TR EN

REKLAM KAMPANYA VE UYGULAMALARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GIT301 REKLAM KAMPANYA VE UYGULAMALARI 5 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ASLI KASAR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Arş.Gör. AYTEN BENGİSU CANSEVER BAYHAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, öğrencilerin reklam kampanyası planlama, yaratıcı fikir geliştirme, hedef kitle analizi, mecra seçimi ve uygulama süreçlerini öğrenmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında öğrenciler, gerçek ya da simülasyon ortamında kampanya projeleri hazırlayarak reklam sektörünün işleyişini uygulamalı olarak deneyimleyeceklerdir.
İçerik: Reklam ve kampanya planlamaya giriş; reklam stratejisi ve hedef kitle analizi; mecra planlama; yaratıcı brief hazırlama; konsept geliştirme teknikleri; görsel ve metin uyumu; farklı medya kanalları için içerik üretimi; bütçe yönetimi; kampanya sunumu; örnek vaka incelemeleri ve uygulama projeleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Reklam ve kampanya kavramlarını, süreçlerini ve temel ilkelerini açıklar.
Hedef kitle analizi yaparak reklam stratejisi oluşturur.
Yaratıcı brief hazırlar ve konsept geliştirme sürecinde rol alır.
Yaratıcı fikir üretim tekniklerini kullanarak özgün kampanya önerileri geliştirir.
Görsel ve metinsel içeriği bütüncül bir şekilde tasarlayıp uyumlu hale getirir.
Dijital ve geleneksel medya planlama süreçlerini uygular.
Marka kimliği oluşturma sürecini reklam kampanyalarıyla ilişkilendirir.
Farklı mecralar için (dijital, basılı, sosyal sorumluluk vb.) uyarlanabilir içerikler tasarlar.
Kampanya bütçesi, takvimi ve medya planı hazırlar.
Disiplinler arası bakış açısıyla ekip çalışması içinde kampanya projeleri geliştirir.
Hazırladığı kampanya projelerini profesyonel bir şekilde sunar ve savunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Nurhan Tosun, Reklam Yönetimi (s. 1–20) Reklam ve kampanya kavramlarına giriş Ders anlatımı + tartışma
2 Örnek hedef kitle analiz raporu inceleme Hedef kitle analizi ve reklam stratejisi oluşturma Vaka analizi + uygulama
3 Reklam briefi örnekleri okuma Reklam briefi ve konsept geliştirme Grup çalışması
4 Yaratıcı düşünme teknikleri üzerine makale Yaratıcı fikir üretim teknikleri Atölye çalışması
5 Seçilmiş reklam kampanyalarının görsel incelemesi Görsel ve metinsel içerik uyumu Sunum + tartışma
6 Medya planlama örnekleri inceleme Dijital ve geleneksel medya planlaması Ders anlatımı + uygulama
7 Marka kimliği oluşturma üzerine vaka analizi Reklam kampanyalarında marka kimliği oluşturma Grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Çok mecralı kampanya örnekleri inceleme Farklı mecralar için içerik tasarımı Uygulama
10 Sosyal sorumluluk kampanyaları araştırması Sosyal sorumluluk ve kamu spotu kampanyaları Sunum + tartışma
11 Öğrencilerin kendi proje notları Uygulama: Kampanya planı ve içerik üretimi Grup çalışması
12 Medya planı örnekleri inceleme Uygulama: Kampanya planı ve içerik üretimi Uygulama
13 - Bütçe, takvim ve medya planı hazırlama -
14 - Final proje hazırlığı Danışmanlık/feedback
15 - Final proje hazırlığı Proje sunumu + değerlendirme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade eder.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarım alanındaki temel kavramlarını tanımlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim ve Dijital Görsel Tasarım alanına ilişkin teknik bilgileri işleyerek tasarımlar üretir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital Tasarım ve Multimedya alanındaki uygulamaları gerçekleştirir.
2
2
Bir iletişim kurumundaki post-prodüksiyon sürecinin her aşaması için gerekli olan programları kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dijital medya tasarım alanında karşılaştığı iletişimsel, tasarımsal ve sanatsal problemleri bireysel ve ekip olarak çözer.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Görsel İletişim Tasarım disiplini alanında kullanılan iletişimsel, toplumsal ve tasarımsal kavramları yorumlar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında kaynak taraması yapar. Sanatsal gündemi takip eder. Sözlü ve yazılı iletişim gündemine ilişkin yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
5
2
Bir iletişimci ve tasarımcı bilinciyle disiplinler arası çalışmalarla projeler geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sürdürülebilir tasarım ilkelerinin yapımı ve uygulamasında, görsel iletişim ve tasarım bilimlerinin bilgilerini kullanarak çeşitli görsel iletişim çözümleme stratejileri geliştirir.
5
2
Görsel İletişim Tasarım alanının gerektirdiği ölçüde ileri düzeyde bilgisayar programlarını, bilişim-iletişim teknolojilerini ve programlarını kullanarak, tasarımlar yapar.
5
3
Görsel İletişim Tasarım alanının tarihsel ve teorik bilgi birikimlerinden yararlanarak siyasi ve toplumsal görsel iletişim sorunlarının çözülmesine yönelik kampanyaları geliştirir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 1 10
Ödev 5 1 5
Proje Hazırlama 12 2 24
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 12 2 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 84 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0