Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HAM688 |
YETERLİLİK SINAVI |
5 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı, Hareket ve Antrenman Bilimleri alanında doktora yapmak isteyen öğrencilere doktora dersleri ve seminerlerde öğretilen kavramların yanı sıra istatistik, fizyoloji ve antrenman bilimi gibi destekleyici alanlardaki bilgileri de içeren yeterlilik sınavına hazırlık sağlamaktır. Yeterlilik sınavı, öğrencilerin bu alandaki bilgi birikimini, güncel araştırmaları takip etme yeteneklerini ve teorik bilgiyi pratikte uygulama becerilerini değerlendirir ve yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamadan oluşur. |
İçerik: |
Ders kapsamında, doktora dersleri ve seminerlerde öğretilen kavramların yanı sıra istatistik, fizyoloji ve antrenman bilimi gibi destekleyici alanlardaki bilgiler de öğrencilere aktarılacaktır. Öğrenciler, bu ders sayesinde hareket ve antrenman bilimleri alanındaki temel kavramları anlayacak, güncel araştırmaları takip etme becerilerini geliştirecek ve teorik bilgiyi uygulamada nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. Yeterlilik sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamadan oluşacak ve öğrencilerin bu alandaki bilgi birikimini ve yeteneklerini değerlendirecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Hareket ve Antrenman Bilimleri doktora programı derslerinde edinilen bilgi ve becerilerin pekiştirilmesi ve derinleştirilmesi. |
Hareket ve antrenman bilimleri alanında yer alan teori ve yöntemlerin sentezlenerek uygulanabilirliklerinin artırılması. |
Hareket ve antrenman bilimleri alanındaki güncel literatüre hakimiyetin güçlendirilmesi. |
Güncel araştırmaların, antrenman uygulamalarının ve teorilerinin değerlendirilerek bu bilgilerin pratikte bütünleşik bir şekilde kullanılabilme yeteneğinin geliştirilmesi. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
2 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
3 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
4 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
5 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
6 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
7 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
10 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
11 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
12 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
13 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
14 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
15 |
Literatür Taraması |
Derslerde öğretilenleri yeniden inceleme ve yeterlilik sınavı için bağımsız çalışma |
Bağımsız çalışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Doktora derslerinde tavsiye edilen araştırma makaleleri. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki ileri düzey bilgileri analitik düşünce yetkinliği ile uzmanlık seviyesinde geliştirir ve antrenman bilimine yenilik getirecek
özgün tanımlara ulaşır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Spor bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak uzmanlık alanına yönelik yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanındaki yeni bilgileri ve güncel uygulamaları sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Antrenman bilimi alanında kullanılan uygulamalara ilişkin yeni yöntemler geliştirir, mevcut olan uygulamalarda kullanılan yöntemleri ihtiyaç durumunda yeniden tasarlar ya da farklı disiplin alanlarında kullanımına yönelik uyarlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları ileri düzeyde kullanır,
elde edilen verileri analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Antrenman bilimi alanında yeni ve güncel konuları araştırabilmek, analiz edebilmek, yeniden uyarlamak ve özgün araştırma sonuçları ortaya koyabilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini üst düzeyde bir beceri ile kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sahip olduğu liderlik özelliklerini kullanarak; ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif faaliyet ve organizasyonlara ilişkin çalışmaları özgün bir yaklaşımla planlar, organize eder ve olası sorunları çözümlemek adına inisiyatif alarak stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Performans gelişimi ve egzersiz uygulamalarına yönelik alana katkı sağlayacak yeni yöntemler geliştirir ve bu gelişmeleri ulusal ve/veya uluslararası bilimsel yayın yapan mecralarda yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Antrenman bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerine dayalı olarak; alana dair güncel yaklaşım ve gelişmeleri eleştirel düşünce yapısıyla takip eder, olası sorunları analitik bir yaklaşımla çözümler ve gerektiğinde yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Spor bilimleri alanında ve sosyal yaşamda ilişkileri düzenleyen normları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, gelişimini destekler ve ihtiyaç durumunda yeniden düzenlenmesine yönelik davranış gösterir
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen bilimsel toplantı ve spor organizasyonlarında güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, nicel / nitel verilerle destekleyerek, akıcı, anlaşılır ve sistematik bir biçimde tartışır ve yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken; toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri önemser ve bu değerlerin gelişimini destekler.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Spor bilimleri alanındaki gelişmeler ışığında; yaşadığı toplumun hareket eğitimi, egzersiz ve spor alışkanlığı kazanması yönelik politikaları destekleyici sosyal içerikli, sürdürülebilir proje
ve çalışmalar planlar
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
0 |
0 |
0 |
|
Genel Toplam |
0 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
0 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
0,0 |
|