| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ODY505 | KLİNİK UYGULAMA I | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT TAŞKIN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Mesleki eğitim ve uygulamalarda sorunları yetkin bir şekilde çözmek için sorumlu mesleki davranışların, klinik ortamında odyoloji ile ilgili tanı yöntemlerinin izlenmesi ve uygulanmasına ilişkin becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Odyolojide özel değerlendirme ve tedavi yaklaşımları, işitmenin değerlendirmesi, vestibüler değerlendirme, odyolojik ve vestibüler rehabilitasyon gibi odyolojinin klinik alanları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Odyolojik tanı yöntemlerini uygular. |
| Klinikte uyulması gereken kuralları uygular. |
| İşitme kaybı ve denge bozukluğu hastalarının tanısında bilimsel yöntemleri yetkisi dahilinde uygular. |
| İşitme tarama programındaki yeni doğan ve çocuklarda gerekli işitme testlerini uygular. |
| Uygulama yerinde klinik gözlem yapar. |
| Uygulama yerinde karşılaştığı olguların değerlendirmesini yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür tarama | Giriş: Ders içeriği ve bilgilendirme | Anlatım, Tartışma |
| 2 | Literatür tarama | Sağlıkta Etik Uygulamalar | Anlatım, Tartışma |
| 3 | Bireysel araştırma | Klinisyen- Hasta ilişkisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 4 | Bireysel araştırma | Gizlilik - Kişilerin ve Hakların hassasiyetine saygı | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 5 | Bireysel araştırma | Otonomi ve Bilgilendirilmiş Onam Formları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 6 | Bireysel araştırma | Topluma olan Sorumluluk | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 7 | Bireysel araştırma | Topluma olan Sorumluluk | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 8 | Bireysel araştırma | Araştırma Etiği | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 9 | Bireysel araştırma | Bilgilendirilmiş Onam formları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Bireysel araştırma | Hassas ve yetkin olmayan katılımcılar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 12 | Bireysel araştırma | Gizlilik | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 13 | Bireysel araştırma | Zararları ve faydaları dengeleme: randomize kontrollü çalışmalar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 14 | Bireysel araştırma | Araştırmalarda adalet | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 15 | Bireysel araştırma | Araştırmalarda adalet | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma, Problem çözme |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| TÜBİTAK Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Çalışma Esasları.(2001). http://www.tubitak.gov.tr/birimler |
| Kırbaç, D., Çevik, F.E.(2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği. Nobel Tıp Kitabevi. |
| Cevizci, A.(2016) Uygulamalı Etik, 2. Baskı, SAY Yayın Evi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji alanında lisans üstü düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
| 2 |
Odyoloji alanında lisans üstü düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
| 3 |
Odyoloji alanında lisans üstü düzeyde kanıta dayalı güncel bilgiye sahip olur.
|
5 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji biliminin disiplinler arası ilişkilerini bilir.
|
5 | |||||
| 2 |
Odyoloji biliminin disiplinler arası ilişkilerini bilir.
|
5 | |||||
| 3 |
Odyoloji biliminin disiplinler arası ilişkilerini bilir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak çözüm üretir.
|
5 | |||||
| 2 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak çözüm üretir.
|
5 | |||||
| 3 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak çözüm üretir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak karşılaştığı sorunlara ürettiği çözümleri uygular.
|
5 | |||||
| 2 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak karşılaştığı sorunlara ürettiği çözümleri uygular.
|
5 | |||||
| 3 |
Odyoloji alanındaki bilimsel bilgilerini kullanarak karşılaştığı sorunlara ürettiği çözümleri uygular.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde etkin rol oynar.
|
5 | |||||
| 2 |
Odyoloji ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde etkin rol oynar.
|
5 | |||||
| 3 |
Odyoloji ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde etkin rol oynar.
|
5 | |||||
| 4 |
Odyoloji ile ilgili bir bilimsel çalışmayı planlar, yürütür ve sonuçlandırır.
|
5 | |||||
| 5 |
Odyoloji ile ilgili bir bilimsel çalışmayı planlar, yürütür ve sonuçlandırır.
|
5 | |||||
| 6 |
Odyoloji ile ilgili bir bilimsel çalışmayı planlar, yürütür ve sonuçlandırır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yaşam boyu güncelleyebilir.
|
4 | |||||
| 2 |
Odyoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yaşam boyu güncelleyebilir.
|
4 | |||||
| 3 |
Odyoloji alanındaki bilgi ve becerilerini yaşam boyu güncelleyebilir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Odyoloji biliminin gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Odyoloji biliminin gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanır.
|
4 | |||||
| 3 |
Odyoloji biliminin gerektirdiği teknolojik donanımı ileri düzeyde kullanır.
|
4 | |||||
| 4 |
Bir bilimsel çalışmayı sözel ya da yazılı olarak sunar.
|
4 | |||||
| 5 |
Bir bilimsel çalışmayı sözel ya da yazılı olarak sunar.
|
4 | |||||
| 6 |
Bir bilimsel çalışmayı sözel ya da yazılı olarak sunar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Toplum ve birey işitme sağlığını gözeterek ve etik ilkelere bağlı kalarak ulusal ve uluslararası sağlık politikalarına yön verecek çalışmalara katkı sağlar.
|
3 | |||||
| 2 |
Toplum ve birey işitme sağlığını gözeterek ve etik ilkelere bağlı kalarak ulusal ve uluslararası sağlık politikalarına yön verecek çalışmalara katkı sağlar.
|
3 | |||||
| 3 |
Toplum ve birey işitme sağlığını gözeterek ve etik ilkelere bağlı kalarak ulusal ve uluslararası sağlık politikalarına yön verecek çalışmalara katkı sağlar.
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 6 | 84 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 4 | 56 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 29 | 0 | 150 |
| Genel Toplam | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |