Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SIP213 |
BEDEN DİLİ VE ETKİLİ KONUŞMA |
3 |
3 |
2 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. İKBAL DEMİRALP |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Diksiyon ve Söyleyiş Yanlışları, Etkili İletişimin Önündeki Engeller ve Etkili Konuşmada Sunum Araçlarının Kullanımı vb. bilgilerle öğrencinin donanması ve etkili konuşma yapabilmesini destekleme. |
İçerik: |
Diksiyon (Kelimelerin doğru, akıcı ve anlaşılır bir şekilde kullanılması), Fonetik (Sesbilgisi), Artikülasyon (Boğumlanma-telaffuz), Entonasyon (Tonlama), Vurgu ve Duraklar, Beden Dili, jest ve mimik kullanımı, toplum önünde konuşma becerisi kazandırmaya yönelik uygulama. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kelimeleri doğru kullanır. |
Etkili konuşma ve dinleme becerilerini kullanır. |
Beden dilinde jest ve mimikleri kullanır. |
Etkili iletişim için gerekli sunum araçlarını kullanır. |
Toplum önünde etkili konuşma ve ikna sürecini bilir. |
Hitabet yeteneğini öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür okuma |
Ders içeriği ve konusunun anlatılması, Dersin tanıtılması, İletişim ve Etkili İletişim |
Anlatım, Soru cevap |
2 |
Literatür okuma |
İletişim Araçları ve Etkili Konuşma |
Anlatım, Soru cevap |
3 |
Literatür okuma |
Etkili Konuşma Örnekleri |
Anlatım, Drama |
4 |
Literatür okuma |
Ses, Seslendirme, Sözlü İletişim 1 |
Anlatım, Örnek uygulama |
5 |
Literatür okuma |
Ses, Seslendirme, Sözlü İletişim 2 |
Anlatım, Soru cevap, Örnek uygulama |
6 |
Literatür okuma |
Diyafram, Diksiyon, Boğumlama |
Anlatım |
7 |
Literatür okuma |
Metin Deşifresi, Tartım ve Vuruş |
Anlatım |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür okuma |
Konuşmacı |
Anlatım |
10 |
Literatür okuma |
Söyleyiş ve Boğumlama Kusurları |
Anlatım |
11 |
Literatür okuma |
Sözsüz İletişim ve Beden Dili 1 |
Anlatım |
12 |
Literatür okuma |
Sözsüz İletişim ve Beden Dili 2 |
Anlatım |
13 |
Literatür okuma |
Jest, Gestus Kavramı ve Hitabet |
Anlatım |
14 |
Literatür okuma |
Gestus ve Hitabet Örnekleri Ödev Sunumu |
Canlandırma, Grup Çalışması |
15 |
Literatür okuma |
Gestus ve Hitabet Örnekleri Ödev Sunumu |
Canlandırma, Grup Çalışması |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
T. Ünal, F., Özden,M. (2019). Diksiyon ve Konuşma Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi |
Tayfun,R. (2014). Etkili İletişim ve Beden Dili. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Çiftpınar, B. (2013). Beden Dili. Bursa: Ekin Basım Yayın Dağıtım |
Navarro, J., Karlins, M. (2008) Beden Dili. İstanbul: Alfa Basın Yayım Dağıtım |
Allan & Barbara Pease, The Definitive Book Of Body Language, 2018. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
25 |
|
|
DÖNEM SONU- Sınavı (Final-Uygulama) |
1 |
25 |
|
|
TOPLAM |
3 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanır
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Alan terminolojisini etkin kullanır
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranır.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade eder.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Kalite yönetimine ve süreçlerine katılır
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir yabancı dilde, temel düzeyde iletişim kurar.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygular.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak yeni araçları kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili yetkinlikleri, yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel olarak geliştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Alanıyla ilgili verileri yorumlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
4 |
Alanıyla ilgili verileri değerlendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
5 |
Alanıyla ilgili olası sorunları tanımlayıp çözer.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Diyaliz makinesini işlem için hazırlar.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapar.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Diyaliz işleminden sonra makineyi yeniden kullanıma hazır hale getirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
2 |
3 |
6 |
Laboratuvar |
14 |
1 |
14 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
12 |
2 |
24 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
3 |
9 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
47 |
0 |
97 |
|
Genel Toplam |
97 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
3,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|