TR EN

HUMAN AND SPACE RELATION II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IAE258 HUMAN AND SPACE RELATION II 4 4 4 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. SERENAY İNCEOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, farklı kültür ve çevrelerin mekân üzerindeki etkilerini aktarmak; mekân ve insan ilişkisini geliştiren unsurları çeşitli coğrafyalarda incelemek.
İçerik: Dersin içeriği, mekan, kültür ve çevre kavramları, kültürün mimari mekanın kuruluşundaki etkileri, dünya üzerindeki farklı kültürlerin yaşam şekilleri, dünya üzerindeki farklı mimarilerin kültür bağlamında çözümlenmesi konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mekan, kültür ve çevre kavramları tanımlar.
Dünya üzerindeki farklı kültürlerin yaşam şekilleri sınıflandırır.
Dünya üzerindeki farklı mimarileri kültür bağlamında çözümler.
Farklı kültürler ve sosyal yapılanmalar içerisinde iç ve dış mekanlar organize eder.
İhtiyaca göre sosyal ve kültürel yapıya uygun tasarımlar geliştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders kaynaklarından incelenmesi. Ders hakkında ön tanıtım ve programın açıklanması. «Mekân», «Kültür», «Çevre» konularının tanıtımı. Ppt. sunum
2 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Anadolu medeniyetleri, Yunan ve Roma medeniyetlerinin mimarisi,bu dönemdeki sosyal ve kültürel çevrenin anlatımı. Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma. Sınıf içi çizim çalışması.
3 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Türklerde yaşam kültürü, mimari ve fiziki çevre. Geleneksel ve çağdaş yorumlar. Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
4 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Adolf Loos ve Le Corbusier'nin mekân kavramına yaklaşımı ve bunların karşılaştırmalı anlatımı. Maison Domino modelinin anlatımı. Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma.
5 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı «Sosyal konut» ve «toplu konut» kavramlarının anlatımı. Maison Domino öğrenci maketlerinin gösterimi. Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma. Maket sunumu.
6 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Sürdürülebilir mimari, akıllı binalar ve yeşil binalar konularının anlatımı. Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
7 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Amerika ve Postmodernizm, «Loft» kavramı, mimaride markalaşma "Starchitect" kavramı. Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma. Sınıf içi çizim çalışması.
8 - ARA SINAV -
9 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Dark Turizm konu anlatımı, marka mimarlar hakkında öğrenci sunumları. Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma ve öğrenci sunumları.
10 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Uzakdoğu’da yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
11 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Ortadoğu’da (İran (Nader Ardalan), Mısır (Hasan Fathi)) yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
12 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Sıcak iklimlerde (Hindistan – Charles Correa) yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
13 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Soğuk iklimlerde yaşam kültürü, fiziki çevre ve mimari – Geleneksel ve çağdaş yorumlar Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
14 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Genel Tekrar. Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
15 Ders kaynaklarından incelenmesi. Önceki haftanın konu tekrarı Genel Tekrar. Ppt. sunum. Konu üzerine yüz yüze tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Masheck, J. (2013). Adolf Loos: The art of architecture. Bloomsbury Publishing.
Eldem, S., L. (1968), Türk Evi Plan Tipleri, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Yayını.
Corbusier, L. (1931), Towards a New Architecture, London: J Rodker
Köksal, A. (1994), Zorunlu Çoğulluk, İstanbul: ATT Yayınları
Corbusier, L. (2000). The modulor: A harmonious measure to the human scale, universally applicable to architecture and mechanics (Vol. 1). Birkhäuser.
Rossi, A. (1984). The architecture of the city. MIT press.
Colquhoun, A. (2005), Mimari Eleştiri Yazıları (Ali Cengizkan, Çev.), İstanbul: Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları
Conrads, U., & Bullock, M. (1976). Programs and manifestoes on 20th-century architecture.
Ergüney, D. (2018), Deconstruction : A Methodology For Reading Architecture History and Urban Space, İstanbul: Der Yayıncılık
Rasmussen, S. E. (1964). Experiencing architecture (Vol. 2). MIT press.
Spencer, D. (2016). Less than enough. This Thing Called Theory, 283.
Loos, A., Corbusier, L., & van de Beek, J. (2008). Raumplan Versus Plan Libre: Adolf Loos, Le Corbusier. 010 Publishers.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
1
2
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
1
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
5
2
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
4
2
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
1
3
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0