TR EN

GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT523 GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu derste inovasyonda temel kavramlar, inovasyon süreci, kültürü ve ekonomisi ile girişimcilik alanındaki ekonomik ve yönetimsel temel konuların aktarılması, öğrencilerin girişimci bakış açısıyla inovatif stratejileri öğrenmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: Bu ders; girişimcilik ve inovasyon alanında özel ve güncel konuları ele alır, yenilikçi uygulamaları değerlendirme kriterleri ve bu uygulamaların farklı iş ortamlarında yürürlüğe sokulup entegre edilmesi hakkında bilgiler verir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Girişimcilik ve inovasyon konusunda ilgili temel kavramları açıklar.
Bir iş fikrinin ne zaman değerli ve yenilikçi olacağını ayırt eder.
İş planı ve iş modeli oluşturabilir.
Bir iş fikri ile ilgili pazar araştırma metotlarını uygulayabilir ve finansal planlama yapabililir.
Bir iş fikri ile ilgili mal/hizmet üretim planlaması yapabilir ve iş fikrini etkili bir şekilde sunabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders İzlencesinin Tanıtılması Tanışma ve Giriş: İhtiyaç ve Üretim Kavramı. Anlatım, tartışma
2 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal, Kültürel özellikleri Anlatım, tartışma
3 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Yenilik ve Yaratıcılık Anlatım, tartışma
4 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Girişimcilik ve Girişimci Kavramları Anlatım, tartışma
5 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Girişimcide bulunması gereken özellikler Anlatım, tartışma
6 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Girişimcilik Türleri Anlatım, tartışma
7 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Genel tekrar Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Girişimcilik Türleri Anlatım, tartışma
10 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Sosyal Girişimcilik Anlatım, tartışma
11 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Stratejik Girişimcilik Anlatım, tartışma
12 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma İş Planı Anlatım, tartışma
13 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma İş Kurma, İşletme Satın Alma, Franchising Anlatım, tartışma
14 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Küçük İşletmeler Anlatım, tartışma
15 Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma Aile İşletmeleri ve Girişimcilik Anlatım, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Girişimcilik (t.y.), Ed. Paksöy, M., Özgöz, A. İstanbul Ü.
Girişimcilik (2015) , Aydınlık, A.Ü. İstanbul Ü.
Johnson, K.D (2013).Entrepreneur Mind: 100 Essential Beliefs, Characteristics, and Habits of Elite Entrepreneurs.Johnson Media.
Girişimcilik ve İş Kurma (2018). Ed. Ürper, Y. Anadolu Ü.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarınd gelişmiş kuramsal bilgilere sahip olur.
5
2
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarında güncel bilgi ve gelişmeleri kuramlarla ilişkilendirebilir.
4
3
Halkla ilişkiler ve tanıtımla ilgili sorunları analiz edip, çözüm önerileri getirebilir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilişkilendirir.
4
2
Disiplinlerarası araştırmalar yaparak sonuçlarını bilgi ve olgusal olarak ilgili alanlara aktarır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları tarafsız olarak analiz etme ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur.
4
2
Disiplinlerarası araştırmalar yapma bilinci ve becerisine sahip olur.
5
3
Alanla ilgili mesleksel çalışmalarda halkla ilişkiler ve tanıtım alanında etik değerlerin bilincinde hareke etme becerisine sahip olur.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Akademik ve alana özgü uygulamalarda mesleki sınırlılıklarını, yeterliliklerini ve sorumluluklarını tanımlar ve uygular.
5
2
Alanında yayımlanmış kaynakları etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapabilir; bilimsel çalışmaları izleyebilir ve gerektiğinde kullanabilir
4
3
Alanıyla ilgili çalışmalarında sorun çözme, zaman yönetimi. özdisiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir araştırma projesini tasarlayıp, sonuçlandırabilir; bulguları yorumlayarak modeller geliştirip, önerilerde bulunabilir.
4
2
Alanıyla ilgili birey ve grupların mesleki gelişmelerine katkı sağlar.
5
3
Alanında özgün çalışmalar yapma konusunda istekli, işbirliği yapmaya yatkın ve sorumluluk almaya hazırdır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında sürekli, yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak benimser.
5
2
Alanındaki gelişmeleri, yenilikleri yakından izler.
4
3
Mesleki karıyerini geliştirmek için yeni bilgilerin öğrenilmesinin gerekli olduğuna inanır.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkin iletişim teknik ve becerilerini ilgili yerlerde, ortamlarda kullanır.
4
2
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarındaki mesleki bilgi ve becerisini kullanarak sosyal ilişkiler kurar.
5
3
İletişim kurmada önemi dolayısıyla en az bir yabancı dili öğrenme yetkinliğini geliştirir.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve ilgilere duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
5
2
Alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve ilgilere duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olma.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 5 5 25
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 2 21 42
Ödev 2 20 40
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 26 0 152
Genel Toplam 152
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0