Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV483 | FİLM YAPIM GELİŞTİRİMİ | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersle öğrencilerin kısa film yapımı ile ilgili ileri bilgilere hâkim olmaları amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında hikâye oluşturma, oluşturulan hikâyelerin senaryo aşamaları, kamera, ışık, kurgu gibi temel konuların yanı sıra bir kısa filmin oluşması için estetik bilgisi ve çekim tekniği konuları ele alınacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kısa filmin mantığını anlatır. |
Kısa film ile uzun metraj film arasındaki farkları açıklar. |
Doğru ışık ve çerçeve kullanımının etkilerini karşılaştırır. |
Filmin çekim tekniğine ilişkin bilgiler söyler. |
Senaryo yazımı ile film çekimi arasındaki ilişkiyi kurar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Çalışma yol haritası üzerine planlama ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
2 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
3 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
4 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
5 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
6 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
7 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
10 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
11 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
12 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
13 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
14 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
15 | Konuyla ilgili okuma, izleme ve çalışma yapma | Planlanan yol haritası üzerine çalışma ve örnek filmler izleme | Anlatım ve örnek üzerinden uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Senaryo ve Yapım - Mahmut Tali ÖNGÖREN, 1982, Ankara |
Sitney, P.A. Visionary Film: The American Avant-Garde 1943-2000 |
Kovacs, A. B., & Yılmaz, E. (2010). Modernizmi Seyretmek: Avrupa Sanat Sineması, 1950-1980. De Ki Yayınları |
Bordwell, D., & Thompson, K. (2008). Film Sanatı. Çev: E. Yılmaz ve ES Onat). Ankara: De Ki Yayınları |
Akyürek, F. (2009). Senaryo Yazarı olmak, Senaryo Yazmak. İstanbul: MediaCat Kitapları |
Dmytryk, E., Dmytryk, J. P., & Şener, İ. (2007). Sinemada Yönetmenlik Oyunculuk Kurgu. İstanbul: Doruk Yayınları |
Dmytryk, E. (1993). Sinemada Kurgu, (Çev. Zafer Özden). İstanbul: AFA Yayıncılık |
Arnheim, R. (2010). Sanat Olarak Sinema (2. Baskı). R. Ünal Tamdoğan, Çev.). İstanbul: Hil Yayınları |
Sitney, P. A. (2002). Visionary film: the American avant-garde, 1943-2000. Oxford University Press, USA |
Bakır, B. (2008). Sinema ve Psikanaliz. Hayalet Kitap |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
|
4 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
|
5 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
|
5 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
|
5 | |||||
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
|
5 | |||||
3 |
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
|
5 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
|
5 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 12 | 2 | 24 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |