TR EN

YABANCI DİL I (İNG.) DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL101 YABANCI DİL I (İNG.) 1 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMEL ÇAKAR
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İngilizcenin aktif kullanımına ilişkin bilgi ve davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Temel gramer kuralları, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, paragraf yazma konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Belirli ve belirsiz edatları tanımlar ve bunları temel iletişim ve yazma becerilerinde kullanır.
Edatları tanımlar ve bunları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır.
Sözlü olarak veya yazılı metinlerde geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamanda cümleler kurar.
Başlangıç düzeyinde İngilizce yazılmış metinleri yorumlar.
Hobilerini ve günlük faaliyetlerini açıklayan başlangıç düzeyinde bir paragraf yazar.
Başlangıç düzeyinde İngilizce iletişim becerileri gösterir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama İnsanlarla Tanışma ve Kendini Tanıtma; Sıfatlar Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama Aile Hakkında Konuşmak; Olmak/ Bu-Şu/ Bunlar-Şunlar Anlatım, Tartışma
3 Literatür tarama Meslekler; Özne Zamirleri- İyelik Sıfatları Anlatım, Tartışma
4 Literatür tarama Ülkeler, Milletler, İngilizce Alfabe ve Rakamlar; Tekil-Çoğul Anlatım, Tartışma
5 Literatür tarama Günlük rutinler; Geniş Zaman, Sıklık Zarfları Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama Kişileri ve Vücut Parçalarını Açıklama; Şimdiki Gelecek Zaman Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama Belirli ve Belirsiz Edatlar; Bir- sıfatsız Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
10 Literatür tarama Yiyecek ve İçecekler, Tarif Vermek; Sayılabilir ve Sayılamayan İsimler Anlatım, Tartışma
11 Literatür tarama Miktar Açıklamaları; Bazı- biraz, ne kadar. Miktar Belirleyiciler; biraz, az, çok, fazla, Tarif Vermek Anlatım, Tartışma
12 Literatür tarama Basit Geçmiş Zaman Fiili; Geçmiş Zaman Kipleri Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama Düzenli ve Düzensiz Fiillerle Basit Geçmiş Zaman Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama Geçmiş Zamanda Alışkanlıklarla Alıştırma Yapmak Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Puchta, H., Stranks, J. (2010). English in mind –(Modul Tests). Cambridge: Cambridge University Press.
Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing.
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acil bakıma yönelik temel bilgi ve birikime sahip olur.
0
2
Acil durumda hasta değerlendirme kapasitesine sahiptir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acil bakım felsefesine inanır.
0
2
Acil sağlık hizmetlerinin kalitesinin geliştirilmesi ve kalite standartları konusunda bilgi sahibi olur.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Koruyucu, tedavi edici acil bakım prensiplerini planlar, uygular ve değerlendirir ve kaydeder.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acil bakım alanının gerektirdiği ileri düzeyde kurumsal ve uygulama bilgisini kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hastane öncesi acil bakımda sorumluluk alır.
0
2
Olay anında hızlı, seri, soğukkanlı ve doru karar verir.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
2
2
Ulusal ve evrensel değerleri ilke edinerek entellektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hasta, hasta yakını ve ekip içindeki diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
4
2
Acil yardım durumlarında kendini, hasta ve hasta yakınlarını, diğer sağlık profesyonellerini psikolojik ve sosyal anlamda koruyabilmek için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Acil yardım durumlarında olay yerine en kısa sürede ulaşarak, durumu değerlendirir, gerekli durumlarda ilk müdahaleyi yapar ve uygun şekilde hastanın acil servise naklini sağlar.
0
2
Acil yardım durumunda yaralıya yönelik yapılacak ilk ve acil yardım tekniklerini uygun şekilde planlar, yönetir ve uygular.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 78
Genel Toplam 78
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0