TR EN

ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP207 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI 3 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. MERVE MERCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ESMA DEMİRAY-Dr.Öğr.Üyesi KAMALA KHALINBAYLI
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen uyum ve davranış sorunları ile ruhsal bozukluklar konusunda öğrencilere yeterlilik kazandırmaktır.
İçerik: Bu ders, çocuk ruh sağlığı kuramları, dikkat eksikliği ve hiperaktivite, çocukluk çağı depresyonu, çocukluk çağında anksiyete, davranım bozuklukları, yeme ve dışa atım bozuklukları konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sağlık servisleri ile ilgili teorilerin temel prensiplerini tanımlar.
Ruh sağlığı dönemlerini açıklar.
Çocuklarda yaygın olarak görülen ruh sağlığı sorunlarını açıklar.
Çocuklarda ortaya çıkan psikolojik sorunları ayırt eder.
Çocukların ruh sağlığını koruma ve güçlendirme yollarını açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders Notları Çocuk Gelişiminde Temel Kavramlar Anlatım, Soru-cevap
2 Ders Notları Çocuk Ruh Sağlığı Kuramları Anlatım, Soru-cevap
3 Ders Notları Çocuk Ruh Sağlığı Kuramları ve Dönemler Anlatım, Soru-cevap
4 Ders Notları Çocukluk Dönemi Savunma Mekanizmaları Anlatım, Soru-cevap
5 Ders Notları Çocukluk Çağı Travmaları Anlatım, Soru-cevap
6 Ders Notları Travma Sonrası Stres Bozukluğu Anlatım, Soru-cevap
7 Ders Notları Çocukluk Çağı Depresyonu Anlatım, Soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Ders Notları Çocukluk Dönemi Anksiyete Bozuklukları Anlatım, Soru-cevap
10 Ders Notları Davranım Bozukluğu Anlatım, Soru-cevap
11 Ders Notları Karşıt Olma, Karşı Gelme Bozukluğu Anlatım, Soru-cevap
12 Ders Notları Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Anlatım, Soru-cevap
13 Ders Notları Yeme Bozuklukları Anlatım, Soru-cevap
14 Ders Notları Dışa Atım Bozuklukları Anlatım, Soru-cevap
15 Ders Notları Vaka Örnekleri Anlatım, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Cirhinlioğlu, F. G. (2015). Çocuk Gelişimi ve Ruh Sağlığı.Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Aydın, B. (2006). Çocuk ve Ergen Psikolojisi. Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara.
Braaten, E. (2011). How to Find Mental Health Care for Your Child. Amerika Birleşik Devletleri: American Psychological Association.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda da bilgi sahibi olur.
4
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitim konularına ilişkin kavramları açıklar.
3
3
Normal gelişim gösteren ve özel gereksinimli çocukların gelişimsel dönemleri, psikolojik, bilişsel ve sosyal gelişim süreçlerini açıklar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ve eğitimi konusunda mesleğinin profesyonel gerekliliklerinin farkına varır.
4
2
Çocuk gelişimi ve eğitimi konusunda öğrenme yöntem ve tekniklerini açıklar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk gelişimi ile ilgili potansiyel sorunları belirler ve bunlar için gerekli araştırmaları planlar.
4
2
Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programları eleştirel olarak değerlendirir.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ailelerle ve toplumla etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar.
3
2
Okul öncesi eğitim ve özel eğitimdeki 0-6 yaş çocukların gelişim özelliklerini dikkate alarak çocuğa uygun eğitim programını planlar ve uygular.
1
3
Çocukluk dönemi hastalıklarını bilir, acil müdahale gerektiren durumlarda ilk yardım yapar.
0
4
Çocuklarla etkili iletişim kurma becerisine sahip olur.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Çocuk Gelişimi ile ilgili disiplinler arası çalışmalarda ortak ve bireysel sorumluluklar alır.
4
2
Çocuk gelişimi alanındaki bilgi, beceri ve yetkinliklerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında yasal çerçevelere uygun olarak kullanır.
4
3
Çocuk gelişimi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu kişisel ve mesleki gelişimi ile ilgili öğrenmeye açık bir tutum ve tavır geliştirir.
4
2
Çocuk gelişimi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
0
2
Çocuk gelişimi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4
3
Alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir.
4
2
Diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışabilme deneyimine sahiptir.
4
3
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 15 3 45
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 15 1 15
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 34 0 82
Genel Toplam 82
Toplam İş Yükü / 25.5 3,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0