TR EN

DÖNEM PROJESİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBE510 DÖNEM PROJESİ 3 0 0 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilerin belirlenen bir konuda detaylı literatür araştırması ve laboratuvarda deneysel çalışma ile alanında eğitim aldığı tüm bilgileri kullanmalarını sağlamaktır.
İçerik: Dersin içeriği; bölüm tarafından onaylanan bir konuda derinlemesine literatür ve pazar araştırması ile birlikte laboratuvarda deneysel çalışma yürütmek ya da halihazırda yürütülen projeye katılmak; dönem sonunda bir final raporu ile bulguları tartışmak ve önerilerde bulunarak probleme çözüm ve yeni yaklaşımlar getirmektir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Problemlere çözüm alternatifleri geliştirir.
Literatür taraması yaparak çözüme katkı sağlayan bilgileri sentez eder.
Projenin baştan sona kavramsal tasarımını yapar.
Standartlara uygun rapor veya tez hazırlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Proje konusunun belirlenmesi için genel literatür taraması ve beyin fırtınası yapımı Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Proje konusunun belirlenmesi ve proje teklif raporunun sunulması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Sunulan rapora göre proje konusunun kesinleştirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
4 Literatür tarama İlgili konuda literatür taraması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
5 Literatür tarama İlgili konuda literatür taraması sonucu deneysel tasarımın ve deneysel prosedürün belirlenmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
6 Literatür tarama Çalışmaların yürütülmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
7 Literatür tarama Verilerin değerlendirilmesi Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Proje ilerleme raporu, ara değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
10 Literatür tarama Projede oluşabilecek eksiklerin saptanması ve olası önlemlerin belirlenmesi, veriler ışığında yeni tasarımların yapılması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
11 Literatür taraması ve sunum hazırlama Probleme yönelik hesaplama, simülasyon yapılmaya başlanması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
12 Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme Problemle ilgili çözümlerin olgunlaştırılması Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
13 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Gerekli hesaplamaların yapılması, teknik rapor yazımı Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
14 Görsel-yazılı literatür tarama ve video izleme Yapılan araştırma ve simulasyonlara dayanarak sistem bileşenleri ile birlikte kavramsal tasarımı sonuçlandırmak Anlatım, Soru Cevap, İnceleme, Tartışma Yöntemi
15 Proje hazırlama Proje kavramsal tasarım raporu ve sunumu Anlatım, Soru Cevap, İnceleme Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dönem Projesi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarınd gelişmiş kuramsal bilgilere sahip olur.
5
2
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarında güncel bilgi ve gelişmeleri kuramlarla ilişkilendirebilir.
4
3
Halkla ilişkiler ve tanıtımla ilgili sorunları analiz edip, çözüm önerileri getirebilir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilişkilendirir.
4
2
Disiplinlerarası araştırmalar yaparak sonuçlarını bilgi ve olgusal olarak ilgili alanlara aktarır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları tarafsız olarak analiz etme ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur.
3
2
Disiplinlerarası araştırmalar yapma bilinci ve becerisine sahip olur.
4
3
Alanla ilgili mesleksel çalışmalarda halkla ilişkiler ve tanıtım alanında etik değerlerin bilincinde hareke etme becerisine sahip olur.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Akademik ve alana özgü uygulamalarda mesleki sınırlılıklarını, yeterliliklerini ve sorumluluklarını tanımlar ve uygular.
4
2
Alanında yayımlanmış kaynakları etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapabilir; bilimsel çalışmaları izleyebilir ve gerektiğinde kullanabilir
5
3
Alanıyla ilgili çalışmalarında sorun çözme, zaman yönetimi. özdisiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir araştırma projesini tasarlayıp, sonuçlandırabilir; bulguları yorumlayarak modeller geliştirip, önerilerde bulunabilir.
5
2
Alanıyla ilgili birey ve grupların mesleki gelişmelerine katkı sağlar.
3
3
Alanında özgün çalışmalar yapma konusunda istekli, işbirliği yapmaya yatkın ve sorumluluk almaya hazırdır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında sürekli, yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak benimser.
4
2
Alanındaki gelişmeleri, yenilikleri yakından izler.
4
3
Mesleki karıyerini geliştirmek için yeni bilgilerin öğrenilmesinin gerekli olduğuna inanır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Etkin iletişim teknik ve becerilerini ilgili yerlerde, ortamlarda kullanır.
3
2
Halkla ilişkiler ve tanıtım alanlarındaki mesleki bilgi ve becerisini kullanarak sosyal ilişkiler kurar.
4
3
İletişim kurmada önemi dolayısıyla en az bir yabancı dili öğrenme yetkinliğini geliştirir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve ilgilere duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
4
2
Alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve ilgilere duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olma.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 14 196
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 7 98
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 3 3 9
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 5 8 40
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 8 5 40
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 384
Genel Toplam 384
Toplam İş Yükü / 25.5 15,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 15,0