TR EN

İŞİTME KAYIPLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP104 İŞİTME KAYIPLARI 2 2 2 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, normal işitme ve işitme kaybı kavramlarından yola çıkarak işitme kayıplarının sınıflandırılması ve işitme kaybına sebep olan patolojilerin öğrenilmesidir.
İçerik: İşitme kaybının temel özellikleri ve işitme kaybına sebep olan patolojilerle ilgili odyolojik test sonuçlarının tartışılması, işitme kaybının kapsamlı bir şekilde anlaşılması için kritik bir adımdır. Bu süreç, işitme kaybının türünü (iletim, koklear, retrokoklear gibi) ve derecesini belirlemeye yönelik çeşitli odyolojik testlerin, testlerin sonuçlarının detaylı bir şekilde incelenmesini içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İşitme değerlendirmesi yaparken kullanılan temel ekipmanı tanır ve bu ekipmanın işlevlerini açıklar.
Diyapozon testlerini tanır ve bu testlerin temel ilkelerini açıklar.
İşitme kaybına sebep olan temel patolojilerin odyolojik sonuçlarını kavrar ve bu sonuçların ne anlama geldiğini açıklar.
İşitme kaybının etyolojik kökenlerini analiz eder ve bu kökenlerin işitme kaybı üzerindeki rolünü değerlendirir.
Fonksiyonel işitme kaybını odyolojik olarak nasıl yaklaşılması gerektiğini anlar ve bu tür işitme kaybının temel özelliklerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama İşitme kayıplarına giriş Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
2 Literatür Tarama Temel kavramların verilmesi Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
3 Literatür Tarama İşitme kaybının derecesine ve tipine göre sınıflandırılması Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
4 Literatür Tarama Diyapozon testleri Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
5 Literatür Tarama Odyogram yorumlama Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
6 Literatür Tarama İletim tip işitme kaybı Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
7 Literatür Tarama İletim işitme kaybı yapan patolojiler Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama Mikst tip işitme kaybı Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
10 Literatür Tarama Sensorinöral tip işitme kaybı Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
11 Literatür Tarama Sensorinöral tip işitme kaybı yapan patolojiler Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
12 Literatür Tarama Fonksiyonel işitme kayıpları Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
13 Literatür Tarama Santal işitme kaybı Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
14 Literatür Tarama Periferik ve santral işitme kaybı ayrımı Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
15 Literatür Tarama Genel Tekrar Konu anlatımı, soru-cevap, sunum, beyin fırtınası
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Belgin, E. ve Şahlı, A.S. (2016). Temel Odyoloji. (2th. ed). Güneş Kitapevi.
Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
4
2
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
3
2
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
5
2
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
5
2
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
5
2
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
2
3
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
5
2
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
4
2
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
4
2
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
2
3
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 14 2 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 51 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0