sunum |
2 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Anadolu medeniyetleri, Yunan ve Roma'da mekan | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
3 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Türklerde yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
4 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Adolf Loos ve Corbusier üzerinden mekan karşılaştırmaları | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
5 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Sosyal ve toplu konut mekan karşılaştırmaları | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
6 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Yeşil binalar, sürdürülebilir mimari ve akıllı binalar çerçevesinde insan ve mekan ilişkisi | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
7 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Amerika’da yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Dark turizm ve mekan | - |
10 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Uzakdoğu’da yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
11 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Ortadoğu’da (İran (Nader Ardalan), Mısır (Hasan Fathi)) yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
12 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Sıcak iklimlerde (Hindistan – Charles Correa) yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
13 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Sıcak iklimlerde (Hindistan – Charles Correa) yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
14 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Soğuk iklimlerde yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
15 | Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı | Genel tekrar | Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özer, B. (1986), Yorumlar: Resim, Heykel, Mimarlık, İstanbul: Mimar Sinan Üniversitesi Yayını. |
Eldem, S., L. (1968), Türk Evi Plan Tipleri, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Yayını. |
Corbusier, L. (2015), Bir Mimarlığa Doğru, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. |
Köksal, A. (1994), Zorunlu Çoğulluk, İstanbul: ATT Yayınları |
Anadol, Ç. (Ed), Arel, A., Gürsel, E., Özkan, S., Birkan, Ç., Kuban, D., Şentek, A. (2005), Selçuk Batur için Mimarlık Yazıları, Ankara: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları |
Rossi, A. (2006), Şehrin Mimarisi (Nurdan Gürbilek, Çev.), İstanbul: Kanat Kitap. |
Colquhoun, A. (2005), Mimari Eleştiri Yazıları (Ali Cengizkan, Çev.), İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları |
Conrads, U. (1991), 20. Yüzyıl Mimarisinde Program ve Manifestolar (Sevinç Yavuz, Çev.), İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları |
Ayverdi, A. (1963), Japonya’da İki Ev, İstanbul: İstanbul Yayınevi. |
Yürekli, F. (2016), Mimarlık Mimarlığımız, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın |
Rasmussen, S., E. (2016), Yaşanan Mimari, İstanbul: Remzi Kitapevi. |
Aurelli, P., V. (2015), Az Yeterlidir: Mimarlık ve Asketizm Üzerine (Baran Bilir, Çev.), İstanbul: Lemis Yayınları |
Ergüney, D. (2018), Deconstruction : A Methodology For Reading Architecture History and Urban Space, İstanbul: Der Yayıncılık |
Corbusier, L. (2014), Modular, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın |
Loos, A. (2017), Mimarlık Üzerine (Alp Tümertekin, Nihat Ülner, Çev.), İstanbul: Janus Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanat, tasarım, çevre ve kültür tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mimari ve çevresel tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu, özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar ve proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini analiz eder.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Çizim anlatım yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve grafik anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
|
0 | |||||
2 |
Bireysel veya grup bazında sorumluluk alarak iç mekân ve çevrelerinde öğrenmiş olduğu tasarım ilke ve becerilerini uygular.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç ve dış mekânların tasarım, uygulama ve teknik donatım projelerini, farklı meslek grupları ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde organize eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç mekân ve yakın çevresinin tasarım ve planlama alanlarındaki düzenlemelerini, yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek, toplumsal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve gelişime açık fikirler ve çözümlerle analiz eder.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda, sosyal sorumlukları çerçevesinde toplumsal boyutta, çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler organize eder.
|
5 | |||||
2 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, mesleki hayatlarında; toplum yaşantısını da göz önünde bulundurularak, uygulamaya yönelik sürdürülebilir, değişime ve yeniliğe açık iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri tasarlar.
|
4 | |||||
2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları; mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartları yasal çerçevelere uygun olarak kullanarak, iç mekânların sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi gibi konularda öneriler geliştirir.
|
1 | |||||
3 |
İç Mimari ve çevresel tasarım odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |