TR EN

YABANCI DİL I (İNG.) DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL101 YABANCI DİL I (İNG.) 1 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. NURCİHAN TAN ERKOÇ
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İngilizcenin aktif kullanımına ilişkin bilgi ve davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Temel gramer kuralları, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, paragraf yazma konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Belirli ve belirsiz edatları tanımlar ve bunları temel iletişim ve yazma becerilerinde kullanır.
Edatları tanımlar ve bunları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır.
Sözlü olarak veya yazılı metinlerde geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamanda cümleler kurar.
Başlangıç düzeyinde İngilizce yazılmış metinleri yorumlar.
Hobilerini ve günlük faaliyetlerini açıklayan başlangıç düzeyinde bir paragraf yazar.
Başlangıç düzeyinde İngilizce iletişim becerileri gösterir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama İnsanlarla Tanışma ve Kendini Tanıtma; Sıfatlar Anlatım, Tartışma
2 Literatür tarama Aile Hakkında Konuşmak; Olmak/ Bu-Şu/ Bunlar-Şunlar Anlatım, Tartışma
3 Literatür tarama Meslekler; Özne Zamirleri- İyelik Sıfatları Anlatım, Tartışma
4 Literatür tarama Ülkeler, Milletler, İngilizce Alfabe ve Rakamlar; Tekil-Çoğul Anlatım, Tartışma
5 Literatür tarama Günlük rutinler; Geniş Zaman, Sıklık Zarfları Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama Kişileri ve Vücut Parçalarını Açıklama; Şimdiki Gelecek Zaman Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama Belirli ve Belirsiz Edatlar; Bir- sıfatsız Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
10 Literatür tarama Yiyecek ve İçecekler, Tarif Vermek; Sayılabilir ve Sayılamayan İsimler Anlatım, Tartışma
11 Literatür tarama Miktar Açıklamaları; Bazı- biraz, ne kadar. Miktar Belirleyiciler; biraz, az, çok, fazla, Tarif Vermek Anlatım, Tartışma
12 Literatür tarama Basit Geçmiş Zaman Fiili; Geçmiş Zaman Kipleri Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama Düzenli ve Düzensiz Fiillerle Basit Geçmiş Zaman Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama Geçmiş Zamanda Alışkanlıklarla Alıştırma Yapmak Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama Genel Tekrar Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Puchta, H., Stranks, J. (2010). English in mind –(Modul Tests). Cambridge: Cambridge University Press.
Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing.
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir.
0
2
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir.
0
2
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir.
0
3
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir
0
2
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Laboratuarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gerekli hijyen kurallarını bilir ve uygular.
0
2
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir.
1
2
Bu apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir.
0
2
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 13 1 13
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 78
Genel Toplam 78
Toplam İş Yükü / 25.5 3,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0