| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| HIT523 | GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu derste inovasyonda temel kavramlar, inovasyon süreci, kültürü ve ekonomisi ile girişimcilik alanındaki ekonomik ve yönetimsel temel konuların aktarılması, öğrencilerin girişimci bakış açısıyla inovatif stratejileri öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Bu ders; girişimcilik ve inovasyon alanında özel ve güncel konuları ele alır, yenilikçi uygulamaları değerlendirme kriterleri ve bu uygulamaların farklı iş ortamlarında yürürlüğe sokulup entegre edilmesi hakkında bilgiler verir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Girişimcilik ve inovasyon konusunda ilgili temel kavramları açıklar. |
| Bir iş fikrinin ne zaman değerli ve yenilikçi olacağını ayırt eder. |
| İş planı ve iş modeli oluşturabilir. |
| Bir iş fikri ile ilgili pazar araştırma metotlarını uygulayabilir ve finansal planlama yapabililir. |
| Bir iş fikri ile ilgili mal/hizmet üretim planlaması yapabilir ve iş fikrini etkili bir şekilde sunabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması | Tanışma ve Giriş: İhtiyaç ve Üretim Kavramı. | Anlatım, tartışma |
| 2 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal, Kültürel özellikleri | Anlatım, tartışma |
| 3 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Yenilik ve Yaratıcılık | Anlatım, tartışma |
| 4 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Girişimcilik ve Girişimci Kavramları | Anlatım, tartışma |
| 5 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Girişimcide bulunması gereken özellikler | Anlatım, tartışma |
| 6 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Girişimcilik Türleri | Anlatım, tartışma |
| 7 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Genel tekrar | Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Girişimcilik Türleri | Anlatım, tartışma |
| 9 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Sosyal Girişimcilik | Anlatım, tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Stratejik Girişimcilik | Anlatım, tartışma |
| 12 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | İş Planı | Anlatım, tartışma |
| 13 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | İş Kurma, İşletme Satın Alma, Franchising | Anlatım, tartışma |
| 14 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Küçük İşletmeler | Anlatım, tartışma |
| 15 | Konuyla İlgili Kitap bölümü okuma | Aile İşletmeleri ve Girişimcilik | Anlatım, tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Girişimcilik (t.y.), Ed. Paksöy, M., Özgöz, A. İstanbul Ü. |
| Girişimcilik (2015) , Aydınlık, A.Ü. İstanbul Ü. |
| Johnson, K.D (2013).Entrepreneur Mind: 100 Essential Beliefs, Characteristics, and Habits of Elite Entrepreneurs.Johnson Media. |
| Girişimcilik ve İş Kurma (2018). Ed. Ürper, Y. Anadolu Ü. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarınd gelişmiş kuramsal bilgilere sahip olur.
|
5 | |||||
| 2 |
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarında güncel bilgi ve gelişmeleri kuramlarla ilişkilendirebilir.
|
4 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve tanıtımla ilgili sorunları analiz edip, çözüm önerileri getirebilir.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilişkilendirir.
|
4 | |||||
| 2 |
Disiplinlerarası araştırmalar yaparak sonuçlarını bilgi ve olgusal olarak ilgili alanlara aktarır.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları tarafsız olarak analiz etme ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur.
|
4 | |||||
| 2 |
Disiplinlerarası araştırmalar yapma bilinci ve becerisine sahip olur.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanla ilgili mesleksel çalışmalarda halkla ilişkiler ve tanıtım alanında etik değerlerin bilincinde hareke etme becerisine sahip olur.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Akademik ve alana özgü uygulamalarda mesleki sınırlılıklarını, yeterliliklerini ve sorumluluklarını tanımlar ve uygular.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanında yayımlanmış kaynakları etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapabilir; bilimsel çalışmaları izleyebilir ve gerektiğinde kullanabilir
|
4 | |||||
| 3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarında sorun çözme, zaman yönetimi. özdisiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili bir araştırma projesini tasarlayıp, sonuçlandırabilir; bulguları yorumlayarak modeller geliştirip, önerilerde bulunabilir.
|
4 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili birey ve grupların mesleki gelişmelerine katkı sağlar.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanında özgün çalışmalar yapma konusunda istekli, işbirliği yapmaya yatkın ve sorumluluk almaya hazırdır.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanında sürekli, yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak benimser.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanındaki gelişmeleri, yenilikleri yakından izler.
|
4 | |||||
| 3 |
Mesleki karıyerini geliştirmek için yeni bilgilerin öğrenilmesinin gerekli olduğuna inanır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Etkin iletişim teknik ve becerilerini ilgili yerlerde, ortamlarda kullanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarındaki mesleki bilgi ve becerisini kullanarak sosyal ilişkiler kurar.
|
5 | |||||
| 3 |
İletişim kurmada önemi dolayısıyla en az bir yabancı dili öğrenme yetkinliğini geliştirir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve ilgilere duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve ilgilere duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olma.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 5 | 5 | 25 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 2 | 21 | 42 |
| Ödev | 2 | 20 | 40 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 26 | 0 | 152 |
| Genel Toplam | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |