Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
OPP104 | GÖRME OPTİĞİ I | 2 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİHAN ÜNLÜ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Görme organı olan gözü tanımak ve görme mekanizması hakkında bilgi vermek dersin amacıdır. |
İçerik: | Gözdeki kırıcı ortamları kavratmak, pupilla ve görevleri aynı zamanda anomalileri hakkında bilgi vermek, görme mekanizması hakkında bilgi vermek, görmenin duyu organı olan gözden beyine aktarımı beyinden göze aktarımı hakkında bilgi vermek, tek gözde ve iki gözde görme kalitelerini saptamak, uzak nokta, yakın nokta ve nodal nokta kavramlarının tanıtılması, gözdeki kırma kusurlarının anlatılması, anormal gözde uzak nokta, yakın nokta ve nodal nokta kavramlarının tanıtılması, insan gözünde görülebilen ve görülemiyen alanların tanıtılması ile ilgili teorik bilgilerin kavratılmasıdır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Göze ait yapıları ve görme işlevlerini tanımlar. |
İnsan gözünde görülebilen ve görülemeyen alanların tanıtılması ile ilgili teorik bilgileri kavrar. |
Gözdeki kırma kusurlarını tanımlar. |
Görme ve renkli görme mekanizmasını açıklar. |
Tek gözde ve iki gözde görme kalitelerini saptar. |
Uzak nokta, yakın nokta ve nodal nokta kavramlarını tanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | KAYNAK TARAMA | Optik ile İlgili Genel Bilgiler | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
2 | KAYNAK TARAMA | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
3 | KAYNAK TARAMA | İnsan Gözünün Optik Sistemi | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
4 | KAYNAK TARAMA | Görme Yolları - Görme Alanları | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
5 | KAYNAK TARAMA | Işık Reaksiyonu - Renkli Görme | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
6 | KAYNAK TARAMA | Görme Keskinliği Ölçümü | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
7 | KAYNAK TARAMA | Görme Keskinliğini Etkileyen Faktörler | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | KAYNAK TARAMA | Emetropi - Ametropi | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
10 | KAYNAK TARAMA | Miyopi | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
11 | KAYNAK TARAMA | Hipermetropi | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
12 | KAYNAK TARAMA | Astigmatizma | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
13 | KAYNAK TARAMA | Prespiyopi | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
14 | KAYNAK TARAMA | Siklopleji | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
15 | KAYNAK TARAMA | Refraksiyon kusurlarının Ölçülmesinde Objektif Yöntemler | Anlatım Soru-Cevap Problem Çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özer, A. (2005). Görme optiği ve refraksiyon. Tüm Optik ve Optometrik Meslekler Birliği Derneği. |
Newton, I. (2022). Optik. Fihrist Kitap. |
Werner, J. S., Schefrin, B. E., & Bradley, A. (2010). Optics and vision of the aging eye. Handbook of optics, 3, 13-1. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Optisyenlik mesleği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgi donanımına sahiptir. Optisyenlik terminolojisi, sağlık mevzuatı, sağlık hukuğu konularında bilgi ve donanımına sahiptir. Optisyenlik mesleğini etik kurallar çerçevesinde, görev ve sorumluluklarını yerine getirerek icra eder. Program mezunları, özel sektörde optisyenlik müesseselerinde mesul müdürlük yapabilirler ya da bir Optisyenlik müessesesi açma hakkına sahip olurlar.
|
4 | |||||
2 |
Temel epidemiyolojik kavramları öğrenme ve mesleki uygulamalarda bu kavramları uygun biçimde kullanabilme. Optisyenlik konusunda, mesleki yetki ve sorumlulukları hakkında bilgi sahibidir.
|
5 | |||||
3 |
Gözlük, kontak lens ve az görme cihazları (teleskopik ürünler vb.) gibi temel görme cihazlar hakkında bilgilere sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Temel görme cihazlarının reçeteye göre seçimi, satışı ve hazırlanmasıyla kullanıcıya adaptasyonunu sağlayabilme.
|
4 | |||||
2 |
Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçebilme ve bunların montajı için gerekli ayarları yapabilme.
|
4 | |||||
3 |
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, gereçleri ve makineleri kullanabilme.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası takım çalışması yapabilme, sosyal sorumluluk bilincine sahip, girişimci bireyler olabilme.
|
5 | |||||
2 |
Optisyenler, optisyenlik programında kullanılan bilgisayar programlarını etkin bir biçimde kullanırlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türkçe dil bilgisi ve kullanım becerisine sahip, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip çağdaş bireyler yetiştirmektir.
|
5 | |||||
2 |
Kendini sosyal ve kültürel anlamda geliştirerek bireysel farkındalık bilincine sahip olabilme.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Üstlenilen sorumlulukların başarılı ve doğru bir biçimde yerine getirilmesi.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık sektörünü ve sektörün risklerini bilerek doğru kararlar alma.
|
5 | |||||
3 |
Takım çalışması gerektiren birimlerde, uyumlu ve etkin çalışır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki ve kişisel gelişimi için eğitim programlarını düzenli takip eder.
|
4 | |||||
2 |
Optisyenlik sektörü ile ilgili güncel olayları takip eder.
|
5 | |||||
3 |
Optisyenlik ile ilgili olarak ulusal ve uluslararası gelişmelere ayak uydurur.
|
4 | |||||
4 |
Sağlık kurumlarının tabi olduğu resmi kurumları bilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hastalar ve hasta yakınları ile doğru şekilde iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
İş yeri gizliliği ve hasta gizliliği konularında yetkindir.
|
4 | |||||
3 |
Bilgi teknolojilerini iletişim konusunda etkin bir biçimde kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sağlık sektörü konusunda bilgi sahibidir.
|
5 | |||||
2 |
Sağlık sektörüne özgü terminolojiye hakimdir.
|
5 | |||||
3 |
Sağlık etiğini özümseyerek evrensel etik değerler çerçevesinde çalışması ve davranması gerektiğini bilir.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 32 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |