Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV331 | SİNEMADA YENİ YÖNELİMLER | 5 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KEMAL ÇİPE |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin sinemada ki yönelimler hakkında fikir sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
İçerik: | Bu ders kapsamında sinemada klasik, modern ve postmodern yönelimler ele alınacaktır. Bu yönelimlerin sinemada ki etkileri ve nedenleri tartışılacaktır. Örnek sinema filmleri izlenip üzerine sınıf içi fikir teatisinde bulunulacaktır. Gelecekteki olası yönelimler ve çıkış kaynaklarının neler olabileceği hakkında öngörülerde bulunulacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Sinemayı etkileyen yönelimleri tanımlar. |
Yönelimler arasındaki farkları açıklar. |
Ekonomik, kültürel ve toplumsal faktörlerin sinemaya etkilerini karşılaştırır. |
Günümüz sinemasının geleceğine ilişkin teorileri söyler. |
Yeni yönelimler ile toplumların dönüşümleri arasındaki ilişkiyi kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sanat dallarını etkileyen faktörler ve sinemaya yansıması. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
2 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Ekonomik, kültürel, düşünsel ve toplumsal faktörlerin sinemaya etkisi. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
3 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | İlk dönem sinema ve etkilendiği faktörler. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
4 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Modernist sinema. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
5 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Modernist film örnekleri izleme ve çözümleme. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
6 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Postmodern sinema. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
7 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Postmodern film örnekleri izleme ve çözümleme. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Sinemada varoluşsal yönelimler. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
10 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Türk Sineması'nda son dönem yönelimler. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
11 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Hollywood Sineması'nda son dönem yönelimler. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
12 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Günümüz sinemasına teknolojinin etkisi. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
13 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Bilgisayar oyunlarının sinemaya etkisi. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
14 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Ana akım sinema ve karşı akım sinemanın yönelimleri. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
15 | İşlenecek konu ile ilgili okuma ve araştırma yapmaları | Geleceğin sineması. | Anlatma ve tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Cameron, A. (2008), Modular Narratives in Contemporary Cinema, London: Palgrave Macmillan UK. |
Büyükdüvenci, S. ve Öztürk, R. (2014), Postmodernizm ve Sinema, İstanbul: Dipnot Yayınları. |
Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınevi. |
Teksoy, R. (2009). Sinema Tarihi Cilt: 1. İstanbul: Oğlak Yayınları. |
Kolker, R. P., Yılmaz, E., & Ertınaz, Y. (2011). Film, Biçim ve Kültür. Ankara: De Ki Basım Yayım. |
Jameson, F., Lyotard, J. F., Habermas, J., & Postmodernizm, D. (1994). Necmi Zeka, İstanbul: Kıyı Yayınları, 2. Baskı. |
Ellis, J. M. (1997). Postmodernizme Hayır,(Çev. Halide Aral Bakırer). Ankara: Doruk Yay. |
Scognamillo, G. (1988). Türk Sinema Tarihi (Vol. 2). İstanbul: Metis Yayınları. |
Büker, S., & Topçu, Y. G. (2010). Sinema: Tarih-Kuram-Eleştiri. İstanbul: Kırmızı Kedi Yayınevi. |
Topçu, Y. G., & Karadoğan, A. (Eds.). (2010). Hollywood'a Yeniden Bakmak. Ankara: De Ki Basım Yayım. |
Butler, A. M., & Toprak, A. (2011). Film Çalışmaları. İstanbul: Kalkedon Yayıncılık. |
Benjamin, W., & Oskay, Ü. (1982). Estetize Edilmiş Yaşam. Ankara: Dost Kitabevi. |
Oskay, Ü. (1994). Popüler Kültür Açısından Çağdaş Fantazya: Bilim-Kurgu ve Korku Sineması. İstanbul: Der Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
|
5 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
|
2 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
|
3 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
|
4 | |||||
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
|
3 | |||||
2 |
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
|
3 | |||||
3 |
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
|
3 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
|
4 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 12 | 3 | 36 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 2 | 12 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 8 | 2 | 16 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |