TR EN

MODA VE MARKALAŞMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MTT478 MODA VE MARKALAŞMA 5 4 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersle öğrencilere, 20. yüzyılın sonları ve 21. yüzyılın başlarında öne çıkan marka kavramı stratejilerinin ve marka iletişiminin moda tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu dersin içeriği; Marka ve markalaşma kavramları, tarihsel sürecinin analizi, Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu, Kültür ve davranış biçimlerinin tasarım ile ilişkisi, Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki öneminin Moda tasarımının örnekler ile incelenmesi, Küreselleşme kavramı çerçevesinde moda, marka ve tasarım konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Moda ve tasarım alanında marka ve markalaşma kavramlarını tanımlar.
Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu anlatır.
Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi çözümler.
Moda tasarım süreçlerini markalaşma üzerinden eleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı Beyin Fırtınası, Anlatma Yöntemi
2 Kaynak tarama Markanın tanımı, mark, Dünyada ve Türkiye’de markalaşmanın tarihi Anlatma Yöntemi
3 Kaynak tarama Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı, marka ederi Anlatma Yöntemi
4 Kaynak tarama Marka Tasarım Süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması. Anlatma Yöntemi
5 Kaynak tarama Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi Anlatma Yöntemi
6 Kaynak tarama Markalaşma stratejileri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
7 Kaynak tarama Markalaşma stratejileri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak tarama Markalaşma stratejileri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10 Araştırma Teknik Gezi Örnek Olay Yöntemi
11 Kaynak tarama Markalaşma stratejileri Anlatma Yöntemi
12 Kaynak tarama Markalaşma stratejileri Anlatma Yöntemi
13 Kaynak tarama Moda Tasarımı alanında lider markaların markalaşma hikayeleri Anlatma Yöntemi
14 Kaynak tarama Moda Tasarımı alanında lider markaların markalaşma hikayeleri Anlatma Yöntemi
15 Kaynak tarama Moda Tasarımı alanında lider markaların markalaşma hikayeleri Anlatma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Aaker, D. (2018a). Güçlü markalar yaratmak. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Aaker, D. (2018b). Markalama: Başarıya ulaştıran 20 temel ilke. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Arslan, K. (2009). Moda Tasarımı MÜSİAD Araştırma Raporları:60. İstanbul: Mavi.
Berg, J., V., D., Behrer, M. (2016). Markalar nasıl genç kalır. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Calderin, J. (2013). The fashion design, reference and specification book. US: Rockport Publishers, Inc.
Hopkins, J. (2012). Fashion design the complate guide. Switzerland: AVA Publishing SA.
İdris, K. (2003). Marka olmak: Küçük ve orta ölçekli işletmeler için markaların tanıtımı. Sayı:1, Türk Patent Enstitüsü, Ankara:Wipo.
Okonkwo, U. (2007). Luxury fashion branding. China: Palgrave Macmillan.
Ries, A. ve Ries L., (2005). Marka yaratmanın 22 kuralı. İstanbul: Mediacat Yayıncılık.
Sorger, R., Udale, J. (2013). Moda tasarımının temelleri. Akademik Temeller Dizisi:10. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Tungate, M., (2006). Modada marka olmak. İstanbul: Rota Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
2
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
2
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
2
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
3
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
2
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
3
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
2
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
2
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0