Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ORP101 | MESLEKİ TEKNOLOJİ I | 1 | 7 | 4 | 11 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ŞABO KESLER |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Ortopedik protez ve ortez mesleğinde kullanılan makine, el aletleri ve malzemeler konusunda temel bilgi kazandırmak, makine ve el aletlerini tekniğine uygun kullanabilme konusunda bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanır. |
İçerik: | Ortopedik protez ve ortez atölyesi bünyesindeki makine ve el aletlerini iş güvenliği kurallarına uygun bir şekilde kullanır. Atölye bünyesinde kullanılan el aletleri ile kesme, bükme, şekil verme ve diş açma uygulamalarını yapar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Meslekteki teknolojik cihazları öğrenir. , makine ve el aletlerini talimatlara uygun kullanır. |
Ortopedik protez ve ortez üretim atölyesinde iş güvenliği ve işçi sağlığı kurallarını uygular. |
İş parçasına ve malzemeye göre ölçme, kontrol, markalama, kesme ve şekil verme aletlerini seçer ve kullanır. |
Kullandığı el aletlerinin bakım ve temizliğini yapar. |
İş parçasına eğeleyerek, döverek ve bükerek şekil verir. |
İş parçalarını; vida ve somun, perçin, pim ve kaynakla birleştirir. |
Metalleri bükerek şekil verme yöntemlerini öğrenir. |
Gerilim giderme, normalizasyon ve tavlama uygulamalarını yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Mesleki Teknolojiye Giriş, İş güvenliği ve İşçi sağlığı, Makinelerin kullanma talimatları | Teorik ve Uygulama |
2 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Ölçme ve kontrol sistemlerini tanıma ve kullanma uygulamaları | Teorik ve Uygulama |
3 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Markalama gereçleri tanıma ve kullanma uygulamaları | Teorik ve Uygulama |
4 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Talaşlı ve talaşsız kesme, zımpara makinesi | Teorik ve Uygulama |
5 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Ortopedi tekniğinde kullanılan metal malzemeler,(alüminyum, bakır, pirinç, bronz çelik, titan vb.) | Teorik ve Uygulama |
6 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Eğeler ve iş parçasına eğeleyerek şekil verme uygulaması | Teorik ve Uygulama |
7 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Matkaplar ve matkap uçları, iş parçasına delik delme ve havşa açma uygulaması | Teorik ve Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Döverek soğuk şekil verme yöntemleri, iş parçasına döverek şekil verme uygulaması | Teorik ve Uygulama |
10 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Metallere bükerek şekil verme yöntemleri, iş parçasına bükerek şekil verme uygulaması | Teorik ve Uygulama |
11 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Pafta ve kılavuz ile diş açma bilgileri ve uygulaması | Teorik ve Uygulama |
12 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Birleştirme yöntemleri ve uygulaması (cıvata ve somun, pim ve perçin ile birleştirme) | Teorik ve Uygulama |
13 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Kaynak makineleri ve kaynak yapma uygulaması | Teorik ve Uygulama |
14 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Gerilim giderme, normalizasyon ve tavlama I | Teorik ve Uygulama |
15 | Kaynaklardan okuma, İnteraktif sunum, Pratik uygulama | Cihaz uygulamaları | Teorik ve Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Alsancak, S.(2015). Ortez, Hatiboğlu Yayınları. |
Atlas of Orthoses and Assistive Devices (2019) Fifth Edition |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik protez ve ortez alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik protez ve ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik Protez ve Ortez alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik Protez ve Ortez alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
2 | |||||
2 |
Ortopedik Protez ve Ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
|
4 | |||||
2 |
Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik protez ve ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik ortez ve protez alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
|
3 | |||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
|
1 | |||||
2 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
|
5 | |||||
3 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 8 | 112 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 3 | 12 | 36 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 279 |
Genel Toplam | 279 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 10,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 11,0 |