TR EN

MESLEKİ UYGULAMALAR II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ODP202 MESLEKİ UYGULAMALAR II 4 8 4 9

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. FADİME AYBÜKE KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, eğitim yılı boyunca teorik ve pratik olarak öğretilen konuların hasta üzerinde uygulamasının yapılması ve bu konular hakkında bilgi ve becerinin kazanılmasıdır.
İçerik: Mesleki uygulamalar, etkili hasta iletişimi, odyometri ve elektroakustik cihazların kullanımı, saf ses işitme eşiklerinin ölçülmesi, maskeleme teknikleri ve çocuk odyometrisi konularını kapsamlı bir şekilde ele alır. Bu ders, öğrencilere mesleki uygulamalarının temellerini öğretmenin yanı sıra, hasta ile etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmeye odaklanır. Ayrıca, odyometri ve elektroakustik cihazların doğru kullanımını sağlayarak, öğrencilere bu cihazların işlevlerini ve bakımını öğretir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Etkili hasta iletişim yöntemlerini gözlemler ve bu yöntemlerin temel ilkelerini açıklar.
Odyometre cihazını uygular ve cihazın işitme testlerinde doğru bir şekilde kullanılmasını sağlar.
Saf ses işitme testinin prosedürlerini doğru bir şekilde gerçekleştirir.
Odyolojide maskeleme tekniklerini doğru bir şekilde kullanarak işitme testlerini uygular.
Çocuk odyometrisini gözlemler ve çocuklara yönelik testlerin temel ilkelerini açıklar.
Odyometre cihazının kullanılmasını gözlemler ve bu cihazın temel işlevlerini açıklar.
İşitme cihazı tiplerini uygulama bağlamında uygun şekilde seçer ve kullanır.
İşitme cihazı fitting uygulamasının sonuçlarını analiz eder, uygulamanın etkinliğini değerlendirir ve ayarların doğruluğunu gözden geçirir.
"İmmitansmetrik testleri uygular ve testlerin prosedürlerini doğru bir şekilde gerçekleştirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Mesleki eğitimin tamamlanması Odyometride mesleki teknolojiye giriş Uygulama
2 Mesleki eğitimin tamamlanması Sessiz kabinler Uygulama
3 Mesleki eğitimin tamamlanması Odyometre ile yapılan testler Uygulama
4 Mesleki eğitimin tamamlanması Saf ses odyometri testi gözlem Uygulama
5 Mesleki eğitimin tamamlanması Saf ses odyometri testi uygulama Uygulama
6 Mesleki eğitimin tamamlanması Yenidoğan işitme tarama testi gözlem Uygulama
7 Mesleki eğitimin tamamlanması Yenidoğan işitme tarama testi uygulama Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Mesleki eğitimin tamamlanması İmmitansmetrik testler gözlem Uygulama
10 Mesleki eğitimin tamamlanması İmmitansmetrik testler uygulama Uygulama
11 Mesleki eğitimin tamamlanması Klinik ABR gözlem Uygulama
12 Mesleki eğitimin tamamlanması Klinik ABR gözlem Uygulama
13 Mesleki eğitimin tamamlanması İşitme cihazı tipleri Uygulama
14 Mesleki eğitimin tamamlanması İşitme cihazı fitting Uygulama
15 Mesleki eğitimin tamamlanması İşitme cihazı fitting Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Katz,j.,Chasin, M., English, K.M.,Hood, L.J. ve Tillery, K.L.(2015).Handbook of clinical audiology. (7th. ed.).Wolters Kluwer Health.
Gündüz, M., Krabulut, H., (2015) Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Nobel Tıp Kitabevleri.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Odyometri Programı alanındaki güncel bilgileri içeren temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
2
Odyometri Programı alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İnsanın vücudunun temel yapısı ve işleyişi hakkında bilgiye sahiptir. Sistemleri ve anatomik yapılarını tanımlar.
4
2
Alanına ilişkin tıbbi terimleri açıklar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında eksik olan temel güvenlik eksikliklerin sorunlarını tespit eder ve çözüm yollarını arar.
5
2
Sayısal verileri düzenler ve hazır şablon ile tanıtım materyali hazırlar; internet ortamında iletişim kurarak iş başvurusu yapar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını /teknolojileri / tüm cihazları / alet ve ekipmanları / teknik ve yöntemleri kullanır.
3
2
Temel ekonomik göstergeleri analiz ederek iş yeri kurma fikrini oluşturur. İş yerini faaliyete açar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, herhangi bir sorun karşısında ekip üyesi olarak görev alır.
4
2
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
2
3
Araştırma için veri toplar, rapor hazırlayıp sunu haline getirir.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek zamanın ilerleyen teknolojilerine uyumunu sürekli günceller ve atıllıktan uzak bir şekilde yorumlar.
4
2
Alanı ile ilgili olarak yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
. Sözlü ve yazılı iletişim yöntemlerini kullanarak örgütsel iletişim kurar
4
2
Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımlarını,bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ahlakı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilen toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
4
2
Alt yapısını oluşturarak kalite yönetim sistemini kurar. İstatistiksel kalite kontrol yöntemlerini uygular.
3
3
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 8 112
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 7 91
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 5 3 15
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 5 3 15
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 38 0 234
Genel Toplam 234
Toplam İş Yükü / 25.5 9,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 9,0