| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IAE253 | GRAPHIC EXPRESSION TECHNIQUES III | 3 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. CANSU SÖZER |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Öğrencilere, iç ve dış mekan projelerinde 3 boyutlu modelleme programlarını kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği, 3 boyutlu modelleme programlarını tanıma ve kullanabilme,3 boyutta uygulama, kütle kompozisyonları ile iç ve dış mekanlarda yüzeyler oluşturma, bu yüzeylere doku ve renk atama konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Üç boyutlu modelleme programını tanımlar. |
| 2 boyutta çizdiği iç ve dış mekanları, 3 boyutlu modelleme ile anlatır. |
| Üç boyut komutları ile çizim çalışmalarını uygular. |
| İç ve dış mekan çizimlerini üç boyutlu programı kullanarak uygular. |
| 3 boyutta çizdiği iç ve dış mekanlardaki yüzeylere doku ve renk atayarak modeller. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. | Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, üç boyutlu programa genel bakış | Yüz yüze ders anlatımı |
| 2 | Program komutları hakkında araştırma | Üç boyutlu program arayüz tanıtımı, örnek modeller üzerinden inceleme ve bilgilendirme. | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
| 3 | Program komutları hakkında araştırma | Navigasyon araçlarının kullanımı, 2 boyutlu temel çizim araçları ile şekil oluşturma ve düzenleme | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
| 4 | Program komutları hakkında araştırma | Ölçülü modelleme ve yardımcı araçların kullanılması | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması, grup çalışması |
| 5 | Program komutları hakkında araştırma | İki boyutlu teknik çizimlerin üç boyutlu modellere dönüştürülmesi: Mobilya ve iç mimari ögelerin modellenmesi | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
| 6 | Program komutları hakkında araştırma | Oluşturulan iç mimari ögelere malzeme atama ve düzenleme | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
| 7 | Program komutları hakkında araştırma | Eklentiler ve dosya aktarma seçenekleri kullanılarak iç mekan modelleme uygulaması yapılması | Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması |
| 8 | Program komutları tekrarı | Dış mekan tasarımı, yapısal ve bitkisel peyzaj elemanlarının oluşturulması | Sınıf içi çizim uygulaması, grup çalışması |
| 9 | Program komutları tekrarı | Proje üzerinde çalışmalar, iç mekan mobilyalarının oluşturulması ve modele işlenmesi | Sınıf içi çizim uygulaması, grup çalışması |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Program komutları tekrarı | Proje üzerinde çalışmalar, iç mekan mobilyalarının oluşturulması ve modele işlenmesi | Sınıf içi çizim uygulaması |
| 12 | Program komutları tekrarı | Malzeme oluşturulması ve objelere atanması | Sınıf içi çizim uygulaması, grup çalışması |
| 13 | Program komutları tekrarı | Işık ayarlarının yapılması | Sınıf içi çizim uygulaması |
| 14 | Program komutları tekrarı | Tasarlanan ve detaylandırılan projenin render programı aracılığı ile görselleştirilmesi. | Sınıf içi çizim uygulaması |
| 15 | Program komutları tekrarı | Final teslimi için çalışmalar | Sınıf içi çizim uygulaması |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. |
| Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf. |
| Schreyer, A. C. (2015). Architectural design with sketchup : 3d modeling, extensions, bim, rendering, making, and scripting. John Wiley & Sons, Incorporated. |
| John, E. (2013). Cad fundamentals for architecture. Laurence King Publishing. |
| Multiform : Architecture in an age of transition. (2021). John Wiley & Sons, Incorporated. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | Proje Teslim Edilmesi (Sınav Yapılmaz) | |
| TOPLAM | 1 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
|
2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
|
2 | |||||
| 2 |
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
|
2 | |||||
| 2 |
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
|
2 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
|
5 | |||||
| 3 |
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
2 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 6 | 78 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 31 | 0 | 154 |
| Genel Toplam | 154 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |