| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IAE153 | DESIGN AND SPACE RESEARCHES I | 1 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. CANSU SÖZER |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanlarını kullanarak kavramsal algılama becerisi kazandırmak. |
| İçerik: | Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, iki ve üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç-dış mekân algısı oluşturma konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Tasarım elemanları ve çizim ekipmanlarını tanımlar. |
| Tasarım ilkelerini açıklar. |
| Çalışmalarını serbest el çizim tekniği ve maketler ile anlatır. |
| 2 ve 3 boyutlu çalışmalarında tasarım ilke ve elemanlarını tanımlar. |
| İç ve dış mekan algısını kullanarak tasarım ilke ve elemanlarını örnekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Ders tanıtımı, çizim araç-gereç tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi. Nokta, Çizgi konu anlatımı. | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 2 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Tasarım ilkelerinden ritim, tekrar ve vurgu konularının anlatımı. | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 3 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Tasarım ilkelerinden şekil zemin ilişkisi-gestalt teori. | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 4 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Tasarım ilkelerinden Bütünlük-Çeşitlilik konu anlatımı. | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 5 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Tasarım ilkelerinden uyum-karşıtlık konusunun anlatımı. | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 6 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Doku konu anlatımı. | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 7 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Tasarım ilkelerinden Simetrik denge konu anlatımı. | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 8 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Asimetrik denge konusu. | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 9 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Tek Kaçışlı perspektif (obje) konu anlatımı | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Tek Kaçışlı perspektif (mekân) konu anlatımı | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 12 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Çift Kaçışlı perspektif (obje) konu anlatımı | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 13 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Çift Kaçışlı perspektif (mekân) konu anlatımı | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 14 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Genel tekrar/ Final ödevi çalışması | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 15 | Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. | Genel tekrar /Final ödevi çalışması | Ppt sunum ve sınıf içi uygulama |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
| Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd |
| Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill |
| Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge |
| Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın |
| İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar |
| Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset |
| Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi |
| Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking, |
| Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR |
| Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold |
| Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık |
| Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını. |
| Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
| House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık |
| Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
| Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998 |
| Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
|
5 | |||||
| 2 |
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
|
3 | |||||
| 2 |
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
|
2 | |||||
| 2 |
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
|
2 | |||||
| 3 |
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
2 | |||||
| 4 |
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
|
5 | |||||
| 2 |
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
|
1 | |||||
| 2 |
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
|
4 | |||||
| 2 |
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
|
3 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
|
3 | |||||
| 3 |
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
|
2 | |||||
| 4 |
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
|
1 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
|
1 | |||||
| 3 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
|
0 | |||||
| 4 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
|
0 | |||||
| 5 |
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
2 | |||||
| 6 |
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
2 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 13 | 1 | 13 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 42 | 0 | 130 |
| Genel Toplam | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |