Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV384 | YAPIM YÖNETİM STÜDYOSU IV | 6 | 6 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bir internet dizisi fikir aşamasından seyirciye ulaşım aşamasına kadar tüm süreçlerinin öğrenciye aktarılması amaçlanır. |
İçerik: | Bu ders kapsamında bir internet dizi projesi ortaya konulabilmesi için gerekli temel teknik kavramlar açıklanacaktır. Proje teklifinin hazırlanması, senaryo, oyuncular, mekân seçimi, teknik donanımın oluşturulması, filmin tanıtım ve pazarlanma öneriler ders içeriğini oluşturacaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bir eserin ortaya çıkarılması sürecinde temel kavramları tanımlar. |
Yapım öncesi, yapım süreci ve yapım sonrası işlevleri açıklar. |
Sözleşme Kuralları ve Telif Hakları konularında kanunları söyler. |
Yapım, Yönetim ve Pazarlama alanlarında ilişkiyi kurar. |
İnternet dizileri ile televizyon dizileri arasındaki farkları karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Proje Teklifinin Hazırlanması (senaryo, oyuncular, mekân seçimi, teknik donanımın oluşturulması, filmin tanıtım ve pazarlanma önerileri) | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
2 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Senaryo Yazımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
3 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Çekim Senaryosu Yazımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
4 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Bütçelendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
5 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Sözleşme koşullarının oluşturulması | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
6 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Telif Haklarının korunması ile koşullar | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
7 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Yapım Firmasının sorumlulukları | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Çekim Sürecinin Planlanması | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
10 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Çekim Süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
11 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Çekim Süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
12 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Çekim Süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
13 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Post Prodüksiyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
14 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Eserin Pazarlanma ve Tanıtım Süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
15 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Eserin Film Festivalleri ve Yarışmalara Katılımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Piper, J. (2015). Kısa Film Yapımı. Gökçe Metin (çev.). İstanbul: Say Yayınları. |
Honthaner, E. L. (2010). The Complete Film Production Handbook. London: Focal Press. |
Bazin, A. (2011). Sinema Nedir. İbrahim Şener (çev.). İstanbul: Doruk Yayınları. |
Arijon, D. (2005). Film Dilinin Grameri. İstanbul: Es Yayınları. |
Cooper, P. & Dancyger, K. (2006). Kısa Film Yazmak. Simten Gündeş (çev.). İstanbul: Es Yayınları. |
Tomaric, J. J. (2008). The Power Filmmaking Kit. London: Focal Press. |
Abisel, N. (1995). Popüler Sinema ve Türler. İstanbul: Alan Yayıncılık. |
Andrew, J. D. (2002). Sinema Kuramları. İbrahim Şener (çev.). İstanbul: İzdüşüm Sinema. |
Monaco, J. (2009). Bir Film Nasıl Okunur?. Ertan Yılmaz (çev.). İstanbul: Oğlak Yayıncılık. |
Brindle, M. (2013). Dijital Film Yapımı El Kitabı. Ahmet Ilgaz (çev.). İstanbul: İnkılap Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to define the concepts related to radio, cinema and television sectors.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to discuss the reflections of this information in the fields of application by dominating both basic and new theoretical orientations and concepts in radio, cinema and television fields.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to comprehend the historical processes of radio, television, and cinema, media, and communication fields and compare them with today's sectoral trends.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to have knowledge about the structure and working principle of the technical materials used in the field, follow the current material developed in line with the new orientations and apply this knowledge by reflecting on their own studies.
|
5 | |||||
2 |
Students will be able to using advanced knowledge and skills in thier field, they can analyze the data obtained during their studies and solve based on evidence.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to combine the theoretical knowledge related by the radio, television and cinema sectors with the practical methods.
|
4 | |||||
2 |
Students will be able to work in the field of radio, television and cinema, they develop appropriate solutions by calculating possible problems.
|
4 | |||||
3 |
Students will be able to develop collaborative work by linking radio, television, and cinema fields with other arranged disciplines.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to admninist individual and collaborative work in groups such as projects, social activity, artistic activity.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
They come to each lesson with a review of the research that is relevant to the topic to be worked on, thus students will be able to improve their life-long exploration of the developments in the field.
|
2 | |||||
2 |
Students will be able to question the innovations they pursue, they discover their own directions of radio, television, and cinema.
|
3 | |||||
3 |
Students will be able to develop vocational learning skills in the field and reflect them in their own work, contributing to the ability of individuals who work together to gain these skills.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to inform related persons and institutions about issues related to the field; ideas and suggestions for solving the problems.
|
3 | |||||
2 |
Students will be able to provide the opportunity to use and share knowledge, and skills effectively by participating in national and international film screenings, festivals, contests, and similar organizations.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Students will be able to recognize the ethical values in radio, television, and cinema fields and applies them in the working environment.
|
4 | |||||
2 |
Students will be able to organize that bring together individuals working in the field of radio, television, and cinema organizations and arrange an environment of reflection and discussion.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 4 | 2 | 8 |
Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 5 | 6 | 30 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 205 |
Genel Toplam | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |