Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MTT478 |
MODA VE MARKALAŞMA |
5 |
4 |
3 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersle öğrencilere, 20. yüzyılın sonları ve 21. yüzyılın başlarında öne çıkan marka kavramı stratejilerinin ve marka iletişiminin moda tasarım konusu üzerindeki etkilerini kavrama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Bu dersin içeriği; Marka ve markalaşma kavramları, tarihsel sürecinin analizi, Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu, Kültür ve davranış biçimlerinin tasarım ile ilişkisi, Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki öneminin Moda tasarımının örnekler ile incelenmesi, Küreselleşme kavramı çerçevesinde moda, marka ve tasarım konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Moda ve tasarım alanında marka ve markalaşma kavramlarını tanımlar. |
Tüketim kavramının 20. yüzyıldaki konumunu anlatır. |
Kurumsal kimlik tasarımının firmalar üzerindeki önemi çözümler. |
Moda tasarım süreçlerini markalaşma üzerinden eleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı |
Beyin Fırtınası, Anlatma Yöntemi |
2 |
Kaynak tarama |
Markanın tanımı, mark, Dünyada ve Türkiye’de markalaşmanın tarihi |
Anlatma Yöntemi |
3 |
Kaynak tarama |
Marka yönetimi süreci; marka imajı, marka ederi, marka sadakati, marka farkındalığı, algılanan kalite, marka çağrışımı, marka ederi |
Anlatma Yöntemi |
4 |
Kaynak tarama |
Marka Tasarım Süreci; marka kimliği, kişiliği, marka ismi, sembol, logo, slogan kavramlarının açıklanması. |
Anlatma Yöntemi |
5 |
Kaynak tarama |
Marka ve Farklılaşma, kurumsal kimlik ve marka kavramı ilişkisi |
Anlatma Yöntemi |
6 |
Kaynak tarama |
Markalaşma stratejileri |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
7 |
Kaynak tarama |
Markalaşma stratejileri |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Kaynak tarama |
Markalaşma stratejileri |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
10 |
Araştırma |
Teknik Gezi |
Örnek Olay Yöntemi |
11 |
Kaynak tarama |
Markalaşma stratejileri |
Anlatma Yöntemi |
12 |
Kaynak tarama |
Markalaşma stratejileri |
Anlatma Yöntemi |
13 |
Kaynak tarama |
Moda Tasarımı alanında lider markaların markalaşma hikayeleri |
Anlatma Yöntemi |
14 |
Kaynak tarama |
Moda Tasarımı alanında lider markaların markalaşma hikayeleri |
Anlatma Yöntemi |
15 |
Kaynak tarama |
Moda Tasarımı alanında lider markaların markalaşma hikayeleri |
Anlatma Yöntemi |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Aaker, D. (2018a). Güçlü markalar yaratmak. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. |
Aaker, D. (2018b). Markalama: Başarıya ulaştıran 20 temel ilke. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. |
Arslan, K. (2009). Moda Tasarımı MÜSİAD Araştırma Raporları:60. İstanbul: Mavi. |
Berg, J., V., D., Behrer, M. (2016). Markalar nasıl genç kalır. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. |
Calderin, J. (2013). The fashion design, reference and specification book. US: Rockport Publishers, Inc. |
Hopkins, J. (2012). Fashion design the complate guide. Switzerland: AVA Publishing SA. |
İdris, K. (2003). Marka olmak: Küçük ve orta ölçekli işletmeler için markaların tanıtımı. Sayı:1, Türk Patent Enstitüsü, Ankara:Wipo. |
Okonkwo, U. (2007). Luxury fashion branding. China: Palgrave Macmillan. |
Ries, A. ve Ries L., (2005). Marka yaratmanın 22 kuralı. İstanbul: Mediacat Yayıncılık. |
Sorger, R., Udale, J. (2013). Moda tasarımının temelleri. Akademik Temeller Dizisi:10. İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Tungate, M., (2006). Modada marka olmak. İstanbul: Rota Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
3 |
39 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
4 |
3 |
12 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
4 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
38 |
0 |
130 |
|
Genel Toplam |
130 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|