| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| IAE364 | HUMAN AND SPACE RELATION IV | 6 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM EROL |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Kamusal alanlarda biçimsel ve tasarımsal olarak kent mobilyaları ile birlikte su elemanlarını, bulundukları mekânın konsept ve özelliklerine uygun sürdürülebilir ve ekolojik tasarım yapma becerisi kazandırmaktır. |
| İçerik: | Dersin içeriği, kullanım nedenleri ve biçimlerine göre kamusal alanda kent mobilyası ve su elemanları, süs havuzları, sürdürülebilir ve ekolojik tasarım kriterlerine göre hareketli-hareketsiz su elemanları ve kent mobilyaları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Kamusal alanda kent mobilyası ve su elemanlarını tanımlar. |
| Kamusal alanda kent mobilyası ve su elemanlarını kullanım nedenleri ve biçimlerini anlatır. |
| Tasarım kriterlerine göre hareketli-hareketsiz su elemanları ve kent mobilyalarını örnekler. |
| u elemanları tasarım ihtiyacını belirler. |
| Kamusal alanlarda sürdürülebilir ve ekolojik kent mobilyası tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Dersin tanıtımı temela kavram ve tanımlar. | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 2 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Günümüzde kamusal Mekanlarda kent mobilyası ve Su Elemanlarının Kullanımı Estetik Nedenler, Psikolojik Nedenler, İşitsel Nedenler | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 3 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Günümüzde kamusal Mekanlarda kent mobilyası ve Su Elemanlarının Kullanımı Fonksiyonel Nedenler | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 4 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Günümüzde kamusal Mekanlarda kent mobilyası ve Su Elemanlarının Kullanım Biçimleri | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 5 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Çevresel Etkilerine Göre Süs Havuzları Ayna Olarak Durgun Su Elemanları, Vitrin Olarak Durgun Su Elemanları, Tekstür Olarak Durgun Su Elemanları | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 6 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Hareketli Su Elemanları Yerçekimi ile Hareket Eden Su Elemanları, Basınçla Hareket Eden Su Elemanları | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 7 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Günümüzde kamusal Mekanlarda kent mobilyası ve Su Elemanlarının Kullanımı; Mekanı Tazeleyici, Serinletici Bir Element Olarak, Oyun ve Eğlence Aracı Olarak | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 8 | - | Teknik gezi | - |
| 9 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Günümüzde kamusal Mekanlarda kent mobilyası ve Su Elemanlarının Kullanımı; Gösteri Aracı, Kentsel Vaha, Anıtsal, Metafor,Propaganda Aracı | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Günümüzde kamusal Mekanlarda kent mobilyası ve Su Elemanlarının sürdürülebilir ve ekolojik tasarım ilkelerine göre Kullanımı | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 12 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Günümüzde kamusal Mekanlarda kent mobilyası ve Su Elemanlarının sürdürülebilir ve ekolojik tasarım ilkelerine göre Kullanımı | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 13 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Günümüzde kamusal Mekanlarda kent mobilyası ve Su Elemanlarının Kullanım ve Çekiciliğini Arttıran Öğeler Bitkilendirilme ve Aydınlatılma | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 14 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi | Günümüzde kamusal Mekanlarda kent mobilyası ve Su Elemanlarının Kullanım ve Çekiciliğini Arttıran Öğeler Ses ve ışık | Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
| 15 | - | Genel Tekrar | - |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Altıner, A. T. & Akay, Z. (1994). Herkes için kent mimarlığı. İstanbul : Altıner Ltd. |
| Brooker, G. & Stone, S. (2012). İç mimarlıkta bağlam + çevre. İstanbul: Literatür Yayınları. |
| Stoeltie, B. & Stoeltie, R. (2012). Living in provence = vivre en provence . Köln: Taschen. |
| Yılmaz, B. (Ed). (2012). Projeler yapılar 6: peyzaj tasarımı. İstanbul: YEM Yayınları. |
| Gao, A. (2010). Public square landscapes. Hong Kong: Design Media Pub. Ltd. |
| Fang, C. (2011). Waterfront landscapes. Tokyo: DesignMedia Publishing Limited. |
| Greenoak, F. (1996). Water features for small gardens. London: Conran Octopus. |
| HKPIP (Ed). (2015). Garden landscape. Tokyo: Artpower International. |
| Çelebi Ünsel, G. (2008). Yapı-çevre ilişkileri. İstanbul: TMMOB Mimarlar Odası Yayınları. |
| Uzun, G. (1987). Peyzaj mimarlığında su kullanım tekniği, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı, Adana. |
| Swindells, P. (1997). The master book of the water garden. London: Salamander Books Ltd. |
| Levario, K. (2007). Design for water: rainwater arvesting, stormwater catchment, and alternate water reuse. Canada: Salamander Books Ltd. |
| Altıner, A. T. & Akay, Z. (1994). Herkes için kent mimarlığı. İstanbul : Altıner Ltd. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, iç mimarlık ve çevre tasarımında tasarım ilkelerinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler sanat, çevre ve kültür tarihi gibi konulardaki bilgileri mesleki yaşamlarında ve günlük yaşamlarında kullanabileceklerdir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, iç ve dış işgücü piyasası (kamu özel sektörü ve gönüllü kuruluşlar) ile disiplinler arası çalışmalarda ulusal ve uluslararası proje ve maliyet yönetimi ve süreçlerini yönlendirerek analiz edebileceklerdir.
|
2 | |||||
| 2 |
Öğrenciler, farklı meslek alanları ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimari ve dış tasarım uygulama ve teknik donanım projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler tasarım çalışmalarında çizim yöntem ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest çizim) kullanabileceklerdir.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Birey veya grup içinde sorumluluk alarak, öğrenciler iç tasarım ilkelerini ve öğrendikleri becerileri iç ve çevrede uygulayabileceklerdir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Öğrenciler, sosyal, kültürel, yenilikçi, sürdürülebilir ve geliştirmeye açık fikir ve çözümlerle yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek iç ve yakın çevre planlama alanlarındaki olası sorunları ve farklı düzenlemeleri analiz edebileceklerdir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre tasarımı programı mezunları, saha çalışmalarında sosyal sorumlulukları kapsamında sosyal boyutta çevresel, sürdürülebilir proje ve etkinlikler düzenleyebileceklerdir.
|
5 | |||||
| 2 |
Öğrenciler, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilmek için kendisini Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak açıklayabilecektir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı programı mezunları, profesyonel yaşamlarında toplum yaşamını göz önünde bulundurarak, uygulama odaklı, sürdürülebilir, değiştirilebilir ve yenilikçi iç mimari ve çevresel tasarım projeleri tasarlayabilecekler.
|
5 | |||||
| 2 |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı mezunları, yasal çerçevelere uygun profesyonel davranış kuralları, kriterler ve standartlar kullanarak iç mekanlardaki sosyal ve yakın çevrelerin tasarım-uygulama projeleri ve proje-maliyet yönetimi konusunda öneriler geliştirebileceklerdir.
|
4 | |||||
| 3 |
Öğrenciler, yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılık ve etik değerler ile disiplinler arası işbirliği içinde iç mimarlık ve çevre tasarımı projeleri düzenleyebileceklerdir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 6 | 72 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 30 | 0 | 128 |
| Genel Toplam | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |