Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ODY505 | KLİNİK UYGULAMA I | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi NEBİ MUSTAFA GÜMÜŞ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Mesleki eğitim ve uygulamalarda sorunları yetkin bir şekilde çözmek için sorumlu mesleki davranışların, klinik ortamında odyoloji ile ilgili tanı yöntemlerinin izlenmesi ve uygulanmasına ilişkin becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Odyolojide özel değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, işitmenin değerlendirmesi, vestibüler değerlendirme, odyolojik ve vestibüler rehabilitasyon gibi odyolojinin klinik alanları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Odyolojik tanı yöntemlerini uygular. |
Klinikte uyulması gereken kuralları uygular. |
İşitme kaybı ve denge bozukluğu hastalarının tanısında bilimsel yöntemleri yetkisi dahilinde uygular. |
İşitme tarama programındaki yeni doğan ve çocuklarda gerekli işitme testlerini uygular. |
Uygulama yerinde klinik gözlem yapar. |
Uygulama yerinde karşılaştığı olguların değerlendirmesini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | Giriş: Ders içeriği ve bilgilendirme | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür tarama | Sağlıkta Etik Uygulamalar | Anlatım, Tartışma |
3 | Bireysel araştırma | Klinisyen- Hasta ilişkisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
4 | Bireysel araştırma | Gizlilik - Kişilerin ve Hakların hassasiyetine saygı | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
5 | Bireysel araştırma | Otonomi ve Bilgilendirilmiş Onam Formları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
6 | Bireysel araştırma | Topluma olan Sorumluluk | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
7 | Bireysel araştırma | Topluma olan Sorumluluk | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel araştırma | Araştırma Etiği | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
10 | Bireysel araştırma | Bilgilendirilmiş Onam formları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
11 | Bireysel araştırma | Hassas ve yetkin olmayan katılımcılar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
12 | Bireysel araştırma | Gizlilik | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
13 | Bireysel araştırma | Zararları ve faydaları dengeleme: randomize kontrollü çalışmalar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
14 | Bireysel araştırma | Araştırmalarda adalet | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
15 | Bireysel araştırma | Araştırmalarda adalet | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
TÜBİTAK Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Çalışma Esasları.(2001). http://www.tubitak.gov.tr/birimler |
Kırbaç, D., Çevik, F.E.(2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Nobel Tıp Kitabevi. |
Cevizci, A.(2016) Uygulamalı Etik, 2. Baskı, SAY Yayın Evi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji alanında lisans üstü düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Odyoloji alanında lisans üstü düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
3 |
Odyoloji alanında lisans üstü düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji biliminin disiplinler arası ilişkilerini bilir.
|
5 | |||||
2 |
Odyoloji biliminin disiplinler arası ilişkilerini bilir.
|
5 | |||||
3 |
Odyoloji biliminin disiplinler arası ilişkilerini bilir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak çözüm üretir.
|
5 | |||||
2 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak çözüm üretir.
|
5 | |||||
3 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak çözüm üretir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak karşılaştığı sorunlara ürettiği çözümleri uygular.
|
5 | |||||
2 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak karşılaştığı sorunlara ürettiği çözümleri uygular.
|
5 | |||||
3 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak karşılaştığı sorunlara ürettiği çözümleri uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde etkin rol oynar.
|
5 | |||||
2 |
Odyoloji ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde etkin rol oynar.
|
5 | |||||
3 |
Odyoloji ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde etkin rol oynar.
|
5 | |||||
4 |
Odyoloji ile ilgili bir bilimsel çalışmayı planlar, yürütür ve sonuçlandırır.
|
5 | |||||
5 |
Odyoloji ile ilgili bir bilimsel çalışmayı planlar, yürütür ve sonuçlandırır.
|
5 | |||||
6 |
Odyoloji ile ilgili bir bilimsel çalışmayı planlar, yürütür ve sonuçlandırır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yaşam boyu güncelleyebilir.
|
4 | |||||
2 |
Odyoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yaşam boyu güncelleyebilir.
|
4 | |||||
3 |
Odyoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yaşam boyu güncelleyebilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Odyoloji biliminin gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Odyoloji biliminin gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanır.
|
4 | |||||
3 |
Odyoloji biliminin gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanır.
|
4 | |||||
4 |
Bir bilimsel çalışmayı sözel ya da yazılı olarak sunar.
|
4 | |||||
5 |
Bir bilimsel çalışmayı sözel ya da yazılı olarak sunar.
|
4 | |||||
6 |
Bir bilimsel çalışmayı sözel ya da yazılı olarak sunar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Toplum ve birey işitme sağlığını gözeterek ve etik ilkelere bağlı kalarak ulusal ve uluslararası sağlık politikalarına yön verecek çalışmalara katkı sağlar.
|
3 | |||||
2 |
Toplum ve birey işitme sağlığını gözeterek ve etik ilkelere bağlı kalarak ulusal ve uluslararası sağlık politikalarına yön verecek çalışmalara katkı sağlar.
|
3 | |||||
3 |
Toplum ve birey işitme sağlığını gözeterek ve etik ilkelere bağlı kalarak ulusal ve uluslararası sağlık politikalarına yön verecek çalışmalara katkı sağlar.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |