Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
STV486 | MEZUNİYET PROJESİ | 8 | 8 | 4 | 10 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE DOĞAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi RABİYA SALTİK DUVAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu ders, bitirme projelerini alan öğrencilerin çalışmalarının koordine edilmesini amaçlar. |
İçerik: | Son sınıf projesi olan bu derste, öğrenciler belirledikleri proje konularıyla ilgili olarak proje danışmanlarıyla birlikte çalışmalarını yürütürler. Ayrıca öğrenciler ilerlemelerini ve konularıyla ilgili meseleleri tartışmak için belirli aralıklarla bir araya gelirler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Bitirme projesi dâhilinde ortaya koyacağı eserin tüm aşamalarını oluşturur. |
Proje sunma konusunda tecrübe edinir. |
Proje danışmanıyla iş birliği kurar. |
Yapım, yönetim ve sunum alanlarında ilişkiyi kurar. |
Bir filmin tasarımından yapımına kadar tüm aşamaları yönlendireblir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Proje Tanımı | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
2 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Proje Danışmanıyla görüşülerek proje fikrinin son halini alması | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
3 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Mekân Araştırması | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
4 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Oyuncular ve Ekip | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
5 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Sanat Yönetimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
6 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Çekim Takvimi | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
7 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Yapım Hazırlığı | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Yapım Hazırlığı | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
10 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Yapım Aşaması | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
11 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Yapım Aşaması | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
12 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Yapım Aşaması | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
13 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Post-Prodüksiyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
14 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Post-Prodüksiyon | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
15 | İşlenecek konu ile ilgili araştırma yapmaları | Değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Honthaner, E. L. (2010). The Complete Film Production Handbook. London: Focal Press. |
Bazin, A. (2011). Sinema Nedir. İbrahim Şener (Çev.). İstanbul: Doruk Yayınları. |
Arijon, D. (2005). Film Dilinin Grameri. İstanbul: Es Yay. |
Cooper, P., Dancyger, K. (2006). Kısa Film Yazmak. Simten Gündeş (Çev.). İstanbul: Es Yay. |
Tomaric, J. J. (2008). The Power Filmmaking Kit. London: Focal Press. |
Karaata, H., (2015) Kübrick'in Şifreleri, İst. Sıfırdan yay. |
Pavis, P., (2000) Gösterimlerin Çözümlemesi, Çev: Şehsuvar Aktaş, Ankara Dost Kitabevi |
Işıklar, U., (2021) Gölgelerdeki Auteur, İst. Kaos Çocuk Parkı yay. |
Kaliç, S., (1993) Deneysel Sinemanın Kısa Tarih, İst. Hil Yayınları |
Mamet, D., (1997) Film Yönetmek Üzerine, Çev: Gülnur Güven, Ank. Doruk Yay. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörleri ile alakalı kavramları tanımlar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki hem temel hem de yeni kuramsal yönelimlere ve kavramlara hâkim olarak bu bilgilerin uygulama alanlarındaki yansımasını tartışır.
|
4 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema, medya ve iletişim alanlarının tarihsel sürecini kavrayarak günümüzün sektör yönelimleri ile karşılaştırır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kullanılan teknik malzemelerin yapısına ve çalışma prensibine dair bilgiye sahip olur, yeni yönelimler doğrultusunda geliştirilen güncel malzemeyi takip eder ve bu bilgisini kendi çalışmalarına yansıtarak uygular.
|
5 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çalışmaları sırasında elde ettiği verileri analiz edebilir ve araştırmalara, kanıtlara dayalı çözüm üretebilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema sektörlerinin meslek alanlarına yönelik edindiği teorik bilgisini uygulama yöntemleri ile bir araya getirir.
|
5 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışmalarında, olası sorunları hesaplayarak bunlara uygun çözümler geliştirir.
|
5 | |||||
3 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarının diğer disiplinler ile olan ilişkisi arasında bağ kurarak ortak çalışmalar geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Proje, sosyal etkinlik, sanatsal faaliyet gibi grup çalışmalarında bireysel ve ortak çalışmaları yönetir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Her derse, işlenecek konu ile alakalı ortaya konmuş olan araştırmaları inceleyerek gelir, böylece alanındaki gelişimleri yaşam boyu keşfetme davranışı geliştirir.
|
5 | |||||
2 |
Takip ettiği yenilikleri sorgulayarak radyo, televizyon ve sinema alanlarında kendi yönelimini keşfeder.
|
5 | |||||
3 |
Alanında mesleki öğrenme becerileri geliştirir, bunları kendi çalışmalarına yansıtarak birlikte çalıştığı bireylerin de bu becerileri kazanmasına katkı sağlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır.
|
5 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası sinema gösterimlerine, festivallere, yarışmalara ve benzer organizasyonlara katılarak bilgilerini, becerilerini etkin kullanma ve paylaşma imkânı yaratır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Radyo, televizyon ve sinema alanlarındaki etik değerleri anlar ve bunları çalışma ortamında uygular.
|
5 | |||||
2 |
Radyo, televizyon ve sinema alanında çalışan bireyleri bir araya getiren organizasyonlar düzenler ve sahip olduğu birikimi yansıtma-tartışma ortamı oluşturur.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 12 | 4 | 48 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 5 | 5 | 25 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 7 | 4 | 28 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 73 | 0 | 255 |
Genel Toplam | 255 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 10 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 10,0 |