Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODP201 | MESLEKİ UYGULAMALAR I | 3 | 8 | 4 | 9 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, eğitim yılı boyunca teorik ve pratik olarak öğretilen konuların hasta üzerinde uygulamasının yapılması ve bu konular hakkında bilgi ve becerinin kazanılmasıdır. |
İçerik: | Mesleki uygulamalar, etkili hasta iletişimi, odyometri ve elektroakustik cihazların kullanımı, saf ses işitme eşiklerinin ölçülmesi, maskeleme teknikleri ve çocuk odyometrisi konularını kapsamlı bir şekilde ele alır. Bu ders, öğrencilere mesleki uygulamalarının temellerini öğretmenin yanı sıra, hasta ile etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeye odaklanır. Ayrıca, odyometri ve elektroakustik cihazların doğru kullanımını sağlayarak, öğrencilere bu cihazların işlevlerini ve bakımını öğretir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Etkili hasta iletişim yöntemlerini uygular ve bu yöntemleri klinik pratiğe entegre eder. |
Odyometre ve elektroakustik aletlerin kullanımını gözlemler ve bu cihazların temel işlevlerini açıklar. |
Saf ses işitme eşikleri ölçümünü gözlemler ve bu ölçümün temel ilkelerini açıklar. |
Odyometride maskeleme prensiplerini test sürecinde doğru bir şekilde kullanır. |
Çocuk odyometrisini gözlemler ve çocuklara uygun test yöntemlerini doğru bir şekilde kullanır. |
İmmitansmetrik test yöntemlerini uygular. |
Tarama ABR testinin sonuçlarını analiz eder, elde edilen verileri değerlendirir ve testin bulgularını yorumlar. |
Yenidoğan işitme protokolünü uygular ve bu protokolün adımlarını doğru bir şekilde takip eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi | Uygulama |
2 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi | Uygulama |
3 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi | Uygulama |
4 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Gözlem ve Uygulama -Etkili hasta iletişimi | Uygulama |
5 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Uygulama -Odyometri ve elektroakustik cihazlar | Uygulama |
6 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Uygulama -Odyometri ve elektroakustik cihazlar | Uygulama |
7 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Uygulama -Odyometri ve elektroakustik cihazlar | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Uygulama -Odyometri ve elektroakustik cihazlar | Uygulama |
10 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Gözlem ve Uygulama -Saf ses işitme eşikleri | Uygulama |
11 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Gözlem ve Uygulama -Saf ses işitme eşikleri | Uygulama |
12 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Gözlem ve Uygulama -Maskeleme | Uygulama |
13 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Gözlem ve Uygulama -Maskeleme | Uygulama |
14 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Gözlem ve Uygulama -Çocuk odyometrisi | Uygulama |
15 | Mesleki eğitimin tamamlanması | Gözlem ve Uygulama -Çocuk odyometrisi | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yücel, E., & Sennaroğlu, G. (Eds.). (2018). Odyoloji klinik uygulama protokolleri. Hipoktat Yayın Evi |
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
1 | |||||
2 |
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
|
1 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
|
4 | |||||
2 |
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
5 | |||||
3 |
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
|
3 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
|
1 | |||||
2 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
|
4 | |||||
2 |
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
|
4 | |||||
3 |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 2 | 1 | 2 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 36 | 0 | 232 |
Genel Toplam | 232 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 9,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 9,0 |