Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YDL102 | YABANCI DİL II (İNG.) | 2 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SİBEL BULUT HAKLI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İngilizce öğrenenlere okuma, dinleme ve yazma konularında bütünleşik dil becerileri kazandırarak temel dil bilgisine sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler, Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar, Yapabilme - Yapmak - Beceriler, İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar, Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar, Soru Oluşturma; Edatlar, Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri, Teklif ve Davet, Yakın Gelecek ve Planlar, Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama, Yazma Faaliyetleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Miktar ifadelerini başlangıç düzeyinde kullanır. |
Sözlü olarak ve yazılı metinlerde geniş zaman, şimdiki zaman ve geçmiş zamanda cümleler kurar. |
Temel kipleri tanımlar ve bunları başlangıç düzeyinde iletişim ve yazma becerilerinde kullanır. |
İngilizce'den Türkçe'ye, Türkçe'den İngilizce'ye cümleleri temel düzeyde çevirir. |
Başlangıç düzeyinde İngilizce yazılmış metinleri yorumlar. |
Geçmiş zamandaki bir olayı ya da anıyı anlatan temel düzeyde bir paragraf yazar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Video İzleme, Okuma | Fikirleri Bağlantılandırma: Şimdiki ve Geçmiş Zaman Düzensiz Çoğullar, Sessizler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
2 | Video İzleme, Okuma | Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler, Sağlıklı Yaşam ve Alışkanlıklar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
3 | Video İzleme, Okuma | Yapabilme - Yapmak - Beceriler | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
4 | Video İzleme, Okuma | İstek Amaçlı Yapabilme - Sıfatlar ve Zarflar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
5 | Video İzleme, Okuma | Kişileri Açıklamak, Şimdiki Zaman ve Sıfatlar | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
6 | Video İzleme, Okuma | Soru Oluşturma; Edatlar: üstünde, içinde, -e | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
7 | Video İzleme, Okuma | Yapmak Zorunda Olmak / Olmamak Ev Ödevi ve Çalışma Yükümlülükleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video İzleme, Okuma | Teklif ve Davet Niçin? Ne yapmak istersiniz? Haydi.....? Boş Zaman Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
10 | Video İzleme, Okuma | Yakın Gelecek ve Planlar İçin Belirsizlik | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
11 | Video İzleme, Okuma | Yakın Gelecek Zayıf Formlar: Belki / Muhtemel | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
12 | Video İzleme, Okuma | Yakın Geçmiş Zaman | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
13 | Video İzleme, Okuma | Ulaşım, Hareket Edatları Adres Açıklama | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
14 | Video İzleme, Okuma | Yazma Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
15 | Video İzleme, Okuma | Yazma Faaliyetleri | Programlanmış Öğrenme - Video Konferans |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Puchta, H., Stranks, J. (2010). English in mind –(Modul Tests). Cambridge University Press. |
Seligson, P. (2009). Richmond essential english course elementary-2. Richmond Publishing. |
Walker, E., Elsworth, S. (2000). Grammar practice for elementary students. Longman Press. |
Meriç, D. (2018). İngilizce günlük konuşmalar. Fono Kurumu yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme
|
5 | |||||
2 |
Alan terminolojisini etkin kullanabilme
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuata uygun davranabilme
|
0 | |||||
4 |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, mesleki bilgilerini yazılı, sözlü/sözsüz iletişim yoluyla aktarabilme
|
5 | |||||
5 |
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerleri ifade edebilme
|
0 | |||||
6 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp bu süreçlere katılabilme
|
0 | |||||
7 |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilme
|
5 | |||||
8 |
Gelişen teknolojiye bağlı olarak değişen teknikleri uygulayabilme, yeni araç ve cihazları kullanabilme
|
0 | |||||
9 |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirebilme
|
0 | |||||
10 |
Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme
|
0 | |||||
11 |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme
|
5 | |||||
12 |
Ameliyat odasını cerrahi işlem için hazırlayabilme
|
0 | |||||
13 |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilme
|
0 | |||||
14 |
Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü şekilde cerrahi ekibe dahil olabilme
|
0 | |||||
15 |
Ameliyat sonrası cerrahi aletleri ve malzemeleri yeniden kullanıma hazır hale getirebilme
|
0 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ameliyathanedeki her olgu için sorunları önceden bilir,önlem alır ve korunmayı üst düzeyde tutar.
|
0 | |||||
2 |
Cerrah ve diğer sağlık personelleri ile aynı dili kullanır.
|
0 | |||||
3 |
Hasta haklarını tam olarak yorumlar.
|
0 | |||||
4 |
Bilgisayarı çok iyi kullanır ve hasta ile ilgili tüm verileri kolayca girdisini yapar.
|
0 | |||||
5 |
Hastaların tüm bilgilerini sır olarak saklar.
|
0 | |||||
6 |
Ameliyathanedeki tüm ilaç,sarf malzemesi vb nin günlük ve aylık girdi çıktılarını sayıp dökümante eder.
|
0 | |||||
7 |
Yabancı dilde yazılmış olan alet,ilaç ve sarf malzemelerinin kullanım özelliklerini açıklar.
|
5 | |||||
8 |
Ameliyathaneye yeni alınan tüm alet ve cihazları yakından tanır.
|
0 | |||||
9 |
Hasta ve yakınlarına bilgi aktarabilir düzeyde konusuna hakim olur.
|
5 | |||||
10 |
Hasta transferine yardım eder ve burada doğacak bir olumsuzluğa engel olur.
|
0 | |||||
11 |
Servis Hemşiresi ile hasta hakkında bilgi alış-verişini bizzat yapar.
|
0 | |||||
12 |
Ameliyat sonrasındaki zamanı çok iyi değerlendirerek sonraki ameliyat için tüm eksikleri tamamlar.
|
0 | |||||
13 |
Hasta transferinde görünür tehlikeleri farkeder,önlem alır.
|
0 | |||||
14 |
Cerrahi alet kullanır ve sütür atabilir.
|
0 | |||||
15 |
Cerrahi aletlerin yağlanmasını yapar.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motivasyonu üst düzeyde tutar.
|
0 | |||||
2 |
Yaratıcı fikirler sunar.
|
0 | |||||
3 |
Öğrenmek için sabırla dinler.
|
0 | |||||
4 |
Bilgisini özgüvenle savunur.
|
5 | |||||
5 |
Bilgiyi daha iyi anlar ve organize eder.
|
5 | |||||
6 |
Çeşitli seçenekleri daha iyi değerlendirip aralarında en uygununu seçer.
|
0 | |||||
7 |
Zor durumlarda depolanmış olan bilgiyi hatırlama yeteneğini geliştirir.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Duygusal stresi azaltır.
|
0 | |||||
2 |
Konsantrasyonda gelişim sağlar.
|
0 | |||||
3 |
Hata yapma oranını azaltır.
|
0 | |||||
4 |
Daha az enerji ve eforla daha iyi performans sağlar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendisini iyi değerlendirir ve kontrol edebilir.
|
0 | |||||
2 |
Farklılıklarla etkili bir şekilde başa çıkabilir.
|
0 | |||||
3 |
İçinde bulunduğu ekibin veya işletmenin hedefleriyle uyum içinde olur.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 | |||||
3 |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Çağın mesleki sorunları konusunda bilgi edinir ve bilgiye ulaşabilir.
|
0 | |||||
3 |
Disiplinler arası çalışma yürütmek üzere takımlarda çalışır.
|
0 | |||||
4 |
İnsiyatif kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
|
0 | |||||
2 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
|
0 | |||||
3 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
|
0 | |||||
4 |
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
0 | |||||
5 |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 77 |
Genel Toplam | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |