Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODP102 | OBJEKTİF TEST YÖNTEMLERİ | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, odyolojik değerlendirmelerde kullanılan objektif test yöntemlerinin ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesidir. |
İçerik: | İşitme ile ilgili objektif test yöntemleri arasında immitansmetrik ölçümler, otoakustik emisyonlar (OAE) ve beyin sapı işitsel uyarılmış yanıtları (ABR) yer alır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Objektif test yöntemlerini tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar. |
Objektif testleri sınıflandırarak uygun testleri belirler ve bu testleri uygulama sürecinde kullanır. |
Objektif testlerin klinikteki önemini açıklar ve bu testlerin işitme değerlendirmelerinde nasıl kullanıldığını anlar. |
Objektif test yöntemlerini klinik durumlarla analiz eder ve testlerin hasta değerlendirmelerindeki etkilerini değerlendirir. |
Objektif test yöntemlerini farklı klinik durumlarla birleştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | İşitme kayıplarının sınıflandırılması | Anlatım |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Objektif testlerin sınıflandırılması | Anlatım |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Objektif testler ve objektif değerlendirme yöntemlerinin klinik önemi | Anlatım, Sunum |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Elektroakustik impedansmetre ve ölçüm prensipleri | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Akustik immitansmetri (timpanometri) uygulamaları ve değerlendirmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genişbant timpanometre, multifrekans timpanometre uygulamaları ve değerlendirmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Akustik refleks testi, Refleks Decay testi ve değerlendirilmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Fonksiyonel işitme kayıpları ve uygulanan testler ve değerlendirilmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Otoakustik emisyon ölçümü ve prensipleri ve değerlendirilmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Transient Evoked OAE ve Distortion Product OAE testleri uygulaması ve değerlendirmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Auditory Brainstem Response (ABR) testinin çalışma mekanizması | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Auditory Brainstem Response (ABR) testinin patolojilerle ilişkilendirilmesi | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Vaka örnekleri, genel tekrar | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma | Genel tekrar | Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Belgin, E., Şahlı, S.(2015) Temel odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri. |
Gündüz, M., Krabulut, H., (2015) Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Nobel Tıp Kitabevleri. |
Akşit, M., (2019)Temel odyolojik testler. Hipokrat Kitabevi. |
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
|
5 | |||||
2 |
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
|
3 | |||||
2 |
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
|
3 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
|
3 | |||||
3 |
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
|
4 | |||||
2 |
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
|
3 | |||||
2 |
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
|
4 | |||||
2 |
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
|
5 | |||||
3 |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 10 | 6 | 60 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 61 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |