Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YIH536 | KAMUSAL ALAN VE DEMOKRASİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NİSA GÜLENER YILDIRIM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, demokrasi kavramı, farklı demokrasi kavrayışları, kamusal/alan ve özel alan ayrımı ve dijitalleşmenin bu kavramlar üzerine etkisini teorik düzeyde incelemek ve karşılıklı tartışma ile anlamaktır. |
İçerik: | İlgili ders içerisinde demokrasi kavramından başlamak üzere farklı demokrasi kavrayışlarını anlamak, günümüz demokrasilerinin önemli tartışma alanlarından birisi olan kamusal alan/özel kavramları açıklanacaktır. Yeni siyasi akımlar ve dijitalleşmenin ilgili kavramlar üzerine etkisi incelenecek olup tüm bu kavram ve olguların Türkiye üzerine etkisi değerlendirilecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Demokrasi kavramı ve farklı demokrasi anlayışlarına hakim olur ve karşılaştırma yapabilir |
Kamusal alan ve özel alan kavramlarını, aralarındaki farkları ve literatür kapsamında karşılaşmalı analiz yapabilir |
Dijitalleşmenin siyasal katılım, kamusal alan özel alan tartışmaları üzerine etkisini değerlendirebilir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders İzlencesinin Tanıtılması ve Giriş | Demokrasi Nedir? | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Farklı Demokrasi Kavrayışları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Demokrasiye Liberal Yaklaşım ve Toplum Sözleşmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Demokrasiye Marksist Yaklaşım ve Ortak Mülkiyet | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Modern Toplum ve Demokrasi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Yeni Sağ ve Yeni Sol Hareketler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Kamusal Alan/Özel Alan Ayrımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Sandık Demokrasisi ve Siyasal Katılım | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Demokrasilerde Özgürlük ve Güvenlik Dengesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Dijitalleşmenin Kamusal Alana Etkisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Dijitalleşmenin Özel Alama Etkisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Türkiye'de Kamusal Alan Tartışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Türkiye'de Özel Alan Tartışmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma İnternet ve Literatür Tarama | Genel Değerlendirme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Schmidt, M.G. (2002), Demokrasi Kuramlarına Giriş, Vadi Yayınları, Ankara |
Habermas, J. (2018), Kamusallığın Yapısal Dönüşümü, 15. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul |
Arendt, H. (2021), İnsanlık Durumu, 10. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişimin temel olgularını, ilkelerini, uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde problem çözmek için analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
2 | |||||
2 |
İletişim alanı ile ilgili güncel bilgileri iletişimin kuramları ile ilişki kurup açıklar.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin diğer alanlarıyla ilişkilendirir.
|
5 | |||||
2 |
Disiplinler arası araştırmalar yaparak sonuçlarını bilgi ve olgusal olarak kendi alanına aktarır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları objektif olarak analiz ve değerlendirme yapma bilincine ve becerisine sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Disiplinler arası araştırma yapma bilinci ve becerisine sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Mesleki çalışmalarında alanın etik değerlerinin bilincinde olarak hareket etme becerisine sahip olur.
|
1 | |||||
4 |
Radyo- televizyon ve diğer medyalara haber yapma bilgi ve becerisine sahip olur.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Akademik ve uygulama çalışmalarında mesleki sınırlılıklarını yeterliliklerini ve sorumluluklarını tanımlar ve uygular.
|
2 | |||||
2 |
Alanında yayımlanmış veri kaynaklarını etkin biçimde kullanarak literatür taraması yapabilir, bilimsel çalışmaları takip edebilir ve çalışmalarında kullanabilir.
|
1 | |||||
3 |
Çalışmalarında problem çözme, zaman yönetimi, öz disiplin ve etkin iletişim becerilerini kullanır.
|
1 | |||||
4 |
Çalışmalarında farklı yaratıcılıklar ortaya koyma becerilerini kullanır.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yapacağı bir araştırmayı kendi başına tasarlayıp sonuçlandırır, bulguları yorumlayarak çözüm önerileri getirir.
|
1 | |||||
2 |
Ekip çalışması içinde lider ya da ekip üyesi olarak görev alır ve görevini yerine getirir.
|
0 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili olarak, bireylerin ve grupların mesleki gelişiminin yönetiminde sorumluluk alır.
|
0 | |||||
4 |
Alanında özgün çalışmalar yapma konusunda istekli, işbirliği yapmaya yatkın ve sorumluluk almaya hazırdır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul eder.
|
4 | |||||
2 |
Alanındaki gelişmeleri, değişmeleri, yenilikleri yakından izler.
|
3 | |||||
3 |
Mesleki kariyerini geliştirmek için yeni öğrenmelerin gerekli olduğuna inanarak devam eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin iletişim tekniklerini ilgili yerlerde ve uygun ortam ve zamanda kullanır
|
1 | |||||
2 |
Mesleki bilgi ve becerisini kullanarak sağlıklı sosyal ilişkiler kurar.
|
1 | |||||
3 |
İletişim kurmada önemli olması nedeniyle bir yabancı dili öğrenme yetkinliğini geliştirir.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma.
|
2 | |||||
2 |
Alan ile ilgili verilerin, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahip olma.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 3 | 39 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |