| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| STV483 | FİLM YAPIM GELİŞTİRİMİ | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersle öğrencilerin kısa film yapımı ile ilgili ileri bilgilere hâkim olmaları amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Bu ders kapsamında hikâye oluşturma, oluşturulan hikâyelerin senaryo aşamaları, kamera, ışık, kurgu gibi temel konuların yanı sıra bir kısa filmin oluşması için estetik bilgisi ve çekim tekniği konuları ele alınacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Kısa filmin mantığını anlatır. |
| Kısa film ile uzun metraj film arasındaki farkları açıklar. |
| Doğru ışık ve çerçeve kullanımının etkilerini karşılaştırır. |
| Filmin çekim tekniğine ilişkin bilgiler söyler. |
| Senaryo yazımı ile film çekimi arasındaki ilişkiyi kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Çalışma yol haritası üzerine planlama ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 2 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 3 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 4 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 5 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 6 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 7 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 8 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 9 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 12 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 13 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 14 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 15 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Senaryo ve Yapım - Mahmut Tali ÖNGÖREN, 1982, Ankara |
| Sitney, P.A. Visionary Film: The American Avant-Garde 1943-2000 |
| Kovacs, A. B., & Yılmaz, E. (2010). Modernizmi Seyretmek: Avrupa Sanat Sineması, 1950-1980. De Ki Yayınları |
| Bordwell, D., & Thompson, K. (2008). Film Sanatı. Çev: E. Yılmaz ve ES Onat). Ankara: De Ki Yayınları |
| Akyürek, F. (2009). Senaryo Yazarı olmak, Senaryo Yazmak. İstanbul: MediaCat Kitapları |
| Dmytryk, E., Dmytryk, J. P., & Şener, İ. (2007). Sinemada Yönetmenlik Oyunculuk Kurgu. İstanbul: Doruk Yayınları |
| Dmytryk, E. (1993). Sinemada Kurgu, (Çev. Zafer Özden). İstanbul: AFA Yayıncılık |
| Arnheim, R. (2010). Sanat Olarak Sinema (2. Baskı). R. Ünal Tamdoğan, Çev.). İstanbul: Hil Yayınları |
| Sitney, P. A. (2002). Visionary film: the American avant-garde, 1943-2000. Oxford University Press, USA |
| Bakır, B. (2008). Sinema ve Psikanaliz. Hayalet Kitap |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
|
4 | |||||
| 2 |
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
|
5 | |||||
| 2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
|
5 | |||||
| 3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
|
5 | |||||
| 2 |
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
|
5 | |||||
| 2 |
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
|
5 | |||||
| 2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 12 | 2 | 24 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 49 | 0 | 125 |
| Genel Toplam | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |