Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SBE501 |
TEZ-I |
5 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Alandaki problem ve zorlukları lisans ve yüksek lisans eğitimlerinde edinilen sistematik teori ve araştırma yöntemlerini uygulayarak, tanımlama ve açıklama konusundaki yeteneklerini geliştirme ve gösterme olanağına ve master programının sonunda uzmanlık gerektiren görevleri bağımsız olarak sürdürmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Tez çalışması aşamaları; ilgilenilen konunun tanımlanması ve konuya alışma şeklinde nitelenebilecek inceleme aşaması, data toplama ve işleme ve tez konusunun haklı çıkarılması, sınırlılıkları tanımlama, çözülecek problem(ler) ya da elde edilmesi beklenen gelişme(ler), toplanan bilginin neyi gösterdiği, tezin genel amaçları doğrultusunda bu bilginin neyle ilgili olduğunun dikkate alındığı planlama aşaması, tez konusuyla ilgili olduğu görülen teorik çerçevenin sunumunu, data toplama ve teoriyi tezin konusuyla bağlantılı hale getirmeye yönelik prosedürler, tezin gelişmesi ve uygulanması için kullanılacak yöntem ve teknikler, tezi geliştirme işlemlerinin plan ve gelişme süreçlerinin değerlendirilip gözetilmesinin de dikkate alınarak sürdürüldüğü uygulama aşaması, düşünme ve sonuç çıkarmayı içeren değerlendirme aşaması, tezin yazıldığı, düzeltildiği, sunulduğu ve savunulduğu yayın aşaması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Çalışma alanının diğer disiplinlerle içine girdiği disiplinlerarası etkileşimi kavrar. |
Teori ve yöntemlerde bilimsel sorunlar oluşturur, çözümler ve/veya ölçer. |
İlgili literatürü tez çalışmasıyla ilişkilendirir. |
Sorunları formüle ederek ileri düzeydeki görevleri belirlenen zaman içinde uygular. |
Tez sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel teknikleri kullanarak açıklar. |
Uzmanlık için gereken teorik ve olgusal bilgiyi sistematik olarak entegre eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama, Bireysel araştırma |
İnceleme aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
2 |
Literatür tarama |
İnceleme aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
3 |
Literatür tarama |
İnceleme aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
4 |
Literatür tarama |
İnceleme aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
5 |
Literatür tarama |
İnceleme aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
6 |
Literatür tarama |
Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve inceleme aşamasını gözden geçirme |
Anlatım, Soru Cevap |
7 |
Literatür tarama |
Planlama aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Uygulama aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
10 |
Literatür tarama |
Uygulama aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
11 |
Literatür tarama |
Uygulama aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
12 |
Literatür tarama |
Uygulama aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
13 |
Literatür tarama |
Uygulama aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
14 |
Literatür tarama |
Uygulama aşaması |
Anlatım, Soru Cevap |
15 |
Literatür tarama |
Rapor sunma ve/veya bölüm içi seminer verme, yorum alma ve uygulama aşamasını gözden geçirme |
Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Martin F. and Clark J.G. (2003) Introduction to Audiology, Allyn&Bacon. |
Katz J.,(2002) Handbook of Clinical Audiology, Lippincott Williams&Wilkins. |
Roeser RJ, Valente M, Hosford-Dunn H.(2000) Audiology Diagnosis, Thieme. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrendiği temel sosyolojik bilgi aracılığıyla, toplumsal sorunlar ile ilgili tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Öğrendiği sosyolojik teoriler aracılığıyla toplumsal hayata ilişkin varsayımlarda bulunur.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Toplumsal sorunlar ile ilgili klasik ve çağdaş sosyoloji teorilerini birbiriyle karşılaştırır.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Üzerinde çalışmak istediği araştırma konusuna edindiği kuramsal bilgi aracılığıyla temel oluşturur
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplumsal sorunlar içerisinden kendisine bir araştırma konusu seçerek, spesifik bir konunun toplumsal değerini belirler.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İlgilendiği bir toplumsal sorunla ilgili edindiği teorik bakış açısı aracılığıyla yazı yazar.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Araştırmalarına başlarken çalışmasını bilimsel metodolojiye uygun olarak tasarlar.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Elde ettiği temel sosyolojik birikim aracılığıyla bir tez/proje önerisi hazırlar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Lisansüstü eğitimi boyunca edindiği bilgi ve becerileri akademik gelişimi boyunca dikkate alır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir araştırmacı bilim insanı olarak bilimsel güvenilirliği hayat boyu dikkate alır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bir araştırmacı bilim insanı olarak araştırmalarında nesnel davranır.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Bir araştırmacı bilim insanı olarak yapacağı tez veya proje çalışmasını toplumsal sorunlarla ilgili bir çalışma olarak geliştirir.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sosyal bilimci olarak toplumsal sorunların çok yönlülüğünü dikkate alır ve bu sorunların çözümünde diğer disiplinlerle işbirliği yapar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında yaptığı tez veya proje çalışmasından elde ettiği nitel ve nicel verileri analiz eder.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
0 |
0 |
0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
30 |
420 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
1 |
100 |
100 |
Alan Çalışması |
1 |
245 |
245 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
17 |
0 |
766 |
|
Genel Toplam |
766 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
30 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
30,0 |
|