Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
GIT301 |
REKLAM KAMPANYA VE UYGULAMALARI |
5 |
4 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Arş.Gör. AYTEN BENGİSU CANSEVER BAYHAN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin reklam kampanyası planlama, yaratıcı fikir geliştirme, hedef kitle analizi, mecra seçimi ve uygulama süreçlerini öğrenmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler, gerçek ya da simülasyon ortamında kampanya projeleri hazırlayarak reklam sektörünün işleyişini uygulamalı olarak deneyimleyeceklerdir. |
İçerik: |
Reklam ve kampanya planlamaya giriş; reklam stratejisi ve hedef kitle analizi; mecra planlama; yaratıcı brief hazırlama; konsept geliştirme teknikleri; görsel ve metin uyumu; farklı medya kanalları için içerik üretimi; bütçe yönetimi; kampanya sunumu; örnek vaka incelemeleri ve uygulama projeleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Reklam ve kampanya kavramlarını, süreçlerini ve temel ilkelerini açıklar. |
Hedef kitle analizi yaparak reklam stratejisi oluşturur. |
Yaratıcı brief hazırlar ve konsept geliştirme sürecinde rol alır. |
Yaratıcı fikir üretim tekniklerini kullanarak özgün kampanya önerileri geliştirir. |
Görsel ve metinsel içeriği bütüncül bir şekilde tasarlayıp uyumlu hale getirir. |
Dijital ve geleneksel medya planlama süreçlerini uygular. |
Marka kimliği oluşturma sürecini reklam kampanyalarıyla ilişkilendirir. |
Farklı mecralar için (dijital, basılı, sosyal sorumluluk vb.) uyarlanabilir içerikler tasarlar. |
Kampanya bütçesi, takvimi ve medya planı hazırlar. |
Disiplinler arası bakış açısıyla ekip çalışması içinde kampanya projeleri geliştirir. |
Hazırladığı kampanya projelerini profesyonel bir şekilde sunar ve savunur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Nurhan Tosun, Reklam Yönetimi (s. 1–20) |
Reklam ve kampanya kavramlarına giriş |
Ders anlatımı + tartışma |
2 |
Örnek hedef kitle analiz raporu inceleme |
Hedef kitle analizi ve reklam stratejisi oluşturma |
Vaka analizi + uygulama |
3 |
Reklam briefi örnekleri okuma |
Reklam briefi ve konsept geliştirme |
Grup çalışması |
4 |
Yaratıcı düşünme teknikleri üzerine makale |
Yaratıcı fikir üretim teknikleri |
Atölye çalışması |
5 |
Seçilmiş reklam kampanyalarının görsel incelemesi |
Görsel ve metinsel içerik uyumu |
Sunum + tartışma |
6 |
Medya planlama örnekleri inceleme |
Dijital ve geleneksel medya planlaması |
Ders anlatımı + uygulama |
7 |
Marka kimliği oluşturma üzerine vaka analizi |
Reklam kampanyalarında marka kimliği oluşturma |
Grup çalışması |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Çok mecralı kampanya örnekleri inceleme |
Farklı mecralar için içerik tasarımı |
Uygulama |
10 |
Sosyal sorumluluk kampanyaları araştırması |
Sosyal sorumluluk ve kamu spotu kampanyaları |
Sunum + tartışma |
11 |
Öğrencilerin kendi proje notları |
Uygulama: Kampanya planı ve içerik üretimi |
Grup çalışması |
12 |
Medya planı örnekleri inceleme |
Uygulama: Kampanya planı ve içerik üretimi |
Uygulama |
13 |
- |
Bütçe, takvim ve medya planı hazırlama |
- |
14 |
- |
Final proje hazırlığı |
Danışmanlık/feedback |
15 |
- |
Final proje hazırlığı |
Proje sunumu + değerlendirme |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
4 |
8 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
10 |
1 |
10 |
Ödev |
5 |
1 |
5 |
Proje Hazırlama |
12 |
2 |
24 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
12 |
2 |
24 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
14 |
1 |
14 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
84 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|