Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IYP211 | ACİL HASTA BAKIMI III | 3 | 6 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SİBEL CANİTEZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BERFİN BİNGÖL GENÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmayı, Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulayabilmeyi, Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamayı, Pediyatrik Hastaları Değerlendirebilmeyi, Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamayı amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Normal Doğum Eylemine Yardımcı Olmak, Obstetrik Acillerde Acil Bakım Uygulamak, Jinekolojik Acillerde Bakım Uygulamak, Pediyatrik Hastaları Değerlendirmek, Pediyatrik Hastalara Acil Bakım Uygulamayı içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dersle ilgili temel mesleki bilgilere sahip olur. |
Gebelik sürecine ait bilgi birikimine sahiptir. |
Normal doğum eylemini izler, değerlendirir ve doğum eylemine yardımcı olabilir. |
Obstetrik acillere yönelik bakım uygulayabilir. |
Jinekolojik acillere yönelik bakım uygulayabilir. |
Doğum öncesi dönemdeki acil durumları tanır, değerlendirebilir. |
Doğum sonu döneme ait bilgi birikimine sahip olur. |
Pediyatrik hastaları değerlendirebilir. |
Pediyatrik acillere yönelik bakım uygulayabilir. |
Pediyatrik ve Jinekolojik hastaların uygun şekilde hastanelerin acil servislerine transportunu sağlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Dersin Tanıtımı: Giriş , amaç ve Öğrenim hedefleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim,Maketlerle Vaka Canlandırma |
2 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Kadın Üreme Organlarının Fizyolojisi | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlandırma |
3 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Üreme Siklusu | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim , Maketlerle Vaka Canlandırma |
4 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Gebelik | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
5 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Gebelikte Risk Faktörleri | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
6 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Normal Doğum Eylemi 1 | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
7 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Normal Doğum Eylemi 2 | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Doğum Sonu Bakım | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
10 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Obstetrik Aciller | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
11 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Obstetrik Durumlarda Acil Bakım Uygulamaları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
12 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Jinekolojik Acillerde Bakım | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
13 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Yenidoğan | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
14 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analiziDers kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Pediatrik Aciller | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
15 | Ders kitabının ilgili bölümlerinin okunması, ders sonu öğretim not çıktıları, ilgili web sayfalarının analizi | Pediatrik Acillerde Bakım Uygulamaları | Ders/ Tartışmalı Ders, Destek ve Yapısal Örnekler, Gösterim ,Maketlerle Vaka Canlamdırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Acil Hasta Bakımı III Paramedikler İçin Temel Yaklaşımlar-Dr. Öğr. Üyesi Çağla Yiğitbaş , Prof. Dr. Sema Kuğuoğlu |
Hastane Öncesi Acil Bakım I-II-III-Doç. Dr. Ali EKŞİ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acil bakıma yönelik temel bilgi ve birikime sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Acil durumda hasta değerlendirme kapasitesine sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acil bakım felsefesine inanır.
|
5 | |||||
2 |
Acil sağlık hizmetlerinin kalitesinin geliştirilmesini bilir.
|
3 | |||||
3 |
Acil sağlık hizmetlerinde kalite standartları konusunda bilgi sahibi olur.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Koruyucu, tedavi edici acil bakım prensiplerini planlar.
|
3 | |||||
2 |
Koruyucu, tedavi edici acil bakım prensiplerini uygular.
|
3 | |||||
3 |
Koruyucu, tedavi edici acil bakım prensiplerini değerlendirir.
|
3 | |||||
4 |
Koruyucu, tedavi edici acil bakım prensiplerini kaydeder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acil bakım alanının gerektirdiği ileri düzeyde kurumsal ve uygulama bilgisini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hastane öncesi acil bakımda sorumluluk alır.
|
5 | |||||
2 |
Olay anında hızlı, seri, soğukkanlı ve doru karar verir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
5 | |||||
2 |
Ulusal ve evrensel değerleri ilke edinerek entellektüel ve sosyal açıdan kendisini geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hasta, hasta yakını ve ekip içindeki diğer sağlık profesyonelleri ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Acil yardım durumlarında kendini, hasta ve hasta yakınlarını, diğer sağlık profesyonellerini psikolojik ve sosyal anlamda koruyabilmek için gerekli bilgi ve beceriyi kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Acil yardım durumlarında olay yerine en kısa sürede ulaşarak durumu değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Acil yardım durumlarında olay yerinde gerekli durumlarda ilk müdahaleyi yapar.
|
4 | |||||
3 |
Acil yardım durumlarında uygun şekilde hastanın acil servise naklini sağlar.
|
4 | |||||
4 |
Acil yardım durumunda yaralıya yönelik yapılacak ilk ve acil yardım tekniklerini uygun şekilde planlar.
|
4 | |||||
5 |
Acil yardım durumunda yaralıya yönelik yapılacak ilk ve acil yardım tekniklerini uygun şekilde yönetir.
|
4 | |||||
6 |
Acil yardım durumunda yaralıya yönelik yapılacak ilk ve acil yardım tekniklerini uygun şekilde uygular.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 126 |
Genel Toplam | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |