TR EN

DESIGN AND SPACE RESEARCHES I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IAE153 DESIGN AND SPACE RESEARCHES I 1 4 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. CANSU SÖZER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, tasarım ilke ve elemanlarını kullanarak kavramsal algılama becerisi kazandırmak.
İçerik: Dersin içeriği, tasarım ilke ve elemanları, iki ve üç boyutlu uygulama çalışmaları, kütle kompozisyonları ile iç-dış mekân algısı oluşturma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tasarım elemanları ve çizim ekipmanlarını tanımlar.
Tasarım ilkelerini açıklar.
Çalışmalarını serbest el çizim tekniği ve maketler ile anlatır.
2 ve 3 boyutlu çalışmalarında tasarım ilke ve elemanlarını tanımlar.
İç ve dış mekan algısını kullanarak tasarım ilke ve elemanlarını örnekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. Ders tanıtımı, çizim araç-gereç tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi. Nokta, Çizgi konu anlatımı. Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
2 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Tasarım ilkelerinden ritim, tekrar ve vurgu konularının anlatımı. Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
3 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Tasarım ilkelerinden şekil zemin ilişkisi-gestalt teori. Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
4 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Tasarım ilkelerinden Bütünlük-Çeşitlilik konu anlatımı. Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
5 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Tasarım ilkelerinden uyum-karşıtlık konusunun anlatımı. Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
6 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Doku konu anlatımı. Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
7 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Tasarım ilkelerinden Simetrik denge konu anlatımı. Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Asimetrik denge konusu. Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
10 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Tek Kaçışlı perspektif (obje) konu anlatımı Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
11 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Tek Kaçışlı perspektif (mekân) konu anlatımı Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
12 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Çift Kaçışlı perspektif (obje) konu anlatımı Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
13 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Çift Kaçışlı perspektif (mekân) konu anlatımı Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
14 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Genel tekrar/ Final ödevi çalışması Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
15 Kağıtlar: A3 boyutunda kağıt (20 adet), renkli fon kartonları; Kesme aletleri: makas, maket bıçağı; Yapıştırıcılar: bant, sıvı yapıştırıcı; Cetveller: 30 cm lik metal cetvel, 45 ve 60 derecelik gönyeler, T cetveli;Kalemler: 2H, H, B, 2B kalemler, silgi; Eskiz defteri (A4); 3 mm lik fotoblok; duralit. Genel tekrar /Final ödevi çalışması Ppt sunum ve sınıf içi uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ching, D., K. (2016), İç Mekan Tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
Ramsey, S. (2000), Architectural Graphic Standarts, John Wiley&Sons Ltd
Pile, J. (1997), Color in Interior Design, New York: Mc Graw-Hill
Palmer, J. & Dodson, M. (1996), Design and Aesthetics, Amsterdam: Routledge
Ching, D., K. (2004), Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen (Sevgi Lökçe,Çev.), İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi Yayın
İç mimarlık ve tasarım ile ilgili süreli yayınlar
Güngör, H., İ. (2005), Görsel Sanatlar ve Mimarlık için Temel Tasarım, İstanbul: Esen Ofset
Gürer, L. & Gürer, G. (2004) Temel Tasarım, İstanbul: Birsen Yayınevi
Hodgson, G. (1995), A New Grand Tour, Viking,
Smithies, K.W. (1981), Principles of Design in Architecture, New York: VNR
Baker, G. H., Le Corbusier (1989), An Analysis of Form, Van Nostrand Reinhold
Şen, Z.İ. & Özçilingir, N. (2011), Teknik Resim, İstanbul: Deha Yayımcılık
Şahinler, O. & Kızıl, F. (2008), Mimarlıkta Teknik Resim, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayını.
Spankie, R. (2012), İç Mimarlıkta İç Mekan Çizimi ve Sunumu (Zeynep Vaizoğlu, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
House, N. & Coles, J. (2012), İç Mimarlığın Temelleri, İstanbul: Literatür Yayıncılık
Dodsworth, S. & Anderson, S. (2015), İç Mekan Tasarımının Temel İlkeleri (Neslihan Şık, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Kuban, D. (1998), Mimarlık kavramları : tarihsel perspektif içinde mimarlığın kuramsal sözlüğüne giriş, İstanbul: Yem Yayın 1998
Bielefeld, B. & El Khouli, S. (2016), Tasarım Fikirleri, İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi Yayın.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 100 Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz)
TOPLAM 1 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
5
2
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
3
2
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
2
2
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
2
3
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
2
4
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
5
2
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
1
2
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
4
2
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
3
2
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
3
3
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
2
4
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
1
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
1
3
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
0
4
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
0
5
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
2
6
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 130
Genel Toplam 130
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0