TR EN

İŞARET DİLİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SMP237 İŞARET DİLİ 4 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EBRU CENGİZ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İşaret diliyle iletişimin temel kavram ve yöntemlerini benimsetmek amaçlanır.
İçerik: İşaret dilinin kavramlarını ve yöntem tanımları ve uygulamaları geliştirilir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dünyada ve Türkiye’de işaret dilinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir.
İşaret dili temel yapısını bilir ve kullanır.
İşaret dili yardımıyla işitme engelli bireylere yardımcı olurlar.
Farklı ülkelerin işaret dilleri hakkında bilgi sahibi olur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması Türkiye'de ve Dünya'da İşaret Dili Anlatım
2 Literatür Taraması İşaret Dilinin Özellikleri Anlatım
3 Literatür Taraması İşaret Dili’nde harfler ve tanımlar Anlatım, Uygulama
4 Literatür Taraması İşaret Dili’nde harf ve tanımların kullanımı Anlatım, Uygulama
5 Literatür Taraması İşaret Dili’nde bireysel ifadeler ve kendini tanıtma Anlatım, Uygulama
6 Literatür Taraması Türk İşaret Dili’nde çevre ile ilgili işaretler Anlatım, Uygulama
7 Literatür Taraması Türk İşaret Dili’nde sayılar ve matematik ile ilgili işaretler Anlatım, Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması İşaret Dilinde Aile ve Akrabalarla İlgili İşaretler Anlatım, Uygulama
10 Literatür Taraması İşaret Dilinde Okul ve Eğitim İle ilgili İşaretler Anlatım, Uygulama
11 Literatür Taraması İşaret Dilinde Duygular Anlatım, Uygulama
12 Literatür Taraması İşaret Dilinde Karşılıklı Konuşma Anlatım, Uygulama
13 Literatür Taraması İşaret Dili Uygulamaları Anlatım, Uygulama
14 Literatür Taraması İşaret Dili Uygulamaları Anlatım, Uygulama
15 Literatür Taraması Genel Tekrar ve Değerlendirme Anlatım, Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Emine Çiçek, İşaret Dili Rehberi 1. Modül Temel Eğitim Kitabı, Arel Kitap
Zeshan, U. (2003). Aspects of Türk Isaret Dili (Turkish Sign Language). Sign Language & Linguistics, 6(1), 43-75.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık ve Sağlık hizmetleri ile ilgili konularda bilgileri kullanır.
2
Sağlık muhasebesi ve sağlık maliyet yönetimi uygulaması yapar.
3
Sağlık mevzuatı, sağlık yönetimi, tıbbi terminoloji, sağlık kurumlarında kaynak planlaması sağlık hizmetleri pazarlaması, tıbbi terminoloji ve sağlık mevzuatı bilgileri kullanır.
4
Hastane otomasyon yöntemlerini kullanır.
5
Sağlık sektörü ile ilgili bilgileri geliştirir.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlar hakkında bilgileri adlandırır.
2
Sağlık sektöründe karşılaşılan sorunlara çözümler yaratır.
3
Sağlık kurallarını bilir ve sağlık kurallarına göre hazırlar.
4
Hastane yönetimi ile ilgili karar alabilecek bilgileri kullanır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık muhasebesi ve maliyeti hesaplarını yapar.
2
Sağlık hizmetlerinde görev ve mesuliyetleri uygular.
3
Hastane otomasyon yöntemlerini kullanır.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sistemlerinin sorunlarını bilir sorunlara yönelik çözümler geliştirir.
2
Sağlık kurumlarında, hasta kabul, , randevu, vezne, insan kaynakları, kalite birim,danışma faaliyetlerini yapar.
3
Sağlık hizmeti üreten, sunan işletmelerde görev yürütür.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Takım çalışması olan birimlerde etkin biçimde çalışır.
2
Yüklendiği sorumluluğu başarılı ve hızlı biçimde yürütür.
3
Sağlık alanını ve alanın risklerini bilerek bağımsız kararlar hazırlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık kurumlarının bağlı olduğu resmi kurumları tanır.
2
Sağlık kurumları ile ilgili güncel olayları takip eder.
3
Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili eğitim programlarını takip eder.
4
Sağlık kurumları ile ilgili gerekli olan bilgi kaynaklarını takip eder.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hasta ve hekim arasında iletişim yürütür.
2
Hasta gizliliğini uygular.
3
Hasta ve hasta yakınları ile iletişim uygular.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlık sektörüne has terminoloji bilgisini uygular.
2
Sağlık kurumları yönetimi konularında yetkin bilgiye sahip olması gerektiğini gösterir.
3
Sağlık sektörünü iyi bilerek stratejik kararlar hazırlar.

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 108
Genel Toplam 108
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0