Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ISY618 | DENETİM | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇAĞLA TUĞBERK ARIKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İlgili derste öğrencilerin, denetim, denetime duyulan ihtiyaç, denetim mesleği, denetim ve güvence hizmetleri, yönetim iddiaları ve denetim hedefleri, denetim raporları, genel denetim plan ve programı, denetim kanıtları, denetim teknikleri, önemlilik ve risk, analitik inceleme prosedürleri ve muhasebe denetiminde istatistiki örnekleme konuları hakkında bilgi sahibi olmaları hedeflenmektedir. |
İçerik: | Denetim, denetime duyulan ihtiyaç, denetim mesleği, denetim ve güvence hizmetleri, yönetim iddiaları ve denetim hedefleri, denetim raporları, genel denetim plan ve programı, denetim kanıtları, denetim teknikleri, önemlilik ve risk, analitik inceleme prosedürleri ve muhasebe denetiminde istatistiki örnekleme |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1) Denetim çalışmasını planlayabilir. |
2) Yeterli sayı ve kalitede denetim kanıtı toplayabilir. |
3) Uygun denetim tekniklerini kullanarak denetimi gerçekleştirebilir. |
4) Çalışma kağıtlarını hazırlayabilir. |
5) İşletmelerde iç kontrol sistemini tasarlayabilir. |
6) Denetim raporu düzenleyebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders kaynaklarının ilgili bölümlerini incelenecektir. | Denetim Kavramı-Bağımsız Denetim ve Muhasebe | Anlatım, tartışma, soru-cevap. |
2 | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecektir. | Denetim Türleri-Denetçi Türleri-Denetim Standartları | Anlatım, tartışma, soru-cevap. |
3 | Hileli raporlamayla ilgili örnek olaylar araştırılacaktır. | Hileli Finansal Raporlama | Vaka analizi, soru-cevap, anlatım. |
4 | Denetim sürecinin planlanabilmesi için bir taslak çalışması yapılacaktır. | Denetim Süreci | Örnek olay, soru-cevap. |
5 | Ön planlamayla ilgili bir tasarım yapılacaktır. | Ön Planlama ve Önemlilik Planlaması | Örnek olay, anlatım. |
6 | Ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecektir. | Denetimde Risk ve Genel Kabul Görmüş Denetim Standartları | Soru-cevap, anlatım. |
7 | İç denetim ve iç kontrolle ilgili bilimsel makaleler analiz edilecektir. | İç Denetim ve İç Kontrol İlişkisi | Beyin fırtınası, soru-cevap, tartışma. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Örnekleme ve örneklem konusuyla ilgili bilimsel kaynakla incelenecektir. | Denetiminde Örnekleme Yaklaşımları | Anlatım, soru-cevap. |
10 | Bağımsız denetimde kanıt olabilecek belgeler ve bilgiler araştırılacaktır. | Bağımsız Denetimde Kanıt Toplama ve Kanıt Toplama Teknikleri | Örnek olay, soru-cevap. |
11 | Çalışma kağıtları ve dosyalama konusuyla ilgili ders kaynaklarının ilgili bölümleri incelenecektir. | Denetim Kanıtlarını Belgelendirme ve Dosyalama | Örnek olay, uygulama, soru-cevap. |
12 | Muhasebe sisteminin denetiminde kullanılacak yaklaşımlar ders kaynaklarından incelenecektir. | Muhasebe Sisteminin Denetimi | Örnek olay, soru-cevap, anlatım. |
13 | Bir örnek bilanço hazırlanarak incelemesi yapılacaktır. | Bilanço Kalemlerinin Denetimi | Uygulama, soru-cevap. |
14 | Bir örnek gelir tablosu hazırlanarak incelemesi yapılacaktır. | Gelir Tablosu Kalemlerinin Denetimi | Uygulama, soru-cevap. |
15 | Örnek bir denetim raporu hazırlanacaktır. | Denetimin Tamamlanması ve Denetim Raporu | Uygulama, soru-cevap, anlatım. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Hayes, R. vd. (2014). Principles of Auditing, Pearson |
Güredin, E. (2010). Denetim ve Güvence Hizmetleri, Türkmen Kitabevi, 13. Baskı, İstanbul. |
Usul, H. (2013), Bağımsız Denetim, Detay Yayıncılık |
Kurt, G. & Özbek, C.Y. (2020). Denetimde Seçme Konular-3, Gazi Kitabevi. |
Dabbağoğlu, K. & Can, G. (2018). Bağımsız Denetim, Eğitim Yayınevi. |
Toroslu, M.V. (2016). Finansal Tablolar Denetimi, Seçkin Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanına ilişkin kavram ve kuramları tarihsel çerçeve içerisinde ve karşılaştırmalı olarak açıklar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanındaki kavram ve olguları, Sosyal Bilimlerin diğer alanları ile ilişkilendirir
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki olgular hakkında uzmanlaşır ve bilimsel ve disiplinler arası araştırma yapar
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanında ilgi duyduğu kavram, kuram ve olgular hakkında uzmanlaşır ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirir
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanına ilişkin olguları incelemek için kaynak taraması yapabilir ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanır
|
4 | |||||
2 |
Güncel teknolojiyi kullanarak alanındaki olgular hakkında betimsel ve keşifsel araştırmalar yapar ve edindiği bilgileri çalışmalarında kullanır
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı disiplin ve sorumluluk çerçevesinde kendi başına üstlenir ve sonuçlandırır
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir ekip çalışmasında lider veya ekip üyesi olarak çeşitli görevler üstlenebilir ve bunları eksiksiz yerine getirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanına ilişkin bilgi ve bulguları sebep-sonuç ilişkisi ve eleştirel yaklaşım çerçevesinde analiz eder
|
5 | |||||
2 |
İşletme alanına dair kuramsal veya uygulamadaki boşlukları tanımlar ve çözüm önerileri getirir.
|
5 | |||||
3 |
İşletme alanına dair bilgileri hedeflediği meslekte nasıl kullanacağı hakkında fikirler üretir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşletme alanına dair bilgileri etkili sunum ve iletişim teknikleri kullanarak aktarır.
|
4 | |||||
2 |
İşletme alanına ilişkin bilgileri proje, etkinlik ve sosyal sorumluluk faaliyetlerine yöneltir.
|
4 | |||||
3 |
Yabancı dilde kaynak taraması yapar, gündemi takip eder ve yazılı-sözlü çalışmalar üretir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kaynaklardan edindiği bilginin işlenmesi ve aktarılmasında toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere saygılı hareket eder.
|
4 | |||||
2 |
Yaşamboyu öğrenme ilkesi çerçevesinde alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalarını yönlendirir
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 10 | 140 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 14 | 9 | 126 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 380 |
Genel Toplam | 380 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 14,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 15,0 |