TR EN

OBJEKTİF TEST YÖNTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP102 OBJEKTİF TEST YÖNTEMLERİ 2 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, odyolojik değerlendirmelerde kullanılan objektif test yöntemlerinin ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesidir.
İçerik: İşitme ile ilgili objektif test yöntemleri arasında immitansmetrik ölçümler, otoakustik emisyonlar (OAE) ve beyin sapı işitsel uyarılmış yanıtları (ABR) yer alır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Objektif test yöntemlerini tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar.
Objektif testleri sınıflandırarak uygun testleri belirler ve bu testleri uygulama sürecinde kullanır.
Objektif testlerin klinikteki önemini açıklar ve bu testlerin işitme değerlendirmelerinde nasıl kullanıldığını anlar.
Objektif test yöntemlerini klinik durumlarla analiz eder ve testlerin hasta değerlendirmelerindeki etkilerini değerlendirir.
Objektif test yöntemlerini farklı klinik durumlarla birleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma İşitme kayıplarının sınıflandırılması Anlatım
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Objektif testlerin sınıflandırılması Anlatım
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Objektif testler ve objektif değerlendirme yöntemlerinin klinik önemi Anlatım, Sunum
4 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Elektroakustik impedansmetre ve ölçüm prensipleri Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
5 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Akustik immitansmetri (timpanometri) uygulamaları ve değerlendirmesi Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
6 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Genişbant timpanometre, multifrekans timpanometre uygulamaları ve değerlendirmesi Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
7 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Akustik refleks testi, Refleks Decay testi ve değerlendirilmesi Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Fonksiyonel işitme kayıpları ve uygulanan testler ve değerlendirilmesi Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
10 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Otoakustik emisyon ölçümü ve prensipleri ve değerlendirilmesi Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
11 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Transient Evoked OAE ve Distortion Product OAE testleri uygulaması ve değerlendirmesi Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
12 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Auditory Brainstem Response (ABR) testinin çalışma mekanizması Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
13 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Auditory Brainstem Response (ABR) testinin patolojilerle ilişkilendirilmesi Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
14 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Vaka örnekleri, genel tekrar Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
15 Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel araştırma Genel tekrar Anlatım, Sunum, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belgin, E., Şahlı, S.(2015) Temel odyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri.
Gündüz, M., Krabulut, H., (2015) Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Nobel Tıp Kitabevleri.
Akşit, M., (2019)Temel odyolojik testler. Hipokrat Kitabevi.
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
4
2
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
3
2
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
5
2
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
3
2
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
3
2
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
3
3
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
4
2
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
3
2
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
4
2
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
5
3
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 10 6 60
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 1 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 1 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 61 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0