| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| YDL102 | YABANCI DİL II (İNG.) | 2 | 3 | 3 | 3 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | İngilizce öğrenenlere okuma, dinleme ve yazma konularında bütünleşik dil becerileri kazandırarak temel dil bilgisine sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. | 
| İçerik: | Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler, Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar, Yapabilme - Yapmak - Beceriler, İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar, Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar, Soru Oluşturma; Edatlar, Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri, Teklif ve Davet, Yakın Gelecek ve Planlar, Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama, Yazma Faaliyetleri. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Miktar ifadelerini başlangıç düzeyinde kullanır. | 
| Sözlü olarak ve yazılı metinlerde geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamanda cümleler kurar. | 
| Temel kipleri tanımlar ve bunları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır. | 
| İngilizce'den Türkçe'ye, Türkçe'den İngilizce'ye cümleleri temel düzeyde çevirir. | 
| Başlangıç düzeyinde İngilizce yazılmış metinleri yorumlar. | 
| Geçmiş zamandaki bir olayı ya da anıyı anlatan temel düzeyde bir paragraf yazar. | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Video İzleme, Okuma | Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 2 | Video İzleme, Okuma | Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 3 | Video İzleme, Okuma | Yapabilme - Yapmak - Beceriler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 4 | Video İzleme, Okuma | İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 5 | Video İzleme, Okuma | Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 6 | Video İzleme, Okuma | Soru Oluşturma; Edatlar: üstünde, içinde, -e | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 7 | Video İzleme, Okuma | Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 8 | Video İzleme, Okuma | Teklif ve Davet Niçin? Ne yapmak istersiniz? Haydi.....? Boş Zaman Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 9 | Video İzleme, Okuma | Yakın Gelecek ve Planlar İçin Belirsizlik | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Video İzleme, Okuma | Yakın Gelecek Zayıf Formlar: Belki / Muhtemel | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 12 | Video İzleme, Okuma | Yakın Geçmiş Zaman | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 13 | Video İzleme, Okuma | Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 14 | Video İzleme, Okuma | Yazma Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 15 | Video İzleme, Okuma | Yazma Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Puchta, H., Stranks, J. (2010). English in mind –(Modul Tests). Cambridge University Press. | 
| Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing. | 
| Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press. | 
| Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları. | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
                                             
                                         | 
                                            1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 3 | 
                                             
                                                Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
                                             
                                         | 
                                            2 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
                                             
                                         | 
                                            5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 3 | 42 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 0 | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 31 | 0 | 77 | 
| Genel Toplam | 77 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |