Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HAM621 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere; Öğrenme ve öğretme ilkelerine uygun olarak yaş gruplarına göre materyal kullanma ve yıllık ders programını planlama / tasarlama bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Eğitim ve öğretim süreçlerinin genel tanımı, öğrenme ve öğretme ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrencilerin gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, öğretimde öğretmenin görevleri, öğretmende bulunması gereken nitelikler, beden eğitimi öğretmeninin görevleri, beden eğitimi ve spor’da çeşitli araç-gereçlerin kullanımı, beden eğitimi ve sporda hareket öğretim aşamaları, yaş gruplarına göre beden eğitimi uygulanmaları, beden eğitimi ve sporda ders hazırlığı, plan çalışmaları( yıllık/ders/egzersiz planı), beden eğitimi derslerinin mikro uygulama esasları konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
1. Alana özgü temel kavramları ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisini açıklar |
Öğrencilerin gelişim özelliklerini dikkate alarak ilgi alanlarını ve ihtiyaçlarını belirler |
Beden eğitimi ve sporda öğrencilerin eğitim ve öğretim süreçlerini olumlu etkileyecek olan materyalleri kullanır. |
Beden eğitimi ve sporda hareket öğretim aşamalarını yaş gruplarına göre sınıflandırır |
Öğrenme ve öğretme ilkelerine uygun olarak yaş gruplarına göre yıllık ders programı tasarlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Eğitim ve öğretim süreçlerinin genel tanımı | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi |
2 | Yazılı kaynak tarama | Öğrenme ve öğretme ilkeleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi |
3 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Öğrencilerin gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi |
4 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Öğretimde öğretmenin görevleri | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi |
5 | Literatür tarama | Öğretmende bulunması gereken nitelikler | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi |
6 | Literatür tarama | Beden eğitimi öğretmeninin görevleri | Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, uygulamalı |
7 | Konuyla ilgili görsel ve yazılı kaynak tarama | Beden eğitimi ve spor’da çeşitli araç-gereçlerin kullanımı | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuya ilişkin kitap okuma | Beden eğitimi ve sporda hareket öğretim aşamaları | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi |
10 | Literatür tarama | Yaş gruplarına göre beden eğitimi uygulanmaları | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi |
11 | Literatür tarama | Beden eğitimi ve sporda ders hazırlığı | Anlatım, soru- cevap, tartışma yöntemi |
12 | Literatür tarama | Plan çalışmaları( yıllık/ders/egzersiz planı) | Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması |
13 | Literatür tarama ve sunum hazırlama | Beden eğitimi derslerinin mikro uygulama esasları | Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi |
14 | Materyal geliştirme ve sunum hazırlama | Öğrenci sunumları ve değerlendirilmesi | Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması |
15 | Materyal geliştirme ve sunum hazırlama | Öğrenci sunumları ve değerlendirilmesi | Anlatım soru-cevap ve tartışma yöntemi, grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özbay, Murat (2006) Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I , Öncü Kitabevi: Ankara. |
Demirel, Özcan (2006) Türkçe Öğretimi: Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin, PegemA Yay. Ankara. |
ÇÖNDÜ A.(2004)Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri. Nobel yayınları, Ankara. |
HARMANDAR ,İ.H., (2004) Beden eğitimi ve sporda özel öğretim yöntemleri, |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | ||
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki ileri düzey bilgileri analitik düşünce yetkinliği ile uzmanlık seviyesinde geliştirir ve antrenman bilimine yenilik getirecek
özgün tanımlara ulaşır.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimlerinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayarak uzmanlık alanına yönelik yeni ve özgün sonuçlara ulaşır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenman bilimi alanındaki yeni bilgileri ve güncel uygulamaları sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
||||||
2 |
Antrenman bilimi alanında kullanılan uygulamalara ilişkin yeni yöntemler geliştirir, mevcut olan uygulamalarda kullanılan yöntemleri ihtiyaç durumunda yeniden tasarlar ya da farklı disiplin alanlarında kullanımına yönelik uyarlar.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları ileri düzeyde kullanır,
elde edilen verileri analiz eder ve sonuçları değerlendirir.
|
||||||
2 |
Antrenman bilimi alanında yeni ve güncel konuları araştırabilmek, analiz edebilmek, yeniden uyarlamak ve özgün araştırma sonuçları ortaya koyabilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini üst düzeyde bir beceri ile kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sahip olduğu liderlik özelliklerini kullanarak; ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif faaliyet ve organizasyonlara ilişkin çalışmaları özgün bir yaklaşımla planlar, organize eder ve olası sorunları çözümlemek adına inisiyatif alarak stratejik yaklaşımlar geliştirir.
|
||||||
2 |
Performans gelişimi ve egzersiz uygulamalarına yönelik alana katkı sağlayacak yeni yöntemler geliştirir ve bu gelişmeleri ulusal ve/veya uluslararası bilimsel yayın yapan mecralarda yorumlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenman bilimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerine dayalı olarak; alana dair güncel yaklaşım ve gelişmeleri eleştirel düşünce yapısıyla takip eder, olası sorunları analitik bir yaklaşımla çözümler ve gerektiğinde yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve sosyal yaşamda ilişkileri düzenleyen normları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder, gelişimini destekler ve ihtiyaç durumunda yeniden düzenlenmesine yönelik davranış gösterir
|
||||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen bilimsel toplantı ve spor organizasyonlarında güncel gelişmeleri ve çalışmalarını, nicel / nitel verilerle destekleyerek, akıcı, anlaşılır ve sistematik bir biçimde tartışır ve yorumlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken; toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri önemser ve bu değerlerin gelişimini destekler.
|
||||||
2 |
Spor bilimleri alanındaki gelişmeler ışığında; yaşadığı toplumun hareket eğitimi, egzersiz ve spor alışkanlığı kazanması yönelik politikaları destekleyici sosyal içerikli, sürdürülebilir proje
ve çalışmalar planlar
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 9 | 3 | 27 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |