Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ORP212 | MESLEKİ UYGULAMALAR | 4 | 6 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUBA YILDIZ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin öğrenim gördükleri meslek dalı ile ilgili almış oldukları teorik bilgileri uygulamaya koymalarını, iş yerlerindeki uygulamalar ile karşı karşıya gelmelerini sağlamak ve teorik bilgilere ek olarak deneyim kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Kamu veya özel kuruluşlardaki fizyoterapi birimlerinde teoride gördükleri bilgileri uygulamaya aktarma becerisi kazandırmaktır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Alanı ile ilgili süreklilik arz eden uygulamaları bir bütünlük içerisinde değerlendirerek karşılaşılan problemlerin çözümlerine katkıda bulunur. |
Alanında edinmiş olduğu olgusal bilgileri, yerinde uygulama yaptığı iş ortamında karşılaştığı uygulamalar ile pekiştirir. |
Alanı ile ilgili konularda, bulunduğu iş ortamına uygun olan sözlü ve yazılı iletişim yetkinliklerini geliştirir. |
Alanında edinmiş olduğu bilişsel (mantıksal, sezgisel ve yaratıcı düşünme) ve uygulama (el, yöntem, malzeme, araç ve gereçlerin kullanımı) becerilerini iş ortamında karşılaştığı problemleri çözmek için kullanır. |
Alanı ile ilgili konularda, bulunduğu iş yerinin özelliklerine uygun güncel teknolojileri kullanır. |
Mesleki eğitim alanında gelişimini sağlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
2 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
3 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
4 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
5 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
6 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
7 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
10 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
11 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
12 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
13 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
14 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
15 | Meslek derslerinin tamamlanması | Öğrenci tüm dönem süresince almış olduğu teorik konuları gözlemleme ve uygulama imkanı bulur. | Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kaya Ö. (2019). Endikasyondan Pratiğe Ortez Protez. Hipokrat Kitabevi. |
Bek N. (2020). Ortezler. Hipokrat Kitabevi. |
Joseph B. Webster, Douglas P. Murphy. (2017). Atlas of Orthoses and Assistive Devices. Elsevier. |
Şener G., Erbahçeci F.(2015). Protezler. Pelikan Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik protez ve ortez alanındaki güncel bilgileri içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri, görsel-nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirebilir ve uygulayabilir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik protez ve ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik Protez ve Ortez alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik Protez ve Ortez alanı ile ilgili tüm uygulamaları tekniğine uygun olarak yapabilir.
|
4 | |||||
2 |
Ortopedik Protez ve Ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alabilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilir.
|
2 | |||||
2 |
Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik protez ve ortez alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
|
2 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirebilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik ortez ve protez alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
|
3 | |||||
2 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurabilir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ortopedik protez ve ortez alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.
|
3 | |||||
2 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilir.
|
2 | |||||
3 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 5 | 6 | 30 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 21 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |