Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV458 | UZAK DOĞU VE ASYA SİNEMASI | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KEMAL ÇİPE |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Uzak Doğu ve Asya Sinemasının özgün kültürel kökleriyle görsel işitsel bağlarındaki zenginliği ele almak ve bunların sinemadaki görünümleri ortaya koymak dersin temel hedefidir. Bu bağlamda değişik estetik kategorilerde benzerlik ve farklılıklar bu dersin temel konusunu oluşturmaktadır. |
İçerik: | Bu derste, öncelikli olarak Uzak Asya sinemasının kültür ve sanat tarihi mercek altına alınacaktır. Bu bağlamda Uzak Asya sinemasının görsel yapısının kültürel kökleri ile ilişkisi kurulmuş olacaktır. Sonra Uzak Asya sinemasına ait film örnekleri üzerinden bu filmlerde, görsel yapı ve estetik kategoriye ait diğer yapılar incelenecek ve bunların Hollywood film örnekleri ile kıyaslaması yapılacaktır. Bu filmlerden örnek filmler izlenecek ve üzerine tartışılacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Uzak Asya resim ve diğer görsel sanatların tarihi hakkında bilgi sahibi olması. |
Uzak Asya sinemasında öne çıkan ülke ve yönetmenleri tanıması. |
Uzak Asya ülkelerinin ve yönetmenlerin filmlerinde kendine özgü görsel anlatı yapısının ana akım sinemayla farklarını bilmesi. |
Kültür ve sinema arasındaki ilişkileri görebilmesi. |
Yerel ve evrensel kültür arasındaki ilişkilerin görsel kültür üzerinden çözümlemesini yapabilmesi. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Uzak Asya Tarihi ve Kültürü | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
2 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Uzak Asya'da görsel sanatlar | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
3 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Görsel Estetiğin Kökenleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
4 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Anlatı yapısı estetiği | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
5 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Japon Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
6 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
7 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Güney Kore Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
10 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Çin Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
11 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
12 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Hong Kong Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
13 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
14 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Vietnam Sineması ve Yönetmenler | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
15 | İşlenecek konu hakkında araştırma yapılması | Film Örnekleri ve Analizleri | Anlatım, Film Gösterimi, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Novell-Smith, G. (2003). Dünya Sinema Tarihi. Ahmet Fethi (Çev.). İstanbul: Kabalcı Yayınları. |
Carter, D. (2011). Doğu Asya Sineması. İstanbul: Kalkedon Yayınları. |
Oylum, R. (2011), Uzakdoğu Sineması, İstanbul: Başka Yerler |
Richards, A. (2011), Asya Korku Sineması, İstanbul: Kalkedon Yayınları |
Chu, Y. (2003), Hong Kong Cinema: Coloniser, Motherland and Self. London and New York: Routledge Curzon |
Lim, S.H. (2020),The Chinese Cinema Book, British Film Institute |
Ahn, S. J. (2012). The Pusan International Film Festival: South Korean Cinema and Globalization. Hong Kong: Hong Kong University Press |
Sudo, N.& Tanikawa, T. (2019) Cultural Politics around East Asian Cinema: 1939-2018, Kyoto: Trans Pacific Press |
Yau Shuk-ting Kinnia (2011) East Asian Cinema and Cultural Heritage: From China, Hong Kong, Taiwan to Japan and South Korea, London: Palgrave Macmillan |
Cheung, R. (2015) New Hong Kong Cinema: Transitions to Becoming Chinese in 21st-Century East Asia, New York: Berghahn Books |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 4 | 200 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
|
3 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
|
1 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
|
4 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
|
1 | |||||
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
|
4 | |||||
3 |
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
|
1 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
|
3 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 7 | 2 | 14 |
Ödev | 5 | 3 | 15 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 3 | 3 | 9 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 7 | 2 | 14 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |