TR EN

MODA VE MARKALAŞMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT478 MODA VE MARKALAŞMA 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilere, 20. yüzyılın sonları ve 21. yüzyılın başlarında öne çıkan marka kavramı stratejilerinin ve marka iletişiminin moda tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; Marka ve markalaşma kavramları, tarihsel sürecinin analizi, Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu, Kültür ve davranış biçimlerinin tasarım ile ilişkisi, Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki öneminin Moda tasarımının örnekler ile incelenmesi, Küreselleşme kavramı çerçevesinde moda, marka ve tasarım konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Moda ve tasarım alanında marka ve markalaşma kavramlarını tanımlar.
Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu anlatır.
Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi çözümler.
Moda tasarım süreçlerini markalaşma üzerinden eleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı Beyin Fırtınası, Anlatma Yöntemi
2 Kaynak tarama Markanın tanımı, mark, Dünyada ve Türkiye’de markalaşmanın tarihi Anlatma Yöntemi
3 Kaynak tarama Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı, marka ederi Anlatma Yöntemi
4 Kaynak tarama Marka Tasarım Süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması. Anlatma Yöntemi
5 Kaynak tarama Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi Anlatma Yöntemi
6 Kaynak tarama Markalaşma stratejileri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
7 Kaynak tarama Markalaşma stratejileri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak tarama Markalaşma stratejileri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10 Araştırma Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
11 Kaynak tarama Markalaşma stratejileri Anlatma Yöntemi
12 Kaynak tarama Markalaşma stratejileri Anlatma Yöntemi
13 Kaynak tarama Moda Tasarımı alanında lider markaların markalaşma hikayeleri Anlatma Yöntemi
14 Kaynak tarama Moda Tasarımı alanında lider markaların markalaşma hikayeleri Anlatma Yöntemi
15 Kaynak tarama Moda Tasarımı alanında lider markaların markalaşma hikayeleri Anlatma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aaker, D. (2018a). Güçlü markalar yaratmak. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Aaker, D. (2018b). Markalama: Başarıya ulaştıran 20 temel ilke. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Arslan, K. (2009). Moda Tasarımı MÜSİAD Araştırma Raporları:60. İstanbul: Mavi.
Berg, J., V., D., Behrer, M. (2016). Markalar nasıl genç kalır. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Calderin, J. (2013). The fashion design, reference and specification book. US: Rockport Publishers, Inc.
Hopkins, J. (2012). Fashion design the complate guide. Switzerland: AVA Publishing SA.
İdris, K. (2003). Marka olmak: Küçük ve orta ölçekli işletmeler için markaların tanıtımı. Sayı:1, Türk Patent Enstitüsü, Ankara:Wipo.
Okonkwo, U. (2007). Luxury fashion branding. China: Palgrave Macmillan.
Ries, A. ve Ries L., (2005). Marka yaratmanın 22 kuralı. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Sorger, R., Udale, J. (2013). Moda tasarımının temelleri. Akademik Temeller Dizisi:10. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Tungate, M., (2006). Modada marka olmak. İstanbul: Rota Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
2
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
2
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
2
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
3
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0