| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| STV393 | SİNEMA VE TELEVİZYONDA YARATIM III | 5 | 4 | 2 | 6 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN | 
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı, Sinema ve Televizyon alanında Yapım, Yönetim ve Yaratıcı üretim için öğrencilerin alan ve işleyiş deneyimi kazanmalarıdır. | 
| İçerik: | Bu derste öğrenci yönetmenin iş tanımını kavrar. Yapım, Senaryo, Sanat Yönetmenliği, Oyuncu gibi ögelerin işbirliğini uygulama içinde deneyimler. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Sinema ve televizyon sektöründe yer alan görevleri tanımlar. | 
| Sanatsal bir faaliyet için gereken ön hazırlıkları üretir. | 
| Televizyon ve sinema eserleri arasındaki sektörel farkları karşılaştırır. | 
| Ekipteki farklı görevler arasında iletişim kurarak, çalışmanın işleyişini denetler. | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Sinema ve Televizyonda Yönetmen tanımı | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin Yapım ile işbirliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin Senarist ile işbirliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin Story board sanatçısıyla işbirliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin Görüntü yönetmeniyle işbirliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin Sanat Yönetmeniyle işbirliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Oyuncu seçimi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 8 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Mekan seçimi- iş planı | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Yönetmenin kurgulama ile işbirliği | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Her bir öğrencinin grup çalışması ile yönetmenliği deneyimlemesi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Her bir öğrencinin grup çalışması ile yönetmenliği deneyimlemesi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Her bir öğrencinin grup çalışması ile yönetmenliği deneyimlemesi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Her bir öğrencinin grup çalışması ile yönetmenliği deneyimlemesi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 15 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Her bir öğrencinin grup çalışması ile yönetmenliği deneyimlemesi | Anlatma Yöntemi, Sunumlar, Film Gösterimi ve Tartışma | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Campbell, J. (2010). Kahramanın Sonsuz Yolculuğu. İstanbul: Kabalcı Yayınevi. | 
| Indick, W. (2011). Senaryo Yazarları İçin Psikoloji. İstanbul: Agora Kitaplığı. | 
| Büker, S. (2012). Sinemada Anlam Yaratma. İstanbul: Hayalbaz Yayınevi. | 
| Eisenstein, S. (2006). Sinema Dersleri. İstanbul: Agora Kitaplığı. | 
| May, R. (2019). Yaratma Cesareti. İstanbul: Metis. | 
| Kleon, A. (2012). Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık | 
| Landau, N. (2011). Film Okulunda Öğrendiğim 101 Şey. İstanbul: Optimist Kitap. | 
| Truby, J. (2012). Senaryo Anatomisi. İstanbul: Dharma. | 
| Vineyard, J. (2010). Sinemada Çekim Teknikleri. İstanbul: İstanbul Organizasyon. | 
| Dmytryk, E. (2020). Sinemada Yönetmenlik. İstanbul: Agora Kitaplığı. | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 3 | 3 | 9 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 7 | 3 | 21 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 2 | 3 | 6 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 6 | 3 | 18 | 
| Sosyal Faaliyet | 6 | 3 | 18 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 2 | 3 | 6 | 
| Rapor Yazma | 2 | 3 | 6 | 
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 58 | 0 | 158 | 
| Genel Toplam | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,2 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |