TR EN

BEDEN DİLİ VE ETKİLİ KONUŞMA DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SIP213 BEDEN DİLİ VE ETKİLİ KONUŞMA 3 3 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Diksiyon ve Söyleyiş Yanlışları, Etkili İletişimin Önündeki Engeller ve Etkili Konuşmada Sunum Araçlarının Kullanımı vb. bilgilerle öğrencinin donanması ve etkili konuşma yapabilmesini destekleme.
İçerik: Diksiyon (Kelimelerin doğru, akıcı ve anlaşılır bir şekilde kullanılması), Fonetik (Sesbilgisi), Artikülasyon (Boğumlanma-telaffuz), Entonasyon (Tonlama), Vurgu ve Duraklar, Beden Dili, jest ve mimik kullanımı, toplum önünde konuşma becerisi kazandırmaya yönelik uygulama.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kelimeleri doğru kullanır.
Etkili konuşma ve dinleme becerilerini kullanır.
Beden dilinde jest ve mimikleri kullanır.
Etkili iletişim için gerekli sunum araçlarını kullanır.
Toplum önünde etkili konuşma ve ikna sürecini bilir.
Hitabet yeteneğini öğrenir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür okuma Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin tanıtılması, İletişim ve Etkili İletişim Anlatım, Soru cevap
2 Literatür okuma İletişim Araçları ve Etkili Konuşma Anlatım, Soru cevap
3 Literatür okuma Etkili Konuşma Örnekleri Anlatım, Drama
4 Literatür okuma Ses, Seslendirme, Sözlü İletişim 1 Anlatım, Örnek uygulama
5 Literatür okuma Ses, Seslendirme, Sözlü İletişim 2 Anlatım, Soru cevap, Örnek uygulama
6 Literatür okuma Diyafram, Diksiyon, Boğumlama Anlatım
7 Literatür okuma Metin Deşifresi, Tartım ve Vuruş Anlatım
8 - ARA SINAV -
9 Literatür okuma Konuşmacı Anlatım
10 Literatür okuma Söyleyiş ve Boğumlama Kusurları Anlatım
11 Literatür okuma Sözsüz İletişim ve Beden Dili 1 Anlatım
12 Literatür okuma Sözsüz İletişim ve Beden Dili 2 Anlatım
13 Literatür okuma Jest, Gestus Kavramı ve Hitabet Anlatım
14 Literatür okuma Gestus ve Hitabet Örnekleri Ödev Sunumu Canlandırma, Grup Çalışması
15 Literatür okuma Gestus ve Hitabet Örnekleri Ödev Sunumu Canlandırma, Grup Çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

T. Ünal, F., Özden,M. (2019). Diksiyon ve Konuşma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi
Tayfun,R. (2014). Etkili İletişim ve Beden Dili. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Çiftpınar, B. (2013). Beden Dili. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım
Navarro, J., Karlins, M. (2008) Beden Dili. İstanbul: Alfa Basın Yayım Dağıtım
Allan & Barbara Pease, The Definitive Book Of Body Language, 2018.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 25
DÖNEM SONU- Sınavı (Final-Uygulama) 1 25
TOPLAM 3 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanır
0
2
Alan terminolojisini etkin kullanır
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade eder.
2
2
Kalite yönetimine ve süreçlerine katılır
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir yabancı dilde, temel düzeyde iletişim kurar.
2
2
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygular.
1
3
Gelişen teknolojiye bağlı olarak yeni araçları kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili yetkinlikleri, yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel olarak geliştirir.
2
2
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır.
3
3
Alanıyla ilgili verileri yorumlar.
3
4
Alanıyla ilgili verileri değerlendirir.
3
5
Alanıyla ilgili olası sorunları tanımlayıp çözer.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
5
2
Diyaliz makinesini işlem için hazırlar.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 3 6
Laboratuvar 14 1 14
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 12 2 24
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 47 0 97
Genel Toplam 97
Toplam İş Yükü / 25.5 3,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0