Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
STV181 |
YAPIM YÖNETİM STÜDYOSU I |
3 |
6 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ALİ KEMAL ÇİPE |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bir televizyon veya film yapımının fikir aşamasından seyirciye ulaşım aşamasına kadar tüm süreçlerinin öğrenciye aktarılması amaçlanır. |
İçerik: |
Bu ders kapsamında bir sinema veya televizyon eserinin ortaya konulabilmesi için gerekli temel teknik kavramlar açıklanacaktır. Proje teklifinin hazırlanması, senaryo, oyuncular, mekân seçimi, teknik donanımın oluşturulması, filmin tanıtım ve pazarlanma öneriler ders içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Bir eserin ortaya çıkarılması sürecinde temel kavramları tanımlayabilir. |
Yapım öncesi, yapım süreci ve yapım sonrası işlevleri açıklayabilir. |
Sözleşme kuralları ve telif hakları konularında kanunları söyleyebilir. |
Yapım, yönetim ve pazarlama alanlarında ilişkiyi kurabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Dersin işleyiş yönteminin anlatılması. Stüdyo içi çalışma için ön bilgilerin verilmesi ve tanıtımının yapılması. |
Anlatma |
2 |
- |
Televizyon içinde çalışanları ve görevlerini öğrenme. |
Anlatma, Uygulama |
3 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Televizyon stüdyosu ve kontrol odalarını öğrenme. |
Anlatma, Uygulama |
4 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Görüntünün oluşumu ile ilgili temel bilgileri öğrenme. |
Anlatma, Uygulama |
5 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Televizyon, izleyici, etki-tepki ve hedef kitlenin anlaşılması. |
Anlatma, Uygulama |
6 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Televizyonda yapım ve üretim sürecinin işleyişi. |
Anlatma, Uygulama |
7 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Televizyon programlarının türüne göre kamera kullanım mantığının işleyişi |
Anlatma, Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Televizyon programlarının türüne göre dekor kullanım mantığının işleyişi |
Anlatma, Uygulama |
10 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Röportaj türleri ve tekniği. |
Anlatma, Uygulama |
11 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Televizyon için yapım süreci ve aşamaları. |
Anlatma, Uygulama |
12 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Televizyon programlarında kurgu ve mantığı |
Anlatma, Uygulama |
13 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Final Uygulama Projesi 1 |
Uygulama |
14 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Final Uygulama Projesi 2 |
Uygulama |
15 |
İşlenecek konu ile ilgili ön çekimlerin yapılması ve programa hazırlanması |
Final Uygulama Projesi 3 |
Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Bazin, A. (2011). Sinema Nedir. İbrahim Şener (Çev.). İstanbul: Doruk Yayınları. |
Arijon, D. (2005). Film Dilinin Grameri. İstanbul: Es Yay. |
Cooper, P., Dancyger, K. (2006). Kısa Film Yazmak. Simten Gündeş (Çev.). İstanbul: Es Yay. |
Honthaner, E. L. (2010). The Complete Film Production Handbook. London: Focal Press. |
Tomaric, J. J. (2008). The Power Filmmaking Kit. London: Focal Press. |
Gökçe, G. (1997). Televizyon Program Yapımcılığı ve Yönetmenliği., İstanbul: Der Yayınları. |
Akyürek, F. (2017). Senaryo Yazarı Olmak Senaryo Yazmak. İstanbul: Mediacat Yayıncılık |
Miller, W. (2016). Senaryo Yazımı Sinema ve Televizyon İçin. İstanbul: Hayalperest Yayınevi |
Hart, C. (2008). Televizyon Program Yapımcılığı. İstanbul: Es Yayınları |
Bozkurt, Muammer. (2005). Video Sanatı-Enstalasyon/Film/Performans. İstanbul: Bileşim Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
KNOWLEDGE |
Theoretical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to define the concepts related to radio, cinema and television sectors.
|
|
|
|
|
|
5 |
KNOWLEDGE |
Factual |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to discuss the reflections of this information in the fields of application by dominating both basic and new theoretical orientations and concepts in radio, cinema and television fields.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Students will be able to comprehend the historical processes of radio, television, and cinema, media, and communication fields and compare them with today's sectoral trends.
|
|
|
|
|
4 |
|
SKILLS |
Cognitive |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to have knowledge about the structure and working principle of the technical materials used in the field, follow the current material developed in line with the new orientations and apply this knowledge by reflecting on their own studies.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Students will be able to using advanced knowledge and skills in thier field, they can analyze the data obtained during their studies and solve based on evidence.
|
|
|
|
|
|
5 |
SKILLS |
Practical |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to combine the theoretical knowledge related by the radio, television and cinema sectors with the practical methods.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Students will be able to work in the field of radio, television and cinema, they develop appropriate solutions by calculating possible problems.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Students will be able to develop collaborative work by linking radio, television, and cinema fields with other arranged disciplines.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Autonomy & Responsibility |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to admninist individual and collaborative work in groups such as projects, social activity, artistic activity.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Learning to Learn |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
They come to each lesson with a review of the research that is relevant to the topic to be worked on, thus students will be able to improve their life-long exploration of the developments in the field.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Students will be able to question the innovations they pursue, they discover their own directions of radio, television, and cinema.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Students will be able to develop vocational learning skills in the field and reflect them in their own work, contributing to the ability of individuals who work together to gain these skills.
|
|
|
|
|
4 |
|
OCCUPATIONAL |
Communication & Social |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to inform related persons and institutions about issues related to the field; ideas and suggestions for solving the problems.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Students will be able to provide the opportunity to use and share knowledge, and skills effectively by participating in national and international film screenings, festivals, contests, and similar organizations.
|
|
|
|
3 |
|
|
OCCUPATIONAL |
Occupational and/or Vocational |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Students will be able to recognize the ethical values in radio, television, and cinema fields and applies them in the working environment.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Students will be able to organize that bring together individuals working in the field of radio, television, and cinema organizations and arrange an environment of reflection and discussion.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
12 |
6 |
72 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
12 |
2 |
24 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
4 |
6 |
24 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
12 |
2 |
24 |
Ödev |
4 |
3 |
12 |
Proje Hazırlama |
4 |
6 |
24 |
Seminer |
3 |
3 |
9 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
4 |
3 |
12 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
1 |
2 |
2 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
57 |
0 |
205 |
|
Genel Toplam |
205 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|