TR EN

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HAM621 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SOYAL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere; Öğrenme ve öğretme ilkelerine uygun olarak yaş gruplarına göre materyal kullanma ve yıllık ders programını planlama / tasarlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Eğitim ve öğretim süreçlerinin genel tanımı, öğrenme ve öğretme ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrencilerin gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, öğretimde öğretmenin görevleri, öğretmende bulunması gereken nitelikler, beden eğitimi öğretmeninin görevleri, beden eğitimi ve spor’da çeşitli araç-gereçlerin kullanımı, beden eğitimi ve sporda hareket öğretim aşamaları, yaş gruplarına göre beden eğitimi uygulanmaları, beden eğitimi ve sporda ders hazırlığı, plan çalışmaları( yıllık/ders/egzersiz planı), beden eğitimi derslerinin mikro uygulama esasları konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

1. Alana özgü temel kavramları ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini açıklar
Öğrencilerin gelişim özelliklerini dikkate alarak ilgi alanlarını ve ihtiyaçlarını belirler
Beden eğitimi ve sporda öğrencilerin eğitim ve öğretim süreçlerini olumlu etkileyecek olan materyalleri kullanır.
Beden eğitimi ve sporda hareket öğretim aşamalarını yaş gruplarına göre sınıflandırır
Öğrenme ve öğretme ilkelerine uygun olarak yaş gruplarına göre yıllık ders programı tasarlar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Eğitim ve öğretim süreçlerinin genel tanımı Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi
2 Yazılı kaynak tarama Öğrenme ve öğretme ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Öğrencilerin gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi
4 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Öğretimde öğretmenin görevleri Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi
5 Literatür tarama Öğretmende bulunması gereken nitelikler Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi
6 Literatür tarama Beden eğitimi öğretmeninin görevleri Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı
7 Konuyla ilgili görsel ve yazılı kaynak tarama Beden eğitimi ve spor’da çeşitli araç-gereçlerin kullanımı Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuya ilişkin kitap okuma Beden eğitimi ve sporda hareket öğretim aşamaları Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi
10 Literatür tarama Yaş gruplarına göre beden eğitimi uygulanmaları Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi
11 Literatür tarama Beden eğitimi ve sporda ders hazırlığı Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi
12 Literatür tarama Plan çalışmaları( yıllık/ders/egzersiz planı) Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması
13 Literatür tarama ve sunum hazırlama Beden eğitimi derslerinin mikro uygulama esasları Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Materyal geliştirme ve sunum hazırlama Öğrenci sunumları ve değerlendirilmesi Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması
15 Materyal geliştirme ve sunum hazırlama Öğrenci sunumları ve değerlendirilmesi Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Özbay, Murat (2006) Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I , Öncü Kitabevi: Ankara.
Demirel, Özcan (2006) Türkçe Öğretimi: Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin, PegemA Yay. Ankara.
ÇÖNDÜ A.(2004)Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri. Nobel yayınları, Ankara.
HARMANDAR ,İ.H., (2004) Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri,

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki ileri düzey bilgileri analitik düşünce yetkinliği ile uzmanlık seviyesinde geliştirir ve antrenman bilimine yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak uzmanlık alanına yönelik yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenman bilimi alanındaki yeni bilgileri ve güncel uygulamaları sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
2
Antrenman bilimi alanında kullanılan uygulamalara ilişkin yeni yöntemler geliştirir, mevcut olan uygulamalarda kullanılan yöntemleri ihtiyaç durumunda yeniden tasarlar ya da farklı disiplin alanlarında kullanımına yönelik uyarlar.
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları ileri düzeyde kullanır, elde edilen verileri analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
2
Antrenman bilimi alanında yeni ve güncel konuları araştırabilmek, analiz edebilmek, yeniden uyarlamak ve özgün araştırma sonuçları ortaya koyabilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini üst düzeyde bir beceri ile kullanır.
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sahip olduğu liderlik özelliklerini kullanarak; ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif faaliyet ve organizasyonlara ilişkin çalışmaları özgün bir yaklaşımla planlar, organize eder ve olası sorunları çözümlemek adına inisiyatif alarak stratejik yaklaşımlar geliştirir.
2
Performans gelişimi ve egzersiz uygulamalarına yönelik alana katkı sağlayacak yeni yöntemler geliştirir ve bu gelişmeleri ulusal ve/veya uluslararası bilimsel yayın yapan mecralarda yorumlar.
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenman bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerine dayalı olarak; alana dair güncel yaklaşım ve gelişmeleri eleştirel düşünce yapısıyla takip eder, olası sorunları analitik bir yaklaşımla çözümler ve gerektiğinde yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve sosyal yaşamda ilişkileri düzenleyen normları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, gelişimini destekler ve ihtiyaç durumunda yeniden düzenlenmesine yönelik davranış gösterir
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen bilimsel toplantı ve spor organizasyonlarında güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, nicel / nitel verilerle destekleyerek, akıcı, anlaşılır ve sistematik bir biçimde tartışır ve yorumlar.
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken; toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri önemser ve bu değerlerin gelişimini destekler.
2
Spor bilimleri alanındaki gelişmeler ışığında; yaşadığı toplumun hareket eğitimi, egzersiz ve spor alışkanlığı kazanması yönelik politikaları destekleyici sosyal içerikli, sürdürülebilir proje ve çalışmalar planlar

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 10 4 40
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 9 3 27
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 48 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0