Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SBE501 | TEZ-I | 5 | 0 | 0 | 30 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği temel sosyolojik bilgi aracılığıyla, toplumsal sorunlar ile ilgili tartışır.
|
||||||
2 |
Öğrendiği sosyolojik teoriler aracılığıyla toplumsal hayata ilişkin varsayımlarda bulunur.
|
||||||
3 |
Toplumsal sorunlar ile ilgili klasik ve çağdaş sosyoloji teorilerini birbiriyle karşılaştırır.
|
BİLGİ |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Üzerinde çalışmak istediği araştırma konusuna edindiği kuramsal bilgi aracılığıyla temel oluşturur
|
BECERİLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplumsal sorunlar içerisinden kendisine bir araştırma konusu seçerek, spesifik bir konunun toplumsal değerini belirler.
|
BECERİLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İlgilendiği bir toplumsal sorunla ilgili edindiği teorik bakış açısı aracılığıyla yazı yazar.
|
||||||
2 |
Araştırmalarına başlarken çalışmasını bilimsel metodolojiye uygun olarak tasarlar.
|
||||||
3 |
Elde ettiği temel sosyolojik birikim aracılığıyla bir tez/proje önerisi hazırlar.
|
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Lisansüstü eğitimi boyunca edindiği bilgi ve becerileri akademik gelişimi boyunca dikkate alır.
|
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir araştırmacı bilim insanı olarak bilimsel güvenilirliği hayat boyu dikkate alır.
|
||||||
2 |
Bir araştırmacı bilim insanı olarak araştırmalarında nesnel davranır.
|
||||||
3 |
Bir araştırmacı bilim insanı olarak yapacağı tez veya proje çalışmasını toplumsal sorunlarla ilgili bir çalışma olarak geliştirir.
|
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir sosyal bilimci olarak toplumsal sorunların çok yönlülüğünü dikkate alır ve bu sorunların çözümünde diğer disiplinlerle işbirliği yapar.
|
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yaptığı tez veya proje çalışmasından elde ettiği nitel ve nicel verileri analiz eder.
|